נכנסים לספר: מספרי האליפות של באיירן מינכן

באיירן
באיירן | AFP

הבווארים קטפו עוד תואר, האיטלקי מאושר. לאם נפרד עם צלחת. וגם: המספרים המטורפים

(גודל טקסט)
למרות הרבה ביקורות על קרלו אנצ'לוטי במהלך העונה, באיירן מינכן זכתה באליפות החמישית ברציפות שלה וה-27 של המועדון ועשתה זאת בסטייל אחרי ניצחון 0:6 על וולפסבורג.


כעת אנצ'לוטי הפך למאמן הכי מצליח באירופה כשזכה בתארים בחמש המדינות הבכירות בכדורגל האירופי: איטליה, אנגליה, צרפת, ספרד וגרמניה. בספרד זכה עם ריאל מדריד באלופות ובגביע, בשאר המדינות באליפות הליגה. הוא המאמן הראשון בהיסטוריה שזוכה להישג.



האיטלקי המאושר אמר בסיום: "אני מאושר שזכינו וניצחנו אחרי חמישה משחקים ללא ניצחון. היינו זקוקים לניצחון כזה גדול. עשינו לדעתי עבודה טובה מאוד בבונדסליגה ואני מרגיש חלק ממשפחה אחת גדולה. השבועיים האחרונים לא היו קלים עם ההדחה מהאלופות והגביע, אבל אפשר כבר להתכונן לעונה הבאה בשקט. אני מאוד מצטער על כך שהודחנו מהמפעלים האחרים. אני חושב שיכולנו להצליח יותר".


Carlo Ancelotti has now won 4 of Europe's top-5 leagues as a manager:

BL: BAYERN
PL: Chelsea
Serie A: Milan
Ligue 1: PSG#FCBayern

— Bundesliga Spotlight (@BundesligaSpot) April 29, 2017

 

קרל-היינץ רומיניגה המנכ"ל ציין: "אמרנו לפני העונה שאליפות גרמניה זה התואר הכי חשוב וזה רצף בלתי רגיל של חמש זכיות. כששיחקתי עשר שנים בבאיירן זכינו רק פעמיים באליפות". רומיניגה הודיע שבאיירן תחגוג במשחק הבא באליאנץ ארינה. גם רוברט לבנדובסקי שכבר כבש 28 שערים העונה אמר: "זכינו בתואר הכי חשוב".

 

עבור פיליפ לאם שיפרוש בתום העונה מדובר כמובן בתואר מיוחד. אמנם זו אליפות שמינית שלו במועדון, אבל אחרונה בקריירה מפוארת: "זה היה מאוד מרגש. כשראינו שלייפציג סיימה בתיקו זה נתן לנו המון מוטיבציה. לתוצאה לא היתה משמעות בגלל שרצינו לזכות באליפות וזה מה שחשוב. לא רצינו לחכות למשחק הבא. חגגנו בגדול בחדר ההלבשה בגלל שהיו לנו הרבה משחקים בהם נכשלנו. גם באמצע השבוע בגביע והוצאנו בכך הרבה תסכול. הרגשתי שזכיתי בתואר כמו בפעם ראשונה. כל היציע של אוהדי באיירן ביקש ממני אליהם וזה מאוד ריגש אותי".

 

העונה כהגדרה: "זו עונה סבירה. אם אתה זוכה באליפות אתה לא יכול לומר שזו היתה עונה גרועה, אבל ברור שרצינו לזכות ביותר מתואר אחד". אם לאם ישחק עד סוף העונה הוא יסיים עם 333 משחקים במדי באיירן בליגה ו-12 שערים. 

 

מספרי האליפות:

135 – הגיל המשוכלל של פיליפ לאם (33), אריאן רובן (33), פרנק ריברי (34) וצ'לבי אלונסו (35). הוותיקים שבצוות.


What a game to become German Champions for the fifth time in a row. Thanks to the entire @FCBayern for the fantastic work! #Mia5anMiapic.twitter.com/86shF4tMRP

— Philipp Lahm (@philipplahm) April 29, 2017



32 – כמות השערים בה היה מעורב רוברט לבנדובסקי. 28 שערים, ארבעה בישולים.



27 – אליפות מספר 27 בתולדות המועדון. שיא גרמני.



26 – באיירן זכתה באליפות 26 ב-52 עונות בונדסליגה. המשמעות: אליפות בכל שתי עונות בממוצע.

RECORD: Bayern Munich are the first team in history to win five consecutive #Bundesliga titles.

Completely dominant. pic.twitter.com/vKevEFV7Uv

— Squawka Football (@Squawka) April 29, 2017




8 – אליפויות יש לטיאגו אלקנטרה בתשע עונות בבוגרים. ארבע בברצלונה, ארבע בבאיירן.



5 – קינגסלי קומאן זכה בחמש אליפויות בקריירה. כל העונות בהן הוא משחק בקבוצה בוגרת. אליפות עם פאריס סן ז'רמן, שתיים עם יובנטוס ושתיים עם באיירן.



5 – באיירן המועדון הראשון בהיסטוריה של הכדורגל הגרמני שקוטף חמש אליפויות ברצף

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי