זמן של מספרים: עומר אצילי בשל להפוך למנהיג של מכבי ת"א

עומר אצילי
עומר אצילי | אודי ציטיאט

הקשר הוא אחד השחקנים היקרים ביותר בסגל הצהובים. בגיל 25, אחרי עונה מוזרה שבחלקה הראשון היה פצוע ואת חלקה השני סיים כסגן מלך השערים במועדון, נראה שהוא מוכן להחזיר את ההשקעה הגדולה

(גודל טקסט)

האם עומר אצילי יהיה הערב (שלישי ב-19:00, שידור ישיר בספורט1) הקלף הסודי של ולדימיר איביץ' ומכבי תל אביב במשחק הראשון מול פיוניק הארמנית, שיתקיים בירבאן?  

באימון אתמול בארמניה, לקראת המשחק בסיבוב המוקדמות השלישי בליגה האירופית, תרגל איביץ' את ה-11 שהוא מתכוון להציב הערב – וסיפק רמז עבה שאצילי בהחלט בתמונת ההרכב. הוא עשוי להיכלל ב-11 על חשבונו של וידאר קיארטנסון, כשארון שויינפלד ימוקם בחוד; או להשתלב יחד עם קיארטנסון ואלירן עטר במערך התקפי, בדיוק כפי שהיה במשחק הבית מול רדניצ'קי הסרבית, שבו השיגו התל אביבים את הניצחון הגבוה ביותר שלהם העונה בליגה האירופית – 0:2. 

אצילי חוזר לרוטציה של איביץ' אחרי שנשאר בשבוע שעבר בארץ וריצה עונש הרחקה, בעוד שחבריו טסו לסרביה במטרה לשמור על היתרון מהניצחון הביתי.מי שראו את אצילי מתאמן השנה ומכין את עצמו לקראת הסיבוב השלישי בפרט והעונה הבאה בכלל, מספרים שהשחקן הפנים את חשיבות העונה הזו, שצפויה להיות החשובה ביותר בקריירה שלו.


העונה הכי חשובה בקריירה. עומר אצילי (אודי ציטיאט)

אצילי הוא אחד השחקנים היקרים ביותר של מכבי ת"א. עבור שחרורו מגראנדה הספרדית שילמו התל אביבים מיליון יורו, למרות שהספרדים שילמו לבית"ר ירושלים "רק" 750 אלף. אם להוסיף את ארבעה מיליון היורו הנוספים (ברוטו) שהם אמורים לשלם לקשר בארבע העונות הקרובות, עלותו של אצילי צפויה לטפס ל-5 מיליון יורו בארבע עונות, ממוצע של 1.25 מיליון יורו לעונה. אצילי נהנה גם, מעבר לשכר הבסיס,  ממענקי ליגה, מענקים עבור הצלחות באירופה וכמובן מענקים עבור הישגים במפעלים המשניים כמו גביע המדינה וגביע הטוטו. הצהובים לא השקיעו את הסכומים הגבוהים האלה כדי שאצילי יהיה עוד שחקן בסגל המורחב שלהם. השאיפה הייתה שהוא יוביל, ינווט וייקח את המושכות.

הפציעה המוקדמת שלו בעונה שעברה וההיעדרות מכמעט חצי עונה השפיעה ישירות על ההתאקלמות שלו ועל מעמדו כשחקן מוביל, הן על המגרש והן מחוצה לו. אצילי שבר את כף הרגל הימנית בעצם המסרק בחודש נובמבר, וחזר לשחק רק כעבור חמישה חודשים, על אף שההערכה הראשונה דיברה על היעדרות של שלושה חודשים בלבד. בתקופת הפציעה הגיע אצילי לאימוני מכבי ת"א כשהוא מדדה בעצב גדול עם קביים על רגל אחת. גם מבחינת מכבי ת"א הפציעה שלו הייתה בבחינת מכה קשה, מאחר שגם אלי דסה, אייל גולסה וחוסה רודריגס סבלו באותה תקופה מפציעות. לשרן ייני היה שבר ביד, וכל זה קרה תקופה קצרה אחרי שדור מיכה וארון שויינפלד החלימו מפציעות.


לא הגיע להיות "עוד שחקן" במכבי תל אביב. אצילי לאחר הפציעה (צילום: מכבי תל אביב)

החזרה של אצילי לפעילות מלאה הבהירה עד כמה הוא היה חסר לצהובים. בכל אחד מארבעת המשחקים הראשונים בהם שותף באפריל ובשבוע הראשון של מאי הוא כבש שער. בסיומה של העונה התברר כי למרות ההיעדרות הארוכה, אצילי רשם שיא הבקעות עונתי מבחינתו וסיים כסגן מלך השערים הקבוצה אחרי קיארטנסון, עם 10 שערים לעומת 13 של האיסלנדי. עם זאת, לטובת מי שרוצה להיכנס לרזולוציות עמוקות יותר, נספר שבשעה שקיארטנסון כבש בכל 175 דקות ליגה בעונה החולפת, אצילי עשה זאת מדי 125 דקות ליגה. למעשה, קיארטנסון  לא הגיע לממוצע ההבקעות של אצילי אפילו בעונת השיא שלו כחלוץ מכבי ת"א, שבה כבש 19 שערים.

אצילי כבר לא ילד. למעשה,  הוא כבר אבא לילד. בגיל 25 הוא חזר למועדון בו עשה את צעדיו הראשונים. מיד לאחרי שחתם במכבי אמר לאתר הרשמי של הקבוצה: "גדלתי פה, התחלתי בגיל 8, שיחקתי עד גיל 16 ואני שמח לחזור מהדלת הראשית. תמיד היה את הפספוס הזה בראש ורציתי לסגור מעגל. השאיפה של כל שחקן היא להילחם על כל התארים, להשתתף בכל המפעלים, ואני שמח שיש לי אפשרות להיות חלק מזה". לראיון הזה שילבה מכבי ת"א תמונות וסרטונים מימיו במחלקת הילדים של המועדון. בינתיים, התואר היחיד שהוא כן השיג בעונתו הראשונה בקבוצה הוא גביע הטוטו, ותואר זה מצטרף לזכייה בגביע הטוטו בליגה הלאומית עם הפועל ראשל"צ. לא משהו שמצריך ארון מיוחד, בקושי מדף. 

התקופה בראשון לציון חישלה את אצילי. אומנם הוא נזרק שם למים הרותחים של ליגת העל בגיל צעיר מאוד ודבק בו כתם הירידה לליגה הלאומית, אבל הותיר רושם מצוין בעונה המלאה שלו בליגת המשנה ונרכש ע"י אלי טביב ובית"ר ירושלים. כשהגיע לבית"ר אמר בראיון לאתר וואלה: "השאיפה שלי היא לצאת לחו"ל מבית"ר, זאת המטרה. טוב לי בבית"ר ירושלים, אני נהנה ומרגיש שסומכים עליי ונותנים לי להוביל".


"אתם לא מבינים איזה יכולות אישיות יש לבחור הזה". אצילי במדי גרנאדה (Gettyimages)

הוא אכן יצא מבית"ר. לכדורגל הספרדי, לא פחות ולא יותר, אבל היציאה לוותה בהרבה כותרות שליליות ובוררות שפסקה את סכום ההעברה לגראנדה: 750 אלף יורו. אגב, בכל פעם שאתם רואים את הצילום השחוק של טביב יוצא מבניין עם תיק קטן בידו ונכנס לג'יפ, דעו לכם שהצילום הזה נעשה מתחת לביתו של אצילי, אחרי שטביב ניסה לסגור עניין בין השניים בלי להגיע לבוררות.

מאז היציאה לגרנאדה, אצילי התבגר. עכשיו הוא רוצה תארים עם מכבי ת"א, כמנהיג של הקבוצה. על הבגרות שלו, על המוכנות להיות האיש שיוביל את הצהובים מתל אביב בשנים הקרובות, אמר אתמול עמי פייקובסקי, המוגדר "הרב של הכדורגלנים": "אתם לא מבינים איזה יכולות אישיות יש לבחור הזה. אם לא הפציעה, הוא היה סוחף את כולם למחוזות אחרים. תסתכל מה הוא עשה כשכן שיחק במכבי ת"א. תסתכל על המספרים שלו, ותבין לבד".

פייקובסקי, שהיה כדורגלן בבית"ר תל אביב, מוסיף: "אצילי הוא בחור שלוקח איתו תפילין לגראנדה ודואג להניח אותם כל בוקר, הוא בחור מלא אמונה. אני לא יודע מה קורה במכבי ת"א, אבל בבית"ר ירושלים, בגיל 23 בלבד, כבר הייתה לו השפעה על השחקנים האחרים בחדר ההלבשה. חכו ותראו לאיזו עונה הוא הולך".

לאצילי יש לו בדיוק 100 משחקים בליגת העל, מרביתם בבית"ר ירושלים, רק 17 במכבי ת"א. יש לו 26 הופעות בליגה האירופית, הערב הוא ירשום את ההופעה ה-27. האם הוא יסמן שוב עם המשקפיים אחרי כיבוש השער התשיעי שלו בליגה האירופית? זה בדיוק מה שמכבי ת"א רוצה וצריכה. שער חוץ – ושערי הפלייאוף נפתחים.


אצילי חוגג עם המשקפים. יבקיע גם הערב? (מכבי תל אביב, אתר רשמי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי