הריסת וסרמיל תידחה לקיץ, ב"ש תקבל שני מגרשי אימון חדשים

טוני וואקמה
טוני וואקמה | דני מרון

הקבוצה של בכר תוכל להתאמן באצטדיון הישן עד סיום העונה ואז תקבל שדרוג. המאמן על עזיבת וואקמה: "אם הוא יעזוב אנחנו נמצא לו מחליף"

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע שיחקה אתמול (חמישי) בשני מגרשים. שעות אחדות לאחר שהבלם שיר צדק יצא מהדיון במוסד השיפוטי של אופ"א בעיר השווייצרית ניון, סיימו חבריו את השתתפותם בליגה האירופית בהפסד 2:0 לפלזן שגרם לאובדן הכנסה בסך 360 אלף יורו, ומנע תוספת ניקוד בדירוג. לא ביג דיל ביחס למשחק הגורלי שניהל צדק מעבר לים.

במועדון שוררת אופטימיות בנוגע לסיכוייו של הבלם המושעה לצאת בזול מהפרשה בהסתמך על הדיווחים שהתקבלו מבית הדין בשווייץ. "הצגנו ראיות משמעותיות לחפותו של השחקן", נכתב בהודעת הפועל באר שבע. "אנחנו סמוכים ובטוחים שוועדת המשמעת תקבל את טיעוניו". הפרקליט השוויצרי שניהל את קו ההגנה חיפש סימוכין לטענה כי שמו של הרכיב האסור, אוקטופמין, לא הופיע על האריזה של תוסף התזונה שנטל צדק, מה שהגביר את החשד שהחומר הזדהם במהלך תהליך הייצור. עונשו של צדק או זיכויו ימסרו על-ידי אופ"א בעוד מספר ימים. לפני זמן קצר נחתו צדק ופמלייתו בישראל, ועד לפרסום פסק הדין יחזור השחקן לשגרת יומו המתסכלת.

דאגה אחת יוכלו ראשי האגודה להסיר מלבם: הריסתו של אצטדיון וסרמיל תידחה עד הקיץ הקרוב, מה שיאפשר לקבוצה להתאמן שם עד סיום העונה מבלי להטלטל למתקני אימון מחוץ לעיר. הקבלן שזכה במכרז להרוס את המתקן המיושן ולבנות על הריסותיו מגדלי מגורים נעתר לפנייתה של עיריית באר שבע, והסכים לשנות את לוח הזמנים תוך התחשבות באילוצים של האלופה. עם קבלת האור הירוק מהקבלן חודשו עבודות האחזקה בווסרמיל וכר הדשא עבר שזרוע.

בטווח הרחוק יותר יחולו שינויים דרמטיים במפת מגרשי האימון בבירת הנגב ובחלוקתם. לספורט 1 נודע שלקראת העונה הבאה יועברו לרשות האלופה שני מגרשי אימונים הצמודים לטרנר שנמצאים כרגע בחזקתה של בית"ר באר שבע מליגה ב' בתוקף אחיזתה במתחם "רייסר" שעל הריסותיו הוקם טוטו טרנר. על-פי התוכנית תעתיק בית"ר את פעילותה לקומפלקס האימונים שהולך ומוקם באזור פארק באר שבע, בכפוף להסדר כספי וקבלת פיצויים.

הקמפיין האירופי נגמר, בבאר שבע חוזרים לליגה


האורות של אירופה כבו, ועכשיו מתחילים הכול מחדש בטרנר. הקשר מהראן ראדי סיפק כמה אמירות מעניינות בנוגע לאפשרות שיהיה השחקן הישראלי הראשון שיזכה בשש אליפויות רצופות. "זה ממש הדבר האחרון שחושבים אחריו. אנחנו במרתון, ונשארו עוד הרבה משחקים להגיע למטרה. ה-די.אן.איי של הקבוצה הוא שבאים לכל משחק, לא משנה אם בליגה, באירופה או בגביע הטוטו, כדי לנצח".


ראדי. "את החוזה הבא שלי אעשה על המגרש" (דני מרון)

על האופציה שחוזהו יוארך בעונה נוספת, רביעית ברציפות במדים האדומים, אמר "היעקב הילל של באר שבע": אנחנו רק בחודש דצמבר, יש עוד מספיק זמן עד החוזה הבא שלי, ובכל מקרה את החוזה אעשה במגרש. זה לא הזמן לדון בנושא הזה". כשראדי נשאל אם אינו חושש משחזור המשבר שפקד את קבוצתו בעונה שעברה לאחר ההדחה מאירופה, זכות הדיבור נלקחה ממנו. המאמן ברק בכר ענה בשמו ואמר: "חכו ותראו בהמשך".

הקור, השעה המאוחרת וההדחה משלב הנוק אאוט עוד לפני שויקטוריה פרמה פעמיים את רשתו של גיא חיימוב, השאירו אלפי אוהדים בבית. עם זאת, בהתחשב בנסיבות הרי שכמות הצופים, 10,452 במספר, היא בהחלט נתון מעודד. למרות ההפסד האוהדים הריעו בסיום המשחק לשחקנים והיו לא מעט מהם שכיבדו את הצ'כים במחיאות כפיים.

"יש נטייה לזלזל בקבוצות עם מסורת. הפסדנו נגד קבוצה יותר טובה מאיתנו", אמר בכר. "ברור שאנחנו מאוכזבים, ועדיין צריך לקחת את הדברים בפרופורציות הנכונות, אחרי שנתיים טובות באירופה שבהן צברנו ניסיון וגם אכזבות". על אפקט טוני וואקמה, שבלט בחסרונו ולא ברור אם יהיה כשיר למשחק הליגה נגד סכנין ביום ראשון, העדיף מאמנו שלא להרחיב במילים: "אנחנו לא תלויים באף שחקן, וגם אם הוא לא יישאר נמצא תחליף".


בן חיים. קיבל תמיכה מכיוון בלתי צפוי (טוויטר)

אם תשאלו את האוהדים מבירת הנגב מה מסמל בשבילם טוני וואקמה, תקבלו תשובה חד משמעית: מדובר בנשק שובר שוויון. וכן, הם מאוד חוששים מעזיבתו האפשרית בחלון ההעברות של ינואר. כמה מהם חיכו לו לאחר משחק הליגה נגד קריית שמונה והפצירו בו להישאר לפחות עד לסיום העונה. טוני לא נשאר אדיש ואף התלוצץ איתם: "רוצים שאשאר? תדאגו שיביאו את הכסף"…

פאבל ורבה, מאמן פלזן, סיפק בתום המשחק אמירה מעניינת בנוגע לטל בן חיים: "לכדורגל הישראלי יש את האיכויות משלו. בן חיים שחקן מעולה, וזה שספרטה לא מנצלת אותו בצורה האופטימלית זו שאלה שצריך להפנות אליה". ורבה גם נתן ריספקט ליריבה שאותה הכניע פעמיים. "זה לא היה קל כפי שאתם חושבים, במחצית השנייה באר שבע שיחקה היטב והשוער שלנו הציל את המצב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי