אכזבה במכבי מהיכולת מול רדניצ'קי: חייבים להשתפר

איביץ'
איביץ' | אודי ציטיאט

למרות העלייה לשלב הבא, הצהובים רוצים להציג יכולת טובה יותר בהמשך הקמפיין האירופי: "היריבות הבאות חזקות יותר". הקבוצה תצא לארמניה ביום ראשון לקראת המשחק מול פיונק, חיימוב עשוי להגיע בתור שוער שני

(גודל טקסט)
 מכבי תל אביב עשתה את שלה אתמול (חמישי) כשסיימה בתיקו 2:2 מול רדניצ'קי ניש והשלימה ניצחון 2:4 על היריבה הסרבית בסיכום שני המשחקים. בסיבוב המוקדמות השלישי יפגשו הצהובים את פיונק הארמנית (שלישי, החל מ-18:50 בשידור ישיר בספורטHD1).


 

שימו לב ללוח הזמנים הצפוף של הצהובים בימים הקרובים: הבוקר הם יקיימו אימון בסרביה לפני שימריאו חזרה לישראל, אך כבר ביום ראשון הקרוב תמריא הקבוצה לארמניה לקראת המשחק שיערך ביום שלישי נגד פיונק. ביום שני, תיערך הגרלת שלב הבתים שם מכבי תל אביב תהייה מדורגת. ביום שלישי תפגוש את פיונק למשחק הראשון במסגרת הסיבוב השלישי ואם תעלה, לא תפגוש בשלב הפלייאוף על עלייה לשלב הבתים קבוצות חזקות כמו סביליה או באזל, בגלל היותה מדורגת, אך תוכל לפגוש יריבות חזקות בדמות לייפציג ובורדו.

בקבוצה קיימת אכזבה גדולה מהיכולת שהוצגה אתמול ומהעובדה שהשחקנים איבדו ריכוז לאחר שכבר הובילו 0:2. המאמן ולאדן איביץ', אשר לראשונה בקריירה שלו הוביל קבוצה להתמודדות נגד מועדון סרבי, הלין על תנאי המגרש הקשים להם שחקניו לא רגילים, אבל מדבריו ברור כי מלבד העלייה לשלב הבא ושני השערים שמכבי כבשה, קבוצתו אמורה לגלות שיפור במהירות: "היריבה לא ברמה שלנו, אבדנו ריכוז ועלינו לשפר את הנושא הזה כי היריבות הבאות יהיו חזקות יותר ואם מולן נאבד ריכוז יהיה קשה מאוד לעבור. צריך להתאושש כמה שיותר מהר, יש סגל רחב של 22 שחקנים ונוכל לנוח ולהתכונן כראוי".

לכולם במועדון ברור כי במידה והקבוצה תעבור את פיונק, שלב הפלייאוף זו כבר אופרה אחרת והם צפויים לפגוש קבוצות מליגות בכירות בכדורגל האירופי.

הדיבורים על מכירתם של פרדראג ראיקוביץ' ווידאר קיארטנסון יוצרים סוג של אווירת אי נוחות במועדון, והשניים עשויים לעזוב ברגע שתגיע הצעה כספית נכונה בסביבות חמישה מיליון דולר. במשחק אתמול אכן נכחו נציגים של מספר קבוצות אך על פי היכולת של השניים במשחק אמש כלל לא בטוח שיגיעו הצעות במהרה.

סגנית האלופה צפויה לעסוק בימים הקרובים בצירופו של השוער גיא חיימוב למועדון על תקן שוער שני, בשל הרצון של המאמן ולאדן איביץ' לצרף שוער זר אם מכירת ראיקוביץ' תצא לפועל. ההחלטה הסופית תתקבל בשיחה בים מאמן הקבוצה איביץ' למנכ"ל בן מנספורד. המהלך ידחוק את השוערים חביב אוחיון, התקווה הגדולה של הצהובים, ודניאל טננבויים לקצה הרוטציה.


חיימוב. יסכים להגיע בתור שוער משנה? (מאיר אבן חיים)

 

גורם בסביבת המועדון אמר: "לכולם ברור שוידאר קיארטנסון משחק אך ורק בשל הרצון למכור אותו ובשל כך איתי שכטר נדחק לקצה הספסל. שכטר חייב לשחק ומכבי תל אביב צריכה למצוא את הנוסחה שהוא יזכה לדקות על המגרש". הצפיפות בחלק הקדמי של הקבוצה הופכת להרבה יותר קשה כבר במשחק נגד פיוניק לאחר שובו של עומר אצילי מעונש הרחקה בנוסף לכניסתו לעניינים של חלוץ הרכש הניגרי צ'יקו אופאדו שרשם אתמול מספר דקות כמחליף.

בקבוצה ביקרו גם את היכולת ההגנתית וכבר אתמול בלילה דן הצוות המקצועי בצורך לצרף במהירות בלם זר. התאום בין ג'איר אמאדור לאיתן טיבי אינו מוצלח והחללים במרכז ההגנה הורגשו אתמול בשני השערים שכבשה רדניצ'קי. בסביבת המועדון זיהו אתמול את הבעייה במרכז ההגנה: "קבוצות איכותיות יותר היו מנצחות אותנו, ההגנה לא הסתדרה עם כובש הצמד אלכסנדר סטאניסלבלייביץ', שהיה יכול גם לכבוש במשחק שלושה או ארבעה שערים".


ז'איר אמאדור היה אתמול אחד מנקודות האור במכבי יחד עם דור פרץ, שמציג יכול נהדרת במרכז המגרש מתחילת העונה. גורם בקבוצה הוסיף: "הכול מתנקז במכירתם של קיארטנסון וראיקוביץ'. הדיבורים והרצון למכור אותם תקועים בינתיים ובשל מגבלות אופ"א מכבי לא יכולה להוציא כספים כדי לחזק את הסגל. נדמה כי כול משחק עשוי להיות המשחק האחרון של השניים במכבי ת"א".


למרות הכל, חלוץ הקבוצה, אלירן עטר, דווקא היה אופטימי: "זה לא היה קל, התכוננו למשחק חוץ קשה, ומה שחשוב שעברנו. אין לנו מספיק זמן ואנחנו כבר צריכים להתכונן למשחק הבא. אני שמח להבקיע בכל מפעל ובכל משחק אבל מה שחשוב זה שהקבוצה מנצחת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי