"אם לא הייתי כריסטיאנו רונאלדו, לא הייתי כאן בכלל"

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | Gettimages

כוכב ריאל נקט קו תקיף בדיון המקדמי במשפט העלמות המס (14.7 מיליון יורו). השופטת לא התרשמה: "כמו שאתה פה, עמדו לפניך אלמונים באותה אשמה ממש". הפורטוגלי נכנס ויצא מבית המשפט מבלי לדבר עם התקשורת

(גודל טקסט)
"אם לא היו קוראים לי כריסטיאנו רונאלדו, לא הייתי כאן בכלל", כך אמר כוכב ריאל מדריד בתחילת ההצהרה שלו במסגרת הדיון המקדמי על העלמות המס בהן הוא נחשד. השופטת לא התבלבלה: "אדון כריסטיאנו, כמו שאתה עומד פה, עמדו לפניך אנשים אלמוניים לחלוטין באותה אשמה ממש".


"אס" חשף פרטים מתוך הדיון הסגור עוד לפני שהתביעה הוציאה הודעה מסודרת על מה שנעשה בין כתלי בית המשפט הבוקר (שני), כפי שהבטיחה. 
לטענת האתר השופטת, מוניקה גומס פרר, לא התרגשה מהקו התקיף שנקט הפורטוגלי לפיו טפלו עליו האשמות בגלל שהוא כוכב ידוע.


"אל תטעה לרגע ותחשוב שאתה סתם הגעת לכאן", אמרה גומס פרר, "אתה מואשם בהעלמות מס בסך של 14.7 מיליון יורו, בתיק שלך נעשתה עבודה רבה וההאשמות כלפיך מבוססות על עדויות רבות שנאספו בידי משרד התובע של רשויות המס. אני מתכוונת לשפוט אך ורק לפי חומר הראיות שהוגש לי ולא לפי זהות הבן אדם". לדברי האתר כוכב ריאל מדריד לא התרשם מדברי השופטת וחזר וטען: "הכל קרה בגלל שאני כריסטיאנו רונאלדו".


מעל 150 עיתונאים חיכו לרונאלדו מחוץ לאולם בית המשפט, אך הוא סירב לדבר. אחד מיועצי התקשורת שלו מסר הודעה קצרה והקהל והעיתונאים הגיבו בשריקות בוז.


MARCA: Cristiano entering the court through parking garagepic.twitter.com/f6LZs5qEXf

— RMadrid Edition (@RMadridEdition) July 31, 2017


הפרשה הזאת שהתפוצצה בחודש שעבר בשעה שרונאלדו שיחק עם פורטוגל בגביע הקונפדרציות ברוסיה היא שהובילה להצהרות מצד מקורביו על כך שהוא רוצה לעזוב את ספרד ואת הבלאנקוס. בינתיים נרגעו הרוחות אבל המשפט כאמור יוצא לדרך. עונש המאסר המירבי הוא שבע שנים, אבל ההערכה היא שרונאלדו יקבל עונש מאסר של 21 חודשים כפי שקרה עם ליאו מסי ולא ייכנס לכלא. בספרד רק גזר דין של שנתיים ומעלה מוביל למאסר. עם זאת במקרה של הפרעוש היה מדובר בסכום נמוך בהרבה, 3.6 מיליון יורו.


"אס" כתב הבוקר שהפורטוגלי, באמצעות עורכי דינו (משרד בייקר-מקנזי)  יצהיר שהוא חף מפשע וילך עם הקו הזה לכל אורך הדרך. לפני הכניסה לדיון המקדמי צפויים לא פחות מ-50 כלי תקשורת לצלם את רונאלדו מכל זווית אפשרית. בדיון הוא ייחקר ואם השופט יתרשם מניסוחי התביעה יותר מדברי הכוכב, רונאלדו יואשם בהעלמת מס.



Buenos días, aquí tenéis la #PortadaAS del 31 de julio de 2017 pic.twitter.com/LhzABbJWw4

— AS (@diarioas) July 31, 2017


התביעה טוענת שהפורטוגלי הקים עם בואו למדריד חברה באיים הקאריביים, בניגוד לתקופה ששיחק במנצ'סטר יונייטד ובה היתה שקיפות בעסקיו. לטענת שלטונות המס הספרדיים הסכומים ששילם להם רונאלדו – 22.7 מיליון יורו ולאחר מכן 5 מיליון יורו – נמוכים בהרבה ממה שהיה צריך לשלם על פי הכנסותיו.

 

Bom dia …☀️que a vossa semana seja repleta de paz amor e muita saúde … #deusémeuguiasempre #familiameutesouro ❤️

A post shared by Maria Dolores (@doloresaveiroofficial) on




ובינתיים, שלחה אמו של רונאלדו, דולורוס אביירו, מסר של תמיכה באינסטגרם: "הלוואי שהשבוע שלך יהיה מלא באהבה, שקט ובריאות".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי