"ואלוורדה הפך את ברצלונה לקבוצה הלוהטת באירופה"

ואלוורדה. שמר על העונה בחיים
ואלוורדה. שמר על העונה בחיים | צילום: Gettyimages

מאמן הקטאלונים, שספג ביקורות בתחילת העונה, השווה את מאזן פתיחת העונה שלו לכל מאמני העבר הגדולים של המועדון ובספרד מפרגנים: "הוא חולל ניסים, תוך חודש הוציא את ברצלונה ממשבר"

(גודל טקסט)

ברצלונה החלה את העונה ברגל שמאל אחרי שספגה שני הפסדים לריאל מדריד בסופרקאפ הספרדי, ומיד החלו הביקורות כנגד ארנסטו ואלוורדה שלא הוא המאמן שיכול לחלץ את בארסה מהמשבר. כעת, כולם מבינים שהם טעו, מפני שפתיחת העונה של ברצלונה תחת ואלוורדה משתווה לפתיחת העונה של כל מאמני העבר הגדולים של הקטאלונים בעונת הבכורה שלהם. אגב, כולם זכו באליפות באותה השנה.

הקבוצה תחת טיטו וילאנובה צברה שישה ניצחונות רצופים בעונת האליפות 2012/13. כך גם פפ גווארדיולה בעונת 2009/10, לואיס ואן חאל בעונת 1997/98 ויוהאן קרויף ב-1990/91. היחיד שרשם פתיחת עונה טובה יותר היה טאטא מרטינו הארגנטיני שצבר שמונה ניצחונות בשמונה משחקים בעונת 2013/14, אך לא זכה באליפות באותה העונה. המשחק הבא של ברצלונה הליגה יהיה נגד לאס פלמאס ב"קאמפ נואו", ולאחר מכן תבקר ב"וונדה מטרופוליטן" של אתלטיקו מדריד.

בארסה גם מחזיקה בפתיחת העונה הכי טובה של העונה מכל הליגות הגדולות, ביחד גם עם ליגת האלופות. הבלאוגרנה היחידה עם שבעה ניצחונות (כולל אחד באלופות), לאחרות יש שישה ניצחונות. מנצ'סטר סיטי ויונייטד צברו כל אחת תיקו בליגה, כך גם פאריס סן ז'רמן. נאפולי ויובנטוס מושלמות באיטליה, אבל שתיהן הפסידו בליגת האלופות. דורטמונד בגרמניה עם תיקו בליגה והפסד באלופות, ובפורטוגל פורטו מושלמת עם שבעה ניצחונות משבעה משחקים, אך גם הפסידה באלופות.

ב"מונדו דפורטיבו" טוענים שואלוורדה מחולל ניסים בברצלונה: "תוך חודש הוא הוציא את הקבוצה מהמשבר להפסדים לריאל בסופרקאפ, העזיבה הטראומטית של ניימאר והפך את בארסה לקבוצה הכי לוהטת באירופה".

ארנסטו ואלוורדה.
ארנסטו ואלוורדה. "תוך חודש חולל ניסים בברצלונה" (AFP)

ב"מונדו" הסבירו: יש שחקנים בהם הוא לא נוגע כמו מסי וטר שטגן, אחריהם יש את הגרעין הקשה של שחקנים שמהווים את השלד. מעבר לכך, ואלוורדה עשה מספר שינויים כשהזיז את אלכש וידאל לכנף ימין במקום עוסמאן דמבלה שנפצע, סרג'י רוברטו שב למרכז הקישור. חאבייר מסצ'ראנו, שנראה מחוץ לתכניות, חזר לשחק בשני המשחקים האחורנים ופאוליניו הוא סיפור הצלחה מסחרר לאחר שני המשחקים האחרונים. פאקו אלקסר לא שיחק כבר חודש והפך לשחקן ההתקפה השמיני בקבוצה, ואפילו אנדרה גומש כבר שיחק לפניו. מסי שב לתפקד כ-9 מוזיף כשלואיס סוארס לא משחק, ואלו השניים מבחינת ואלוורדה שנחשבים לחלוצים מרכזיים בקבוצה".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי