צפו בסנסציה: איינטרכט פרנקפורט הפתיעה את באיירן מינכן בגמר הגביע

ניקו קובאץ' ושחקני פרנקפורט מניפים את הגביע
ניקו קובאץ' ושחקני פרנקפורט מניפים את הגביע | AFP

הבווארים קיוו להיפרד מהיינקס עם דאבל, אבל צמד של רביץ' ושער סיום של גנצ'ינוביץ' מחקו שוויון של לבנדובסקי, הנשרים ניצחו 1:3 וזכו בגביע חמישי ותואר ראשון מאז 1988. תואר בכורה לטוואטחה מעבר לים

(גודל טקסט)

זה היה אמור להיות הגביע של באיירן. אחרי ההדחה המאכזבת בחצי גמר ליגת האלופות, אמרו במינכן נו טוב. לפחות ניפרד מיופ היינקס עם דאבל. אבל בעוד אליפות הבונדסליגה היתה בכיס של הבווארים כבר אחרי חצי עונה, בגביע כל ניצחון היה מכריע. ודווקא בגמר, המשחק החשוב ביותר, היתה זו פרנקפורט שניצחה הערב (שבת) 1:2 את באיירן מינכן הגדולה וזכתה בגביע.

כבר מהפתיחה הראו שחקני פרנקפורט שהם לא באו לשמש תפאורה למשחק הפרידה של היינקס. הם תקפו ולחצו, ותוך 11 דקות כבר הבקיעו. חור בהגנה של באיירן אפשר לקווין פרינס בואטנג לחטוף את הכדור ולהכניס אותו לאנטה רביץ' שגלגל פנימה. באיירן נכנסה סוף סוף אבל הנסיונות שלה לעבור את ההגנה הקשה של ניקו קובאץ' השתלמו רק בתחילת המחצית השנייה, שהתעכבה בשל "מופע פירוטכני", אם לקרוא לזה ככה, כשלבנדובסקי קיבל כדור מקימיך וניצל בלבול ברחבה כדי להשוות בדקה ה-53.

באיירן תחזור? לא אם שואלים את רביץ'. החלוץ הגיע ראשון להגבהת עומק בדקה ה-72, עבר שני שחקני הגנה ואת אולרייך וגלגל פנימה כדי לקבוע צמד ו-1:2. שחקני באיירן מחו בטענה לנגיעת יד, אבל השפוט התייעץ עם צוות הוידאו ופסק שהשער חוקי. וזה לא נגמר שם. בתוספת הזמן הבווארים טענו לפנדל, ושוב השופט בדק בטלוויזיה ופסק לטובת פרנקפורט. המחליף הסרבי מיחאט גנצ'ינוביץ' ניצל את זה, ואת העלייה של אולרייך לעזור להתקפה, כדי לרוץ מגרש שלם, לגלגל לשער ריק ולהעניק את הגביע לפרנקפורט, 30 שנה מאז התואר האחרון.

יופ היינקס יעזוב את מינכן באכזבה. הוא הובא כדי להצעיד את באיירן לזכייה בליגת האלופות, וסיים עם תואר אחד שהקבוצה היתה לוקחת גם אם קרלו אנצ'לוטי היה נשאר על הקווים. ניקו קובאץ', לעומתו, הוכיח למה הוא ראוי לעמוד על הקווים האלה בעונה הבאה. זהו גם רגע מרגש עבור טאלב טוואטחה. המגן הישראלי, אמנם ישב על הספסל הערב, שותף בשני משחקים במפעל והוא חלק בלתי נפרד מהזכייה של פרנקפורט שהיא גם התואר הראשון שלו עצמו באירופה.

יופ היינקס בוכה. לא כך הוא רצה להיפרד מבאיירן (Gettyimages)
יופ היינקס בוכה. לא כך הוא רצה להיפרד מבאיירן (Gettyimages)

הרכבים
באיירן מינכן:
סוון אולרייך, ג'ושוע קימיך, ניקולאס שולה, מאטס הומלס, דויד אלבה,חאבי מרטינס, טיאגו אלקנטרה, חאמס רודריגס, פרנק ריברי, תומאס מולר, רוברט לבנדובסקי.

איינטרכט פרנקפורט: לוקאס הרדצקי, דויד אברהם, מקוטו האסבה, קרלוס סלסדו, ג'ונתן דה גוזמן, יטרו וילמס, עומאר מסקארל, מריוס וולף, דני דה קוסטה, קווין פרינס בואטנג, אנטה רביץ'.

מהלך המשחק
דקה 1: המשחק יצא לדרך באצטדיון האולימפי בברלין.

דקה 8: לבנדובסקי ניגש לקחת בעיטה חופשית מחוץ לרחבה לאחר עבירה של סלסדו. החלוץ המוכשר בעט חזק, אבל הכדור הלך למשקוף.

דקה 11, פרנקפורט עולה ל-0:1: קווין פרינס בואטנג חטף במפתיע את הכדור במרכז המגרש, ההגנה של באיירן לא היתה מוכנה והקשר הכניס כדור לאנטה רביץ', שפרץ לצידו והבקיע בלי קושי.

עומאר מסקארל מול ג'ושוע קימיך. פרנקפורט תוקפת יותר במחצית הראשונה (AFP)
עומאר מסקארל מול ג'ושוע קימיך. פרנקפורט תוקפת יותר במחצית הראשונה (AFP)

דקה 26: לבנדובסקי התחיל מתפרצת אבל החברים שלו הצטרפו מאוחר, הוא מסר למולר שפרץ והחזיר לו כדור נהדר, אבל הבעיטה האחרונה התגלגלה מחוץ לשער.

דקה 46: פתיחת המחצית השנייה התעכבה בשל התפרעות של הקהל, שהדליק אבוקות ומילא בעשן את האצטדיון. המשחק התחדש כשהמגרש עדיין אפוף עשן.

המגרש מלא בעשן, פתיחת המחצית השנייה נדחתה (Gettyimages)
המגרש מלא בעשן, פתיחת המחצית השנייה נדחתה (Gettyimages)

דקה 53, 1:1: קימיך חדר לרחבה נהדר והעביר כדור רוחב, הגנת פרנקפורט התבלבלה ורוברט לבנדובסקי היה שם כדי לנצל את זה ולגלגל את הכדור פנימה.

דקה 72: בזמן שביציע רותח, על המגרש די נרגע. בעיטה חופשית של לבנדובסקי עברה קרוב אבל מעל לשער.

דקה 82, פרנקפורט עולה ל-1:2: רביץ' הגיע ראשון להגבהה, עבר את ההגנה והכניע את אולרייך. שחקני באיירן קראו לנגיעת יד, אבל השופט התייעץ עם צוות הוידאו ואישר את השער.

דקה 92: בתוך תוספת הזמן, באיירן לחצה ושלחה את כל השחקנים קדימה. בתוך הצפיפות שנוצרה הם טענו לפנדל, ושוב השופט הלך להתייעץ עם הטלוויזיה. אלפי האוהדים שאגו כשהוא סימן שלא היה כלום, והמשחק חודש.

דקה 93, 1:3: ובתוך כל הדרמה, ועם סוון אולרייך רחוק משערו, המחליף מיחאט גנצ'ינוביץ' חטף את הכדור, רץ מגרש שלם וגלגל אותו פנימה כדי לשים את החותמת על הזכייה הסנסציונית של פרנקפורט.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי