באיירן מינכן נגד התקשורת: "ביקורת חסר פרופורציות"

חסן סליהמיצ'יץ' עם אולי הנס ו קרל היינץ רומניגה
חסן סליהמיצ'יץ' עם אולי הנס ו קרל היינץ רומניגה | צילום: באיירן מינכן, רשמי

בצל המשבר הפוקד את הקבוצה, אלופת גרמניה כינסה מסיבת עיתונאים בה תקפה את הדברים שנכתבו על שחקניה בשבועות האחרונים. אולי האנס: "מול ביקורת חסרת כבוד נגיב בכל העוצמה". היו"ר רומניגה: "לא נסבול זאת יותר"

(גודל טקסט)
באיירן מינכן תשחק מחר (שבת 16:30, חגיגה גרמנית בספורט3) נגד וולפסבורג בחוץ כאשר משבר גדול אופף את הקבוצה. לראשונה מזה שנה החליטו ראשי הקבוצה – הנשיא אולי האנס, היו"ר קרל היינץ רומניגה והמנהל המקצועי חסן סליהמידז'יץ' – לקיים מסיבת עיתונאים דרמטית יום לפני המשחק כאשר לאף אחד לא היה ברור מה הם עומדים לומר.


כשהחלה מסיבת העיתונאים, התברר שהיא כונסה על מנת לדרוש מהתקשורת להפסיק למתוח ביקורת על שקחני הקבוצה כפי שעשתה בשבועות האחרונים. רומניגה אמר: "אנחנו לא מסכימים לסגנון הזה של הביקורת. לא יכול להיות שיטילו ביקורת קשה כזאת על מנואל נוייר. מנואל ספג ביקורת קשה על המשחק של נבחרת גרמניה, ושכחו שהוא זכה בגביע העולמי".


"הביקורת על ג'רום בואטנג ומאטס הומלס היתה חסרת פרופורציות", הוסיף רומניגה, "פונים לשחקני עבר בבאיירן והם קוטלים את הקבוצה (הכוונה כנראה ללותר מתיאוס, י.ז.). אין להם גבולות לביקורת. זה עבר כל גבול. אי אפשר להתייחס בכזה חוסר כבוד לשחקנים כמו פראנק ריברי ואריאן רובן. זה יום חשוב מאוד לבאיירן מינכן כי אנחנו לא נסבול יותר ביקורות כאלה. לא ניתן יותר להשפיל אותנו ואת השחקנים שלנו".


האנס, רומניגה וסליהמידז'יץ' במסיבת העיתונאים. מתחו ביקורת קשה על התקשורת (באיירן מינכן, רשמי)
האנס, רומניגה וסליהמידז'יץ' במסיבת העיתונאים. מתחו ביקורת קשה על התקשורת (באיירן מינכן, רשמי)


הנשיא אולי האנס אמר: "אני תומך במאה אחוז במה שאמר רומניגה. מעתה נפגין קו אחד מאוחד נגד הביקורת שעוד לא היה דבר כזה. כמו שהוא אמר, אם אנחנו לא משחקים טוב לתקשורת יש זכות לבקר אותנו, אבל תיצמדו לעובדות. בקבוצה אנחנו נבקר את השחקנים שלנו ומול ביקורת חסרת כבוד מבחוץ אנחנו נגיב בכל העצמה. אחרי המשחק נגד שאלקה כבר אמרו שזכינו באליפות ועכשיו הכל התהפך? ביקור אותנו שמכרו את חואן ברנט לפ.ס.ז'. אני שואל אתכם, האם ברנט שיחק אצלנו בהרכב? כששיחקנו מול סביליה הוא טעה קשות אז החלטנו למכור אותו, זה הכל".


האנס הוסיף שההתקפה על מנואל נוייר, עליו נכתב שהוא לא יותר השוער הכי טוב בנבחרת, היתה חסרת כבוד. את הדברים אמר לותר מתיאוס, והאנס הגיב על כך: "הביקורת הזאת גורמת לשחקנים ברמה של נוייר לאבד את הביטחון. הוא שיחק קצת פצוע וידענו את זה".


חסן סלהימידז'יץ': "האשימו אות שאני לא תומך בניקו קובאץ' פומבית. אז אני אומר לכם שאנחנו תומכים בו במאה אחוז, אבל זה שערוריה בלתי רגילה שאנחנו צריכים לתמוך אחד בשני פומבית, אולי רוצים שאנחנו נתנשק כל פעם? זה לא מתקבל על הדעת. הביקורת עלינו היתה מפחידה. היחס אלינו היה מחריד ואנחנו נגיב בהתאם".


אולי האנס.
אולי האנס. "הביקורות גורמות לשחקנים לאבד את הביטחון" (Gettyimages)


העיתון "בילד" תקף חזרה וכתב: "ראשי באיירן תוקפים את התקשורת והם בעצמם אשמים, כשלא הביאו אף שחקן ולא הוציאו יורו אחד בקיץ לרכש. גנברי חזר מהשאלה ולאון גורצקה לא עלה כסף, וכל מה שהם עשו זה להאריך חוזים לריברי, רובן וראפיניה".


מוקדם יותר, המאמן ניקו קובאץ' ביקר את האשמות התקשורת כשאמר: "המשחקים האחרונים שלנו לא היו גרועים יותר מהקודמים. גם בהפסד למנשנגלדבך. אנחנו זקוקים למעט מזל ואני מאמין שזה יגיע. בחיים יש הצלחות וכשלונות. אני מאמין שנעלה חזרה על גל הניצחונות. מצב הרוח בקבוצה טוב וכולם רוצים לנצח. לא חושב שהרוטציה שלי היא טעות. אתה לא יכול לשחק שלוש פעמים בשבוע ושישה שבועות רצופים עם אותו הרכב. מי שאומר לי אחרת לא יודע על מה הוא מדבר".


#Kovac: "Life is made up of success and failure. Success is important for our motivation, and we will get that back!"#packmas#WOBFCBpic.twitter.com/FqIAjihQ4N

— FC Bayern English (@FCBayernEN) 19 באוקטובר 2018


התקשורת נותנת לא מעט כותרות שליליות בהקשר של הבווארים. בין היתר נאמר שהשחקנים איבדו את האמון בקובאץ' ולא אוהבים את שיטות האימון שלו, כך על פי ה"בילד".


"זה לא משפיע עלי. אני לא קורא כלום", אמר על כך קובאץ', "החיים יותר רגועים כשאתה לא קורא כלום. אני במצב רוח טוב. בשבעת המשחקים הראשונים הצגנו כדורגל מצוין ברמה עולמית. עכשיו אומרים שהכל שחור וזה לא נכון. אני יכול להראות לכם את הסטטיסטיקה שיש לנו מצבי כיבוש רבים עכשיו כמו במשחקים הראשונים שאז ניצחנו. ההבדל שאנחנו לא כובשים והיריבות כן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי