צפו בתקציר: הפסד בכורה לדורטמונד, 2:1 בדיסלדורף

דורטמונד מפסידה לפורטונה דיסלדורף
דורטמונד מפסידה לפורטונה דיסלדורף | Gettyimages

מוליכת הבונדסליגה רשמה במחזור ה-16 את הפסד הבכורה ,לקבוצה שרק במחזור הקודם עלתה מעל לקו האדום. לוקבאקיו ושער ענק של זימר הכניעו את בורקי, אלקאסר רק צימק. מנשנגלדבאך גברה 0:2 על נירנברג וצימקה את הפער

(גודל טקסט)

המחזור ה-16 והלפני אחרון לפני פגרת החורף בבונדסליגה, נפתח הערב (שלישי) ואפשר לומר שנרשמה לא פחות מסנסציה: בורוסיה דורטמונד הפסידה לראשונה העונה, כשנכנעה 2:1 לפורטונה דיסלדורף שערב המחזור דורגה במקום ה-16 המוביל למשחקי המבחן, למעשה ברחה מהקו האדום רק בזכות ניצחון במחזור הקודם.

עוד קודם לכן נפתח הערב עם הניצחון 0:2 של בורוסיה מנשנגלדבאך על נירנברג, כך שהפער בין המוליכה למדורגת השנייה צומק לשש נקודות בלבד – וביום שישי הן נפגשות בדורטמונד. עוד הערב, הרטה ברלין ואאוגסוברג נפרדו ב-2:2 ו-וולפסבורג הכניעה 0:2 את שטוטגרט.

פורטונה דיסלדורף – דורטמונד 1:2
מי היה מאמין שדווקא לפני היציאה לפגרת החורף, שלושה ימים בלבד לפני שתארח את המדורגת השנייה בורוסיה מנשנגלדבאך, תפסיד דורטמונד לראשונה העונה ועוד לדיסלדורף, מי שבין השאר ספגה שביעייה העונה מפרנקפורט והיה זה בסך הכל ניצחונה הרביעי – הקודם היה בשבת בבית על פרייבורג, ואז היא גם ברחב מהקו האדום. 


אוהדי דורטמונד הבעירו את האצטדיון בדיסלדורף, קבוצתם נכנעה (AFP)

דודי לוקבאקיו הכניס את לוסיאן פאברה ושחקניו להלם ראשוני כבר בדקה ה-22, אבל בדקה ה-56 הגיע ההלם האמיתי כאשר ז'אן זימר הניף את הרגל כ-25 מטרים מהשער, בעט לפינה הרחוקה ופגש רק את החיבורים של רומן בורקי, בהחלט אחד המועמדים לשער העונה. פאקו אלקאסר בדקה ה-81 נגח את שערו ה-12 העונה בליגה, 20 דקות בדיוק לאחר שעלה מהספסל, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי.

בעקבות הפסד הבכורה דורטמונד כמובן נותרה בפסגה עם 39 נקודות, אבל הפער ממנשנגלדבאך ירד לשש בלבד ובשישי הן נפגשות. באיירן מינכן, אם תנצח את לייפציג בהמשך המחזור, יכולה גם כן לצמק את הפער לשש נקודות.

בורוסיה מנשנגלדבאך – נירנברג 0:2
אחרי התיקו 0:0 נגד הופנהיים, במחזור הקודם בורוסיה מנשנגלדבאך רצתה להקטין את הפער מדורטמונד העומד על תשע נקודות במשחק נגד ההגנה החלשה בליגה, נירנברג הנמצאת במקום הלפני האחרון. בדקה האחרונה של המחצית המארחים קיבלו הזמנות לעלות ליתרון אחרי שיקבלו פנדל, תורגן הזאר ניגש ובעט כדור איום מעל המסגרת, אך בדקה ה-47 הבלגי כיפר על ההחמצה ודחק מקרוב. בדקה ה-86 אלאסן פלאה הכפיל את התוצאה והבטיח את הניצחון לקבוצתו של דיטר הקינג.


תורגן הזאר מחמיץ פנדל (Gettyiamges)

תוצאות נוספות
וולפסבורג – שטוטגרט 0:2 (ג'וסואה גווילבוגי 24, ווט ווגהורסט 43).
הרטה ברלין – אאוגסבורג 2:2 (מת'יו לקי 28 ואונדריי דודה 31 למארחים, מרטין הינטרגר 8 וג'ה צ'ול קו 39 לאורחים)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי