זידאן: הרבה אנשים לא רוצים שריאל מדריד תזכה באליפות

זינדין זידאן
זינדין זידאן | צילום: AFP

מאמן הבלאנקוס מתכונן למשחק נגד מלאגה, שייקבע רשמית את האליפות (ראשון, 21:00). סנדרו: "הלוואי שאבקיע נגדם ואתן את התואר לברצלונה"

(גודל טקסט)
 ריאל מדריד צריכה רק נקודה מחר במחזור הסיום העונה, בו תתארח אצל מלאגה (21:00) כדי להשיב לסנטיאגו ברנבאו את תואר האליפות. במקביל ברצלונה תשחק בביתה מול אייבר ותתפלל להפסד של היריבה המושבעת.


מאמן הבלאנקוס זינדין זידאן אמר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "אנחנו תלויים בעצמנו וזה מה שחשוב. יודעים שנשאר לנו משחק אחד ועובדים כמו שאנחנו רוצים. מצבנו טוב מאוד וכמו תמיד נעשה הכל כדי לנצח. מלאגה בכושר מצויין לאחרונה, אבל יותר מעניין אותי מה שאנחנו נעשה"



זכייה באליפות: "אנחנו יודעים כמה קשה לזכות באליפות, זה קשה מאוד כי יש 38 מחזורים שאף אחד מהם לא קל. צריך להראות כל יום שאנחנו רוצים לזכות בליגה, אנחנו עובדים קשה ומגיע לנו להיות איפה שאנחנו, במקום הראשון. יהיה משחק קשה. היה לנו קשה נגד סביליה וסלטה ויגו, אבל אם נהיה מרוכזים נוכל לנצח".


הליגה מול ליגת האלופות: "מדובר פה בשתי תחרויות קשות. בליגה זאת עבודה יומיומית וקצת יותר מאתגרת מהבחינה שזה מה שכולם רוצים, אבל שתיהן קשות בצורה שווה. לא נשנה דבר וניתן את מאה אחוז כדי לנצח כי זה חלק מה-DNA של המועדון הזה".



רונאלדו. מה עוד אפשר להגיד עליו? (AFP)


אם העולם נגד ריאל מדריד:
"לא יודע אם כל העולם, אבל הרבה אנשים לא רוצים שריאל מדריד תזכה באליפות. זה תמיד היה ככה ולא השתנה, אבל זה לא משנה כלום. אנחנו יודעים שאנחנו צריכים לנצח על המגרש ולא להרים ידיים"


הסגל: "אני חושב שהכי חשוב שכל השחקנים תרמו לקבוצה. כמו שאמרתי מהיום הראשון, הסגל מצויין והעיקר זה שכולם הרגישו חשובים וגם מי ששיחק פחות הועיל כמו כולם. כשיש 60 משחקים בעונה זה מאוד קשה מבחינה פיזית, ואנחנו מגיעים טוב ברמה המנטלית ובן זו*נה ברמה הפיזית. השחקנים האמינו ועשו את העבודה בצורה פנטסטית. רונאלדו? מה אני עוד יכול להגיד עליו? מה שהוא עושה זה פשוט פנומנלי".


בברצלונה אולי מקווים לנס שיאפשר מהפך ואליפות נוספת, אבל המאמן לואיס אנריקה הצליח לפני כמה שבועות להרגיז את מלאגה כשטען שהוא לא בונה עליה כמי שתנצח את ריאל והביע זלזול, מה שכעת חוששים במועדון שיעלה להם ביוקר.



סנדרו. יעזור לאקסית? (AFP)


סנדרו, שחקן מלאגה שבעבר היה בברצלונה, כבש העונה 14 שערים והוא מקווה לשפר את מאזנו: "הלוואי שאכבוש שער ניצחון מול ריאל מדריד ואתן לברצלונה את האליפות. אחרי שבע שנים ששיחקתי בלאס פלמאס הייתה לי אפשרות לעבור לריאל מדריד, אבל ברגע שברצלונה רצתה אותי הסכמתי לעבור אליה, כי מגיל קטן הייתי אוהד שלה וגם אבא שלי". סנדרו לא עזב את בארסה בטריקת דלת, אלא בקיץ 2016 זכה לקבל את השחרור ועל כך הוא מרגיש חייב למועדון.


מצד שני, את מלאגה מאמן מיצ'ל ששיחק בעבר בריאל מדריד. מאז הגעתו הקבוצה ברחה מהתחתית הרותחת ורשמה 6 ניצחונות, שתי תוצאות תיקו ורק שלושה הפסדים. וקיים גם הנושא הכספי. אם ריאל מדריד תהיה אלופה, מלאגה תקבל מיליון יורו בזכות סעיף בחוזה המכירה של איסקו לבלאנקוס ובו תשלום נוסף אם ריאל תזכה באליפות – אלא שבספרד מדגישים שגם ניצחון על ריאל יהיה שווה לה מיליון יורו מזכויות שידור. להפסיד, כלכלית, כנראה שהיא לא יכולה.




איסקו. מלאגה תרוויח כמיליון יורו גם אם תנצח (AFP)


עד כמה שזה יישמע מדהים, עשרה משחקני ריאל מדריד עשויים לזכות לראשונה בתואר האליפות. גארת' בייל (שלא ישחק), איסקו, דני קרבחאל, קאסמירו, נאצ'ו, לוקאס ואסקס, מרקו אסנסיו, השוער קאסייה ומריאנו ויאנייס. דווקא השוער קיילור נבאס זכה ביותר אליפויות בסגל, אבל כולן בקוסטה ריקה. כריסטיאנו רונאלדו זכה רק בארבע אליפויות, אבל יש לו 21 תארים – יותר מכל שחקן בקבוצה. 


זידאן זימן  למשחק ברוסאלדה את כל סגל הקבוצה כולל דני קרבחאל, פפה וגארת' בייל הפצועים בנוסף לבנו אנזו, כך שאם הקבוצה תזכה באליפות כל השחקנים יהיו שם כדי לחגוג את ההישג. במלאגה הבלם דייגו יורנטה שמושאל מהבלאנקוס לא נרשם משחק ואת מקומו יתפוס מרטין דמיצ'ליס, שיערוך את משחקו האחרון בקריירה. המאמן הצרפתי יעלה עם אותו ההרכב שניצח את אתלטיקו מדריד וסלטה ויגו. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי