קארים בנזמה: כשמוריניו קרא לי חתול, יצאתי מדעתי

קארים בנזמה
קארים בנזמה | טוויטר

בראיון בצרפת התייחס חלוץ ריאל מדריד לתקופה בה התאמן תחת המיוחד: "אמרתי לו את מה שהייתי צריך". וגם: זידאן ("כמו אח גדול"), כדור הזהב ("תמיד יושב בראש") וכריסטיאנו רונאלדו: "יותר אנוכי ממני וזה בסדר

(גודל טקסט)

תחנת הטלוויזיה הצרפתית "קנאל פלוס" פרסמה אתמול (ראשון) ראיון עם חלוץ ריאל מדריד קארים בנזמה, בו דיבר בין השאר על היחסים עם דידייה דשאן, כריסטיאנו רונאלדו, זינדין זידאן, פרשת פטריס אברה, הסיכוי שיזכה בכדור הזהב וגם על התקופה בה התאמן בבלאנקוס תחת ז'וזה מוריניו.

"הייתה לנו מערכת יחסים טובה", אמר החלוץ הצרפתי על מנג'ר מנצ'סטר יונייטד בהווה. "אבל אז היו כל מיני התבטאויות שלא אהבתי. הוא דיבר על כלבים, חתולים וכל מיני דברים עם התקשורת והייתה לי תחושה שהוא אהב את זה. האמת היא שאם כיבדתי אותו אז, באותו רגע יצאתי מדעתי".

בנזמה התייחס להתבטאות זכורה של מוריניו לפני משחק ליגה מול ריאל סראגוסה בדצמבר 2010, בה התייחס הפורטוגלי לחיסורים בהתקפה ללא גונסאלו היגוואין, אז החלוץ המוביל של הקבוצה, שהיה פצוע: "אם אתה יוצא לצוד עם כלב, תצוד יותר. עם חתול תצוד פחות, אבל עדיין אצוד", אמר אז "המיוחד" והבהיר: "יש לנו רק חלוץ אחד וזה בנזמה. אם הוא יישב על הספסל, לא יהיה לנו חלוץ בכלל".


בנזמה ומוריניו. למדו להסתדר (Gettyimages)

הצרפתי המשיך: "אמרתי לו מה שהייתי צריך להגיד לו, דיברנו בערך שעה. 'אני שחקן כדורגל ואתה המאמן שלי. אני מכבד אותך אז תכבד אותי כשחקן'. מאז לא היו יותר סיפורים על כלבים, חתולים או מה שזה לא היה. אני אדם ביישן, אבל אם מישהו צוחק עליי, הוא יפגוש אותי. כשמדברים על דברים, הכל הולך טוב יותר".

כרסיטיאנו רונאלדו: "אנחנו מסתדרים ואני אוהב לשחק לצידו. הוא יותר אנוכי ממני, אבל זה נורמלי. בסופו של דבר זה לא מפריע לי כי זה רק תורם לקבוצה."

זינדין זידאן: "כשהוא היה העוזר של קרלו אנצ'לוטי וזה באמת התקרבנו והוא סמך עליי מאוד, דיבר איתי, נתן לי עצות טובות וכשאתה עובד עם זיזו אתה חייב להקשיב ולקחת ברצינות את מה שהוא אומר. הוא עזר לי להתקדם וזה קרה מהר. הוא כמו אח גדול, ואם יש משהו שצריך להגיד לי, גם אם לא מוצא חן בעיניי, הוא אומר".


עם רונאלדו. אוהבים לשתף פעולה (Gettyimages)

הצרפתי שנכלל ברשימת שלושים השחקנים שמועמדים לכדור הזהב התייחס לאפשרות שיזכה בתואר: "זה קשה מאוד, אבל זה תמיד יושב בפינה בראש ודוחף אותך להגיע רחוק. צריך לזכור שנפלנו בתקופה שיש שני חבר'ה שהם מעל כולם".

פטריס אברה והקללות מהקהל: "זה עצוב שזה קורה לו, זה יכול לקרות לכולם. הוא עשה קריירה קריירה גדולה וכואב שהיא מסתיימת ככה. אני משתדל לענות על המגרש. זה קשה ואתה לא מבין את זה, במיוחד כשזה בצרפת בשפה שלך ופוגעים במשפחה שלך, אבל כמקצוען צריך לשמש דוגמא לילדים, לצעירים ולכולם. זה קשה, אבל אסור לקרוס".

חאתם בן ארפה: "היה לו כישרון ברמה של ליאו מסי. עצוב לי לראות מה שקורה איתו בפאריס, במיוחד אחרי שכבר הצליח לחזור לעצמו בניס".


אברה. חבל שככה קריירה גדולה מסתיימת (AFP)

הקשר לליון: "כל המשפחה והחברים שלי מליון. אני מרגיש שכולם אוהבים. אני לא יכול לשכוח את ליון כי התחלת שם בגיל 9 והגעתי עד לבוגרים".

העתיד: "אני רוצה להמשיך לנצח, לזכות בתארים, לאהוב את הכדורגל, היחס מהאצטדיון והאנשים. לשמש השראה לצעירים ולתת להם סיבה לחלום".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי