דורטמונד הצילה את העונה. טוכל: הרגשה אדירה, רוצים לזכות

דורטמונד
דורטמונד | AFP

השוורצגלבן חגגו 2:3 על באיירן. וגם: תקלה באוטובוס והמשבר של הבווארים

(גודל טקסט)
בורוסיה דורטמונד הצילה אתמול (רביעי) את העונה שלה אחרי ניצחון ענק בחצי גמר הגביע באליאנץ ארינה על באיירן מינכן 2:3. אחרי שוויתרה על הריצה לאליפות, הודחה מליגת האלופות וסבלה מטראומת הפיצוץ באוטובוס, התגברה הקבוצה של תומאס טוכל על פיגור בדרך למעמד הגמר שם תפגוש את טאלב טוואטחה ופרנקפורט ב-27 במאי.


טוואטחה אמר אתמול שהוא מעדיף לשחק נגד עוסמאן דמבלה בגמר מאשר נגד אריאן רובן, אז הוא אכן יזכה למפגש עם הצרפתי הצעיר שכבש את שער הניצחון אחרי מהלך נהדר מול דויד אלאבה. חמש דקות לפני ה-2:3, הצרפתי אף בישל לפייר-אמריק אובמיאנג את השוויון.


דמבלה
דמבלה חוגג עם אובמיאנג (AFP)


תומאס טוכל המאושר אמר בסיום: "הרגשה אדירה. כבשנו שני שערים גדולים והגנו היטב על השער. היה ברור שנצטרך מזל במשחק הזה וטוב שהוא היה לצידנו. 20 דקות ראשונות היינו טובים והובלנו, אבל לאחר מכן איבדנו שליטה. אם באיירן היתה כובשת עוד אחד זה היה נגמר".

 

הגמר בברלין: "אנחנו פעם רביעית ברציפות בגמר, אבל הפעם רוצים לא רק להגיע לברלין אלא גם לצאת מנצחים".


What the players had to say on #fcbbvb: "There was pure joy in the changing rooms" https://t.co/jm2J5c8I85pic.twitter.com/bvTA4Qg8jn

— Borussia Dortmund (@BVB) April 27, 2017

באופן אירוני  דלתות האוטובוס של דורטמונד סירבו להיפתח ורק במבצע מסובך בעזרת נהג האוטובוס של באיירן מינכן הצליחו לפתוח אותן. כנראה שטראומת הפיצוץ מרחפת מעל המועדון.


מנגד, באיירן מינכן בשפל של 17 שנה. היא לא ניצחה חמישה משחקים רצופים בכל המסגרות (שלושה הפסדים ותיקו) לראשונה מאז שנת 2000. קרלו אנצ'לוטי חווה איבוד שני תארים בתוך שמונה ימים.  ה"בילד" כינה את המשחק: "הקלאסיקו של גרמניה" ומאמן הנבחרת יוגי לאב שיבח: "זה המיטב שהכדורגל הגרמני יכול להציע".



בבאיירן נמצאים במשבר. ארבעה משחקים לסיום העונה הם אפילו מסתכנים באיבוד האליפות אם ימשיכו לא לנצח למרות פער שמונה נקודות מלייפציג נגדה הם עוד צריכים לשחק. מאטס הומלס שכבש נאלץ לעזוב את המשחק בגלל פציעה.


לאם
לאם, פרידה עצובה (Gettyimages)


קרלו אנצ'לוטי
אמר: "מוקדם עוד לסכם את העונה ככישלון. אנחנו עוד מנסים לזכות באליפות, אבל אני מאוכזב. הטעות שלנו היתה שלא ניצלנו הזדמנויות טובות לכיבוש. נתרכז מעתה בליגה".


פיליפ לאם
שיפרוש ללא זכיה בגביע הוסיף: "נצטרך לעכל את האכזבה הזאת". דויד אלאבה שכיסוי רע שלו עלה בשער השלישי הוסיף: "לא השגנו את חלק מהמטרות שלנו העונה. זה חבל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי