בוס צפוי לאמן גם מול לברקוזן, נאגלסמן עשוי להגיע בקיץ

יוליאן נאגלסמן
יוליאן נאגלסמן | AFP

אחרי שהיצפלד סרב להגיע, בדורטמונד מקווים כי הגיבוי למאמן ההולנדי יוביל לשינוי. מאמן הופנהיים, שסומן גם על ידי באיירן מינכן, עשוי להגיע לקראת העונה הבאה. גם ואצקה הביע אמון. צפו ב-4:4 המשוגע מול שאלקה

(גודל טקסט)

האם פטר בוס יפוטר מדורטמונד? תשעה משחקים ללא ניצחון בכל המסגרות וחודשיים בלי ניצחון יכלו להסתיים אתמול אחרי שדורטמונד הובילה 0:4 בדרבי הרוהר כבר במחצית, אבל שאלקה הדהימה והשוותה בזמן פציעות ל-4:4 באחד הדרבים הכי גדולים אי פעם ובוודאי הכי מדהים השנה באירופה. דורטמונד ליקטה רק שתי נקודות משישה מחזורים אחרונים ומאמנה, אקס מכבי תל אביב, עדיין משוכנע ביכולותיו.

בוס מתעקש שהוא לא רוצה ללכת הביתה ולא מרים ידיים: "כל החיים שלי עבדתי קשה וזה מה שנצטרך לעשות כדי לצאת מהמצב. אני לא מתכוון להתייאש. כשחקן אף פעם לא נכנעתי ולא הרמתי ידיים ולא אעשה זאת גם כמאמן. אני אנסה לרומם את מצב הרוח של השחקנים ואני לא זקוק לאף אחד שיעודד אותי".

על המשחק אמר: "זה היה משחק משוגע. אתה לא יכול להאמין שהיה כזה משחק. קשה לתאר דבר כזה כשאתה מוביל כבר בדקה ה-25 בתוצאה 0:4. למה זה קרה? כי במחצית שנייה לא שיחקנו כדורגל. קבוצה כמו דורטמונד לא יכולה לספוג את השערים שספגנו. הקלות שספגנו כל שער גרמה לחוסר ביטחון וחשש מהשער הבא".

באירוע שערך המועדון הביע המנכ"ל הנס יואכים ואצקה אמון מלא בבוס. "יש לנו ציפייה ברורה ממך, פטר, ומהקבוצה שלך לעמוד במבחנים. אנחנו חייבים לשוב לדרך ההצלחה".


בוס לא מוכן להרים ידיים, אך האם הוא אכן יישאר? (AFP)

למעשה כעת  רק שתי קבוצות בהיסטוריה של הבונדסליגה יצאו מפיגור 4:0 – הקודמת הייתה באיירן מינכן שב-1976 ניצחה 5:6 אחרי פיגור 4:0. זו גם הפעם השנייה שדורטמונד מוליכה 0:4 בדרבי הרוהר כבר במחצית הראשונה – ב-1964 היא כבשה רביעייה עד הדקה ה-23, אך אז שמרה על היתרון וניצחה 2:6.

ה"בילד" שאל האם השער בדקה ה-94 יגרום להדחת בוס. מאמן שאלקה דומניקו טדסקו הודה: "במחצית לא האמנתי שדבר כזה יכול לקרות בכלל". קשר שאלקה לאון גורצקה החמיא למאמן: "במחצית היו לו שתי אופציות. להשתולל עלינו או להצטרף לשחקנים ולנסות לעשות קאמבק. הוא בחר באופציה השנייה ושאפו".

מאוחר יותר, דווח ב'בילד' כי ראשי דורטמונד ישאירו את בוס בתפקידו גם אחרי התצוגה בדרבי. הנשיא האנס יואכים ואצקה והמנהל המקצועי מיכאל צורק דנו ארוכות בעתידה של הקבוצה אחרי הדרבי, ובהיעדר אפשרויות ריאליות – בוס צפוי לעמוד על הקווים גם מול באייר לברקוזן. הפנייה לאוטמאר היצפלד נדחתה על הסף וכעת, במועדון ינסו לאתר מועמד לטווח הרחוק. התקווה בדורטמונד היא למנות מאמן חדש שיוכל ל'המציא את המועדון מחדש', כפי שעשה יורגן קלופ. השם המרכזי שנמצא על הפרק הוא יוליאן נאגלסמן, שמאמן בהופנהייים ושמו נקשר עם באיירן מינכן, אך פנייה אליו תתקיים לגבי העונה הבאה בלבד. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי