ברצלונה לוחצת על הנהלת הליגה הספרדית לקבל את התשלום על ניימאר‎

ניימאר
ניימאר | טוויטר

הנהלת "לה ליגה" דחתה את קבלת 222 מיליון היורו עבור הברזילאי, אך הקטאלונים זקוקים לכסף לרכש ומפעילים לחץ. פנייה של פאריס סן ז'רמן לפיפ"א תשחרר את ניימאר מיידית, אך התשלום יתעכב חודשים רבים

(גודל טקסט)
סאגת ניימאר מסרבת להיגמר. עורך דין מטעם פאריס סן ז'רמן הגיע הבוקר (חמישי) למשרדי הנהלת הליגה הספרדית על מנת להעביר צ'ק על סך 222 מיליון יורו כדי לרכוש את ניימאר מברצלונה, אבל הפקידים הספרדים סירבו לקבל את הכסף. הצרפתים עשויים לפנות לפיפ"א באופן מיידי כדי לאשר את העסקה.


נשיא "לה ליגה" חאבייר טבס הסביר את פשר ההחלטה: "לא נקבל כסף מקבוצה שלא שייכת לליגה הספרדית, ומפרה את חוקי הפייר פליי. אנחנו יודעים את מקורות המימון של הקבוצה הזאת, הם מקטאר".



כעת, בבארסה מפצירים בהנהלת "לה ליגה" לאשר את התשלום של פ.ס.ז' עבור ניימאר. אם הקבוצה הצרפתית תפנה לפיפ"א, היא עשויה לאשר את מעברו של הברזילאי לפ.ס.ז' תוך ימים אחדים, אך העברתו של סכום המכירה של הברזילאי עלולה להתעכב חודשים רבים.


במקרה כזה מדובר במכה קשה עבור סגנית האלופה הספרדית, שזקוקה נואשות לכסף כדי להחתים מחליף ראוי לניימאר. ראשי ברצלונה ביקשו מהנהלת פאריס לחכות עם הפנייה לפיפ"א, בתקווה שהעניין ייפתר בעתיד הקרוב.



ברתומיאו. פנייה לפיפ"א תפגע קשות בקבוצה (Gettyimages)


במקביל מפרסמים בספרד שהשחקן צפוי לעבור לפ.ס.ז' במסגרת מו"מ בין הקבוצות ולא על ידי הפעלת סעיף השחרור. במקרה כזה, תוכל ברצלונה לדרוש מהצרפתים ומניימאר להכניס סעיף בחוזה לפיו הוא לא יוכל לעבור בעתיד לריאל מדריד. כמו כן, מסתמן שבניגוד לדיווחים בנוגע למרקו וראטי ואנחל די מאריה, אף שחקן מפ.ס.ז' לא יעשה את הדרך ההפוכה לקאמפ נואו.


בתוך כך, בניגוד להאשמות שהטיח נשיא "לה ליגה" בקטארים, נשיא צרפת עמנואל מקרון, נפגש עם נשיא פאריס סן ז'רמן אל חלאיפי והחמיא לו על הגעת ניימאר: "הגעת ניימאר לפ.ס.ז' מהווה חדשות טובות לצרפת". הדברים של הנשיא נאמרו רגע לפני שנודע שמנהלת הליגה הספרדית מסרבת לקבל את הצ'ק של פ.ס.ז'.


מנגד, נשיא ברצלונה ז'ואן לאפורטה לשעבר תקף את הנשיא הנוכחי ג'וזפ מריה ברתומיאו ואמר: "עזיבת ניימאר היא הוכחה לניהול הלא נכון של בארסה. בגלל בעיות כלכליות, לא הייתה להם ברירה אלא למכור אותו". הברזילאי עשוי להגיע מחר לפאריס ולא היום כפי שתוכנן. 



לאפורטה. גם הוא תוקף את ברתומיאו (Gettyimages)


בנוגע לניימאר עצמו, אחרי שנפרד אתמול מחבריו, קיבל הברזילאי אישור להיעדר מהאימון והודיע לברצלונה ולחברים שהוא עוזב, ניימאר ערך לפי דיווחים בדיקות רפואיות בפורטוגל כדי להימלט מכל ההמולה התקשורתית ועכשיו כולם ממתינים לחתימה הרשמית. 


הסבר נוסף לכך שניימאר ערך בדיקות רפואיות דווקא בפורטוגל ובמתקנים של פורטו היא שיש למנהל המקצועי של פ.ס.ז' אנריקה אנטרו יחסים טובים עם הקבוצה הפורטוגלית. הרופא של פ.ס.ז' אריק רולאן נכח בבדיקות, שעברו בהצלחה. קבוצת אמיין שתשחק נגד החבורה של אונאי אמרי במחזור הראשון בליגה הצרפתית צייצה לפני כמה ימים שהיא מתחננת בפני ניימאר לא לעבור לפ.ס.ז' והיא יכולה להיות רגועה. הכוכב הברזילאי לא יוכל לשחק במחזור הראשון בסוף השבוע. זה יהיה מוקדם מדי. אחרי הבדיקות הרפואיות הוא חזר לברצלונה ויטוס לפאריס.


"ל'אקיפ" הצרפתי כתב הבוקר שניימאר יגיע היום לפאריס במטוס פרטי ויחתום מחר על החוזה. לפי העיתון ניימאר עשוי להרוויח 45 מיליון יורו לעונה, אבל תוספות של תשלום מס, תשלום בונוסים על ההעברה למתווכים יעלה את התשלום עליו לשנה ל-110 עד 120 מיליון יורו ומדובר בחמישית מהתקציב של פ.ס.ז', שתצטרך למכור שחקנים כדי לעמוד בפייר-פליי הפיננסי.


 

Amigo desearte todo lo mejor en lo que viene !!! También agradecerte todo el cariño que me diste , por lo que aprendí contigo y por los momentos únicos que pasamos !!!! Seguí así y no cambies nunca te quiero hermanito My friend i wish you the best in everything that comes !!! Also thank you for your support , for everything that i learned with you and for the unique moments that we spent together !!!! Keep like this and never change love you little bro by @miguelruizfcb

A post shared by Luis Suarez (@luissuarez9) on



בינתיים, לואיס סוארס נפרד מחברו באמצעות חשבון האינסטגרם: "חבר, אני מאחל לך את כל הטוב שיש. תודה על כל האהבה שהרעפת עליי, על מה שלימדת אותי ועל הזמן שבילינו ביחד. לעולם לא אפסיק לאהוב אותך כמו אח קטן".


"ספורט" הקטאלוני דיווח שניימאר יקבל את החולצה מספר 10 מחאבייר פאסטורה שיוותר עליה למענו. "אין לי בעיה לתת לניימאר את החולצה שלי. זו תהיה המתנה שלי בשבילו. היה לי חשוב לשחק עם החולצה, אבל זו קבלת הפנים שלי לניימאר", אמר הקשר הארגנטינאי לתחנת רדיו "קאדנה סר".


בתוך כך הצדיק ז'וזה מוריניו את התשלום האסטרונומי של 222 מיליון יורו על ניימאר ואמר אחרי הניצחון של מנצ'סטר יונייטד על סמפדוריה 1:2: "אחרי שהחתמנו את פול פוגבה ב-105 מיליון יורו אמרתי שזה לא יקר. עסקאות יקרות הן לשחקנים שלא משחקים ברמה הזאת ולכן לשלם 200 מיליון יורו על שחקן כמו ניימאר זה לא יקר. הבעיה שיהיו יותר שחקנים שישלמו עליהם מעל 50 או 60 או 100". 


ניימאר (טוויטר)
ניימאר (טוויטר)


לעומתו יורגן קלופ אמר אחרי המשחק נגד אתלטיקו מדריד בגביע אאודי: "אני מקווה שתופעת ניימאר היא מקרה בודד. רק שתיים או שלוש קבוצות בעולם יכולות לשלם מחיר כזה ואלה מנצ'סטר סיטי ופ.ס.ז'. החליטו על פייר פליי פיננסי כדי למנוע העברות כאלה. כנראה שזה לא חוק אלא המלצה בלבד. לא יודע איך מאפשרים העברות בסדר גודל שכזה".
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי