רשמית: יואכים לב ימשיך כמאמן נבחרת גרמניה עד 2022

יואכים לב
יואכים לב | Gettyimages

למרות הכישלון חסר התקדים במונדיאל, ההתאחדות הגרמנית החליטה שלא לפטר את המאמן, שמצדו הבהיר כי בכוונתו לעשות הכל כדי להצעיד את המאנשפט לזכייה באליפות אירופה בעוד שנתיים: "אסיר תודה על האמון שנותנים בי"

(גודל טקסט)
רבות דובר ועוד ידובר על הכישלון המפואר של אלופת העולם בגביע העולם 2018 ברוסיה, כידוע גרמניה סיימה אחרונה את שלב הבתים אחרי שהפסידה למקסיקו, ניצחה בשיניים את שבדיה ונכנעה לדרום קוריאה, אבל ההתאחדות הגרמנית הודיעה רשמית שהמאמן יואכים לב יישאר בתפקידו, זאת לאחר הדיווחים בתקשורת בגרמנית לפיהם הודיע לראשי ההתאחדות על כך שהחליט להמשיך בתפקידו בהתאם לחוזה עד 2022.


OFFICIAL: Joachim #Löw will continue as #DieMannschaft head coach pic.twitter.com/PL6xJUgPxH

— Germany (@DFB_Team_EN) July 3, 2018

עוד לפני שריקת הפתיחה של המונדיאל ברוסיה סיכם לב עם ראשי ההתאחדות הגרמנית על המשך ההתקשרות ביניהם, כידוע הוא משמש כמאמן נבחרת גרמניה מאז 2006, שנתיים אחרי שמונה לעוזר המאמן של יורגן קלינסמן אותו החליף בתום מונדיאל 2006. מאז הוא הוביל את המאנשפט לגמר היורו ב-2008, למקום השלישי בגביע העולם 2010 ולהנפת גביע העולם בברזיל בקיץ 2014, זכייה שגם העניקה לו באותה שנה את תואר מאמן השנה בעולם.


כאמור, לפי הדיווח ב"בילד", לב בן ה-58 הבהיר לראשי ההתאחדות שבכוונתו להוביל את גרמניה באליפות אירופה 2020 במטרה לזכות בתחרות. ההתאחדות הגרמנית בחנה את האפשרות להיפרד מלב בעקבות הכישלון במונדיאל, אבל האפשרות נדחתה מכיוון שהיה רוב להשארת המאמן.



לב רגעים ספורים אחרי ההדחה מהמונדיאל. ממשיך עם המאנשפט (AFP)



לב אמר על ההחלטה להמשיך איתו כמאמן גרמניה: "אני אסיר תודה על האמון שההתאחדות הגרמנית נתנה בי. אני מרגיש שלמרות הביקורות הלגיטימית על ההדחה המוקדמת מהמונדיאל יש לי תמיכה ועידוד. זה היה חשוב עבורי. אחרי כמה ימים בהם חשבתי הרבה על העתיד, נפגשתי עם ראשי ההתאחדות וקיבלתי מהם תמיכה. המונדיאל היה אכזבה ענקית עבורנו, אבל אני רוצה כעת לעצב את הנבחרת והבניה שלה מחדש עם מחויבות מלאה. הכל ייקח זמן, אבל נעשה הכל להיות מוכנים לאליפות אירופה לאומות במשחק הראשון מול צרפת".


נשיא ההתאחדות ריינהארד גרינדל אמר: "היה לנו מפגש פתוח מאוד ודיברנו על הרבה בעיות. כולנו מאמינים שלב ינתח בצורה זהירה את המצב".


נשיא דורטמונד האנס-יואכים ואצקה, אמר: "לא היה לנו ספק שזו תהיה ההחלטה של ההתאחדות. מבחינה ספורטיבית זה לא הג'וב שלנו להתערב".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי