רונאלדו שוב שחקן השנה בעולם, זידאן עשה היסטוריה

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | AFP

הפורטוגלי הקדים כצפוי את מסי וניימאר בטקס של פיפ"א. שער העקרב של ז'ירו מארסנל נבחר לשער העונה. המאמן הפך לראשון שזוכה בתואר כשחקן וגם על הקווים. מסי התנחם בהרכב השנה

(גודל טקסט)
תחרות נבחרי השנה של פיפ"א תחת הפרס "דה בסט" התקיימה בלונדון. העונה החליטה פיפ"א להזיז את חלוקת הפרסים מינואר לפרסים בתום העונה עצמה ולא לפי שנה קלנדרית.


הפרס הראשון שחולק הוא "שער השנה" על שם פרנץ פושקאש בו זכה אוליביה ז'ירו על השער שכבש מול קריסטל פאלאס (0:2) בחודש ינואר בבעיטת עקרב. הצרפתי גבר על דיאן קסטלנוס ואוסקרין מסולוקה. "אני מקדיש את השער הזה לאבא שלי. זה כבוד גדול לקבל אותו. כל עשרת השערים שהובקעו והגיעו לגמר היו שערים גדולים".



Congratulations, @_OlivierGiroud_!
The Frenchman's scorpion kick wins the FIFA #Puskás Award 2017 #TheBestpic.twitter.com/xA69neDfoO

— #TheBest (@FIFAcom) October 23, 2017

כריסטיאנו רונאלדו זכה כצפוי בתואר "שחקן השנה" של פיפ"א וקיבל את התואר "דה בסט" משני שחקנים ענקיים – דייגו מראדונה ורונאלדו נאזריו הברזילאי. הוא גבר על ליונל מסי וניימאר ואמר על הבמה: "אני מודה לחבריי לקבוצה בריאל מדריד, זו היתה שנה יוצאת מהכלל. אני 11 שנים על במת הפרסים בגלל שרציתי לזכות בהם לטובת המשפחה שלי. מודה גם למסי וניימאר שנמצאים כאן. אני בפעם הראשונה זוכה בתואר באנגליה. אני מאושר ומודה לכל האוהדים בעולם שהצביעו לי ולקפטנים של הנבחרות והמאמנים".


The king retains his throne #TheBestpic.twitter.com/2yKbxcRK8o

— Rey (@ReyLaMadrid) October 23, 2017


זינדין זידאן קיבל את תואר "מאמן השנה" בזכות הזכייה שלו בליגת האלופות ובאליפות ה"לה ליגה". הוא רשם היסטוריה כמאמן הראשון שזכה בתואר גם כשחקן השנה באירופה. הוא גבר על אנטוניו קונטה (צ'לסי) ומסימיליאנו אלגרי (יובנטוס) וקיבל את הפרס מקלאודיו ראנייירי. זיזו התנצל בדברי התודה ואמר: "האנגלית שלי גרועה, אבל מטורף לקבל את הפרס הזה. אלגרי וקונטה הפרס הזה גם שלכם. אני מקדיש אותו לאישתי שאני מאוד אוהב. תודה לריאל מדריד שנתנה לי את ההזדמנות לאמן. לכריסטיאנו רונאלדו וכל השחקנים".


Zinedine Zidane wins coach of the year! #TheBestpic.twitter.com/DvpRRadcfD

— DW Sports (@dw_sports) October 23, 2017

ל-11 של העונה נבחרו חמישה שחקנים מריאל מדריד ושניים מברצלונה. למעשה שלושה מברסה אם לוקחים בחשבון שבעונה שעברה ניימאר עוד שיחק בקטאלוניה. וזה ההרכב: ג'יאנלואיג'י בופון (יובנטוס), מרסלו וסרחיו ראמוס (ריאל מדריד), לאונרדו בונוצ'י (יובנטוס/מילאן), דני אלבס (יובנטוס/פ.ס.ז'), טוני קרוס (ריאל מדריד), אנדרס אינייסטה (ברצלונה), לוקה מודריץ' (ריאל מדריד), ניימאר (ברצלונה/פ.ס.ז'), כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד), ליונל מסי (ברצלונה).


ברשימה אין אף שחקן מפרמייר-ליג והבונדסליגה ולמעשה כוללת בעיקר את הליגה הספרדית. מסי ורונאלדו הם היחידים שמופיעים בנבחרת מאז 2007, אינייסטה מאז 2009.


זה לא מפתיע. שוער יובנטוס ג'יאנלואיג'י בופון זכה בתואר "שוער השנה" של פיפ"א. הוא קיבל את הפרס משוער ענק אחר פיטר שמייכל. בופון גבר על מנואל נוייר בושער באיירן מינכן הפצוע וקיילור נבאס שוער ריאל מדריד. גם בופון לא נהנה לדבר אנגלית: "זה הכי קשה לי. לדבר אנגלית, אבל זה דבר גדול עבורי לקבל את הפרס הזה בגיל כל כך מבוגר. הגענו עד לגמר השנה עם יובנטוס וזה לא היה מספיק לזכות בליגת האלופות. תודה לכל אלה שהצביעו עבורי".


מאמנת השנה בכדורגל היא סרינה וייגמן שאימנה את נבחרת הולנד וזכתה איתה ביורו 2017. ליקה מרטנס ההולנדית זכתה בתואר "שחקנית השנה". לפחות הכדורגל הנשי בהולנד מצליח לעומת הכישלון של הגברים. אוהדי סלטיק זכו בתואר "אוהדי השנה" וגברו על אלה של דורטמונד ופ.צ. קופנהאגן.


LIVE: #TheBest FIFA Football Awards are live!

Watch it here:https://t.co/1pKwEGl4qXpic.twitter.com/jFmoR0mECz

— #TheBest (@FIFAcom) October 23, 2017



בבחירת הקפטנים של הנבחרות לשחקן השנה בחר ליונל מסי בלואיס סוארס כשחקן השנה ואחריו אנדרס אינייסטה וניימאר, עובדה משראה עד כמה מסי לא כועס על ניימאר שעזב את הקבוצה. כריסטיאנו רונאלדו גם בחר בשחקני קבוצתו לוקה מודריץ' ואחריהם סרחיו ראמוס ומרסלו.

Voting for The Best as national team captains:

Messi:

1. Suarez
2. Iniesta
3. Neymar

Ronaldo:

1. Modric
2. Ramos
3. Marcelo

pic.twitter.com/avEm2KwZQf

— 101 Great Goals (@101greatgoals) October 23, 2017

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי