צפו בתקצירים: מארסיי עלתה מטעות שיפוט. בגמר מול אתלטיקו

קוסטה גריזמן
קוסטה גריזמן | AFP

דאבור (120 דקות) וחבריו כפו הארכה אחרי 0:2 בגומלין חצי הגמר משערים של האיידרה וסאר (עצמי), אבל רולאנדו כבש בדקה ה-116 לצרפתים מקרן שלא היתה. 0:1 לקולצ'ונרוס מול ארסנל משער של דייגו קוסטה

(גודל טקסט)
אתלטיקו מדריד ומארסיי יפגשו ב-16 במאי בגמר הליגה האירופית בליון. הצרפתים הדיחו בגומלין חצי הגמר את זלצבורג ומואנס דאבור (120 דקות) בדקה ה-116 ובשל טעות שיפוט, בעוד הקולצ'ונרוס ניצחו 0:1 את ארסנל בוונדה מטרופוליטנה (1:2 בסיכום שני המשחקים)


זלצבורג מחקה את הפיגור 2:0 מהמשחק הראשון בצרפת עם 0:2 משלה (אמאדו האיידרה ושער עצמי) וכפתה הארכה. ב-30 דקות התוספת היו האוסטרים טובים יותר וגם דאבור הגיע למצב מצוין אבל אז הגיע הדקה ה-116. השופט פסק על קרן למארסיי למרות המחאות המוצדקות של זלצבורג, דמיטרי פאייט הגביה אותה ורולאנדו המחליף החליק את הכדור לרשת והעלה את קבוצתו לגמר. 


אתלטיקו תחפש זכייה שלישית בליגה האירופית (אלופת 2009/10 ו-2011/12), בעוד התותחנים הפסידו את הסיכוי לקבל את הכרטיס לליגת האלופות דרך זכייה במפעל, וייאלצו לשחק עונה נוספת בליגה האירופית. גם ארסן ונגר יסיים את דרכו במועדון ללא תואר.


אתלטיקו מדריד – ארסנל 0:1 (1:2 בסיכום) (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
דייגו סימאונה שישב ביציע, זכר להרחקה שלו מאצטדיון האמירויות, יכול להיות מרוצה. זכייה בליגה האירופית תשכיח את העונה המזעזעת בשלב הבתים באלופות (תיקו כפול מול אפואל ניקוסיה). המשחק היה שקול אבל הקולצ'ונרוס היו חדים יותר, הגיעו לארבעה מצבים למסגרת וכבשו פעם אחד. שער קלאסי של נחישות של חלוץ רחבה מסוגו של דייגו קוסטה שגבר במאבק על הקטור ביירין וזעזע בפעם היחידה את אחת הרשתות.



שחקני אתלטיקו. רוצים תואר (AFP)


מהלך המשחק
דקה 6 – קוסטה ניער שני מגיני ארסנל אבל בעט ממצב טוב מחוץ למסגרת.


דקה 8
– לורן קוסיילני התמוטט במרכז המגרש. איש לא פגע במגן ארסנל במה שנראה כמו שבירת רגל. בשורות מדאיגות בעיקר לנבחרת צרפת, חודש לפני המונדיאל. אחרי ארבע דקות של טיפוול, הבלם ירד נאנק מכאבים על אלנוקה וקאלום צ'יימברס נכנס במקומו. החשש: קרע באכילס, היעדרות למשך חצי שנה וכמובן יחמיץ את המונדיאל. 


Get well soon, Laurent Koscielny pic.twitter.com/QTEbJCeclu

— B/R Football (@brfootball) May 3, 2018


דקה 30 – לקאזט נבלם באחד על אחד עם אובלק, אבל השתלט על הכדור ומסר לאוזיל. הגרמני העביר רוחב על פי השער וגודין הרחיק. התותחנים מסוכנים יותר אבל לא חדים מספיק.


דקה 37 – הזדמנות נהדרת לגריזמן ברחבת ארסנל, אבל הצרפתי בעט לחוץ.


דקה 45+3, 0:1 לאתלטיקו – גריזמן שלח כדור עומק לקוסטה שפרץ קדימה בנחישות, זרק את ביירין מעליו ובעט בחצי גובה לרשת.



קוסטה חוגג, גריזמן מבסוט מאחור (AFP)


דקה 53 – ראמזי קיבל כדור מצוין אבל התמזמז ברחבה והסכנה חלפה. 


רד בול זלצבורג – מארסיי 1:2 (3:2 בסיכום שני המשחקים)
המסע הקסום של האוסטרים שעבר דרך דורטמונד ולאציו נעצר הערב (חמישי) בצורה אכזרית. זלצבורג שמחקה פיגור 2:0 מהמשחק הראשון בצרפ יכולה היתה לעשות את ה-0:3 שהיה מעלה אותה עוד לפני סיום 90 הדקות ובהארכה. מואנס דאבור (פעמיים), ואלון ברישה והי צ'אן וואן החמיצו. ואז כששתי הקבוצות כבר חיכו לפנדלים נפסקה בעיטת קרן שלא היתה לזכות מארסיי. דמיטרי פאייט הגביה ורולאנדו, הבלם המחליף ומי שכבש כבר שער בגמר הליגה האירופית לפני שבע שנים במדי פורטו, מצא את הרשת והעלה את הצרפתים לגמר בליון. 



דאבור. כמה עצוב בשבילו (Getty)


מהלך המשחק
דקה 1 – אוהדי מארסיי שהמשיכו היום בחגיגות ל"ג בעומר לא הסתפקו רק בלנסות ולהבעיר מקומות בדרכם ל"רד בול ארנה", אלא גם פצחו במופע זיקוקים באצטדיון עצמו.






אוהדי מארסיי בזלצבורג. ממשיכים את ל"ג בעומר
 

דקה 12
מואנס דאבור פרץ מהמרכז ובעט טוב מ-16 מ', פלה שוער מארסיי היה במקום.


דקה 37
– ואלון ברישה הגביה כדור חופשי מסוכן שנהדף על פי השער של מארסיי.



דאבור. מאוד מעורב, לא כבש (AFPׂ)


דקה 46
– הצרפתים פתחו בסערה את המחצית השנייה אבל הבעיטה של לוקאס אוקמפוס שרקה סמוך לשער של אלכס ואלקה.


דקה 54,
0:1 לזלצבורג – פריצת יחיד מסחררת של אמאדו חאיידרה מכ-30 מ' לתוך מרכז הרחבה ומשם הקשר ממאלי שיגר את הכדור לפינה השמאלית של פלה.



האיידרה חוגג. זלצבורג בבית יכולה לכל קבוצה (AFP)


דקה 60 –
איזה החמצה של דאבור. הישראלי קיבל כדור רוחב בתוך תיבת החמש, אבל במקום לעצור, להסתובב ולהרשית ניסה משהו עם העקב וההזדמנות אבדה.


דקה 65, 0:2 – כדור הגיע שוב לדאבור עם הגב לשער ברחבה, הגנת מארסיי הרחיקה היישר לקסאוור שלאגר שבעט לעבר המסגרת. הכדור פגע בבוייאנה סאר וחדר לרשת.





דקה 69 –
הי צ'אן וואן המחליף פרץ מצוין מימין אבל הבעיטה פגעה בקורה.


דקה 74 –
 פלוריאן תובאן נגח למשקוף. מזל גדול לזלצבורג.



פאייט מול ברישה. כוכב ווסטהאם לשעבר בישל את שער הניצחון (AFP)


דקה 86 – מארסיי היתה צריכה לקבל פנדל! דויה צ'לאטה צאר נגע בכדור בידו בתוך הרחוב אחרי בעיטה של תובאן. השופט התעלם.


דקה 102 – דאבור נשלח במסירת עומק לרחבה ושחרר בעיטה. הכדור נע משמאל לימין אבל פספס את המסגרת.


דקה 116, 2:1 –
השופט פסק על קרן למארסיי למרות שהכדור שבעט אנדרה-פרנק אנגוייסה לא נגע באיש משחקני זלצבורג. המחאות לא עזרו ולכדור של פאייט הגיע הבלם המחליף רולאנדו והוא החליק אותו לרשת.



וכך חגגו הפירומנים ביציע של מארסיי (AFP)





דקה 119 – האיידרה לא שלט בעצביו, פגע בשחקן מארסיי והורחק. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי