כשכריסטיאנו מסרב להכיר במציאות: המשבר הבלתי נתפס של רונאלדו

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | AFP

ריאל קורסת, זידאן מנסה לשדר אופטימיות אך CR7 בעיקר עוזר לברצלונה. בספרד מתקשים להבין מה עובר על הכוכב, ואפילו ירידה לספסל נראית לגיטימית בזמן שאפילו פאוליניו משאיר לו אבק

(גודל טקסט)
הגיע הזמן להודות בפה מלא, כריסטיאנו רונאלדו וריאל מדריד במשבר. זה לא רק ה-0:0 המאכזב מול אתלטיקו אמש (שבת) בדרבי, שסידר לברצלונה יתרון עשר נקודות בפסגה, אלא בצורת ההבקעות של CR7 שמשפיעה בצורה חסרת תקדים על הקבוצה של זינדין זידאן. בזמן שהפורטוגלי מנסה לשדר עסקים כרגיל, עם הצהרות מפוזרות על הבקעות שערים וזכייה בתארים, נדמה כי משהו אצל רונאלדו מתקשה לתפקד כשהוא כבש רק פעם אחת בליגה וגם זה היה ב-1:2 מול חטאפה באוקטובר כאשר גם המחמאות והאופטימיות שמפגין זידאן לא מרשימה אף אחד.



רק כדי לחדד עד כמה עמוק המשבר של רונאלדו, הוא הצליח להבקיע העונה בליגה הספרדית פעם אחת מתוך 50 ניסיונות שונים. לזכותו עומדת העבודה כי הוא פספס ארבעה משחקים בשל ההרחקה בסופרקופה מול ברצלונה, ועדיין מדובר במספרים לא הגיוניים כשמדובר באלוף אירופה ושחקן השנה בעולם.



משבר עמוק. רונאלדו (AFP) 


אולם לא רק רונאלדו מתקשה להרים את קצב צבירת הנקודות של זידאן, אלא כל שלישיית BBC. קארים בנזמה (שער בודד) וגארת' בייל (שני שערים) בצוותא עם רונאלדו, אחראים לארבעה שערי זכות עבור זידאן. לעומת זאת, יש 12 שחקנים שונים בליגה הספרדית שכבשו יותר משחקני ההכרעה של זידאן בין השמות אפשר למצוא את ליאו מסי (12 שערים), סימונה זאזה וסדריק בקאמבו (9 שערים כ"א), רודריגו מורנו (7 שערים), יאגו אספאס (שישה שערים), וויליאן ז'וזה ולואיס סוארס (5 שערים כ"א). אפילו פאוליניו, שהגיע לברצלונה בקיץ והושמץ ללא הפסקה על ידי פרשנים ואוהדים, משאיר ל-BBC אבק. הברזילאי, שלא פתח בכול המשחקים תחת ארנסטו ואלוורדה כבש כבר ארבעה שערים, אחד מהם אתמול ב-0:3 מול לגאנס. בדיוק כמו כל BBC יחד, מי היה מאמין?


בזמן שבתקשורת במדריד בעיקר מאשימים את השופט בדרבי, בקטלוניה ניסו להבין מה עובר על רונאלדו: "הקרב מול מסי, שבינתיים מוכרע בצורה בלתי הוגנת לטובת הפרעוש, מטריף את כריסטיאנו. רונאלדו נראה שבור, הוא איבד את החברים הכי טובים שלו ומרגיש מבודד בתוך חדר הלבשה שלא רוצה לראות אותו נשאר בריאל. יש שחקנים בסגל שכבר לא מאמינים שאפשר לרדוף אחרי ברצלונה, במיוחד בכושר הנוכחי של בייל, בנזמה ורונאלדו".



זידאן לא מסוגל לעזור לו. רונאלדו (AFP) 


מי שמוליך את טבלת המבקיעים של אלופת אירופה העונה הוא איסקו, עם ארבעה שערי ליגה. הקשר, שהאריך את חוזהו לאחרונה, אומנם סומן כנקודת האור היחידה בקבוצה של זידאן, אבל מאז שעלה לבוגרים הוא הצליח לסיים עונה בודדת עם מאזן שערים דו ספרתי כאשר בעונה הקודמת הרשית 11 פעמים במדי ריאל בכול המסגרות.


איסקו, על כל שלל מעלותיו, הוא עדיין לא ספק שערים בצורה יציבה כמו רונאלדו ואפילו לא כמו בנזמה. חלק מהפרשנים במדריד בטוחים כי דווקא ספסול של הפורטוגלי באחד המשחקים הבאים בליגה עשוי להוריד ממנו את מד הלחץ: "מרקו אסנסיו מוכיח את עצמו כספק שערים איכותי עבור זידאן, דווקא עכשיו שהלחץ מכריע את ריאל, אולי הגיע הזמן לעזור לרונאלדו עם מנוחה. הרי כולם יודעים שאין לזיזו את אלברו מוראטה כדי שיושיע אותו מההגנה הבלתי מוסברת על בנזמה".


דרמוט מקדרמוט מ-ESPN הסביר: "לזידאן אין יכולת להשפיע כרגע על המצב של ריאל. הוא חסר אונים, כי גם הוא יודע שהמשבר של רונאלדו עמוק מדי. המצב קשה, כי כריסטיאנו מאשים את כולם חוץ מאת עצמו. הוא אפילו לא מביט במראה ומבין שצריך שינוי בגישה שלו. שער אחד אחרי כל כך הרבה דקות ב'לה ליגה', זה הרי מגוחך ובלתי נתפס".



מתי הבצורת תסתיים? רונאלדו (AFPׂ 


אלפרדו רנאלדו מ'AS' הוסיף: "לריאל אין שום סיכוי לנצח ללא רונאלדו. זה לא רק הליגה שבורחת, אלא גם המאבק בליגת האלופות עשוי להסתבך. אף אחד כבר לא בונה על שינוי מצד בנזמה, במיוחד שבייל משתפר כל כך בחוסר הזמינות שלו לסגל. עכשיו, שהכול על הגב של כריסטיאנו, נראה שהוא לא מסוגל לעמוד בזה יותר".


חשוב לציין כי לעומת כוכבים אחרים שלקחו חלק בפגרת הנבחרות, בין אם מדובר במשחק ידידות או משחקי פלייאוף על המקום במונדיאל, בפורטוגל בחרו לתת לרונאלדו לנוח. אולם, במצב העניינים הנוכחי נדמה שאפילו זה לא מצליח להחזיר אותו לפוקוס. כריסטיאנו זקוק לשער ליגה, והוא יגיע, השאלה המרכזית היא האם זה כבר לא יהיה מאוחר מדי עבור ריאל?  


Cristiano Ronaldo's La Liga season so far in shots:

❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌⚽️❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌

For those that can't be bothered to count, that's 55 shots in total and 27 since his solitary goal… pic.twitter.com/HmLjHvofqp

— WhoScored.com (@WhoScored) November 18, 2017

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי