פתיחת העונה הטובה בהיסטוריה: מספרי ההצלחה של ברצלונה

שחקני ברצלונה
שחקני ברצלונה | AFP

9 נקודות, 9 שערי זכות ו-0 ספיגות. ארנסטו ואלוורדה הצליח להשכיח את הנטישה של ניימאר והוביל את הקטאלונים להישג היסטורי. וגם: אחרי שהכניע 123 שוערים במהלך הקריירה, מסי ינסה לגבור לראשונה על בופון

(גודל טקסט)

עד לפני מספר שבועות ריאל מדריד הייתה על גג העולם וברצלונה בשפל. עכשיו הגלגל התהפך. הבלאנקוס שמטו ארבע נקודות, בעוד שהקטאלונים רשמו את פתיחת העונה הטובה בתולדותיהם במסגרת הליגה.

ארנסטו ואלוורדה צבר תשע נקודות בשלושת המחזורים הראשונים עם תשעה שערי זכות וללא אף ספיגה. 17 פעמים פתחה בארסה את העונה עם שלושה ניצחונות, אבל אף פעם לא עם מאזן שערים של 0:9.

ההישגים הקודמים היו תחת הדרכתו של טרי ונבלס בעונת 1984/5 (0:8) ואצל לואיס אנריקה בעונת 2014/15 (0:6). הפרש של 9+ הושג רק בעונת 2013/14, אבל אז המאזן עמד על 2:11.

בברצלונה שמחים מפתיחת העונה: "יש המון משחקים בקופה, הכל פתוח, אבל פתיחה חיובית כזאת יכולה להשפיע על מהלך כל העונה בעיקר כאשר הצטרפו כעת עוסמאן דמבלה ופאוליניו והקבוצה עברה את המשבר של נטישת ניימאר. השחקנים חשים חזקים יותר ומצב הרוח בחדר ההלבשה השתנה במהירות".

מחר (שלישי, 21:45) תעמוד מוליכת הליגה הספרדית בפני מבחן אמיתי ראשון כשתפגוש במחזור הפתיחה של שלב הבתים בליגת האלופות את יובנטוס. הגברת הזקנה פתחה אף היא את הליגה המקומית עם שלושה ניצחונות והפרש שערים 2:10. ליונל מסי ינסה להכניע בפעם הראשונה את ג'אנלואיג'י בופון לאחר שנכשל במשימה הקשה בשלושת המפגשים הקודמים בין השניים. הפרעוש כבש במהלך הקריירה לרשת של 123 שערים, עכשיו המטרה היא לגבור על האיטלקי האגדי.

ליאו מסי. ינסה להכניע בפעם הראשונה את בופון (AFP)
ליאו מסי. ינסה להכניע בפעם הראשונה את בופון (AFP)

בעניין אחר, בספרד ובאיטליה נפוצו דיווחים בימים האחרונים לפיהם ברצלונה רוצה לצרף להנהלה את מנכ"ל יובה ג'וזפה מארוטה כדי לשדרג את הכוורת המקצועית הבכירה במועדון. מארוטה בן ה-60 הוא אחד האחראים הבולטים להצלחה הגדולה של הגברת הזקנה בשנים האחרונות.

למרות הרצון של ברצלונה, האיטלקי הבהיר שהוא לא מתכוון לעזוב את טורינו. "אנחנו עושים פה עבודה טובה. החיים שלי קשורים ביובנטוס. אם המועדון יחליט להיפרד זה סיפור אחר, אבל אין סיבה שזה יקרה כי היחסים אידיאליים".
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי