יופ היינקס סימן את תומאס טוכל כיורשו בבאיירן מינכן

יופ היינקס עם תומאס טוכל
יופ היינקס עם תומאס טוכל | Gettyimages

בראיון בגרמניה המליץ המאמן הוותיק על אקס דורטמונד: "שיחקו תחתיו כדורגל מעולה עם שיטה טובה". בנוסף, התייחס למינוי מאמן מקומי: "אי אפשר לנהל דיון מעמיק באנגלית עם שחקן גרמני"

(גודל טקסט)

מאמנה של באיירן מינכן, יופ היינקס, התראיין למגזין "ספורט בילד" ורמז שהוא ממליץ להנהלת הקבוצה להחתים לעונה הבאה את תומאס טוכל, שאימן את בורוסיה דורטמונד עד סוף העונה שעברה. כשנשאל אם טוכל יכול לאמן את הקבוצה הבווארית, ענה: "אני חושב שיש לו את האיכות הנדרשת לאמן את באיירן".

במועדון הגרמני שוברים את הראש מי יאמן את הקבוצה בעונה הבאה, לאחר שהיינקס שיהיה בן 73 במאי הקרוב מסרב בתוקף להמשיך לעונה נוספת בתפקיד. כולם בבאיירן מרוצים מעבודתו, אבל הוא טוען שהבהיר מראש כי הגיע כמחליף זמני של קרלו אנצ'לוטי והוא לא מעונין לאמן עוד עונה בגלל גילו והעובדה שאישתו גרה רחוק ממנו ומתגעגעת אליו.

היינקס אמר שלא יאמן שנה הבאה למרות שאולי האנס אמר: "עוד נראה. אני בטוח שאשכנע אותו" .על כך הגיב המאמן: "אני מכיר אותו. הוא אדם רגשי מאוד וחושב שכל דבר שהוא רוצה יצליח. הוא חולם חלומות ויש לנו יחסים טובים מאוד, אבל יש חלומות שלא מתגשמים".

היינקס אמר מילים חמות על טוכל: "אני מעריך אותו. הוא התקדם מקצועית בנוער של מיינץ עד שאימן את הבוגרים וזה סולם שאתה צריך לעבור אם אתה רוצה להצליח. הוא למד את הגישה הנכונה לשחקנים ואיך להתמודד איתם. כשהיה מאמן דורטמונד היא שיחקה תחתיו כדורגל מעולה עם שיטה טובה. הוא הכניס למועדון את כל האלמנטים הדרושים כיום בכדורגל המודרני. הוא סיים במקום השני, זכה בגביע ושיחק כדורגל אטרקטיבי. ממש נהניתי לראות את דורטמונד משחקת תחתיו. לכן אני מעריך אותו ומחשיב אותו למאמן טוב".


היינקס עם טוכל. מאמן באיירן מאמין בגרמני הצעיר (Gettyimages)

לעומת היינקס, הנהלת באיירן מתלבטת לגבי טוכל לאחר שפוטר מדורטמונד על רקע אישי ולא מקצועי, לאחר שרב עם המנהל הספורטיבי מיכאל צורק ונשיא הקבוצה האנס-יואכים ואצקה. אך המאמן הוותיק לא מודאג: "אם רק הייתם קוראים מה כתבו עליי כשהייתי מאמן צעיר… כשאתה צעיר, אתה עושה גם טעויות. יכול להיות שטוכל רואה קצת דברים אחרת, אבל אלה דברים קטנים. מה שקובע הוא שמאז טוכל עזב את דורטמונד, הם לא מצאו מאמן איכותי כמוהו ולא משחקים כדורגל איכותי יותר".

בנוסף, המאמן מרוצה מכך שהאנס שינה כיוון ורוצה מאמן מקומי. בעשור האחרון עברו במועודן שמות כמו לואיס ואן חאל ההולנדי, פפ גווארדיולה הספרדי וקרלו אנצ'לוטי האיטלקי. "אני אוהב את זה שדנים על מאמן גרמני. בבאיירן למדו שקשה מאוד ללמוד גרמנית אם אתה מאמן זר. הזהות של המועדון נשמרת טוב יותר אם יש מאמן מקומי. אם אתה מדבר אנגלית עם שחקן גרמני, אתה אף פעם לא יכול להיכנס איתו לדיון מעמיק של ממש. זה אף פעם לא יהיה דומה אם תדבר איתו בשפת האם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי