פיקה: כשניימאר עזב את ברצלונה, הבנתי למה הוא רצה בזה

ג'רארד פיקה עם ניימאר
ג'רארד פיקה עם ניימאר | צילום: אינסטגרם

בלם הבלאוגרנה הפתיע בראיון באנגליה: "יש לי יחסים טובים איתו, אבל מבין את האוהדים שהתאכזבו". אינייסטה מבוקש בסין, ישקול את עתידו בקיץ

(גודל טקסט)
בלם ברצלונה ג'רארד פיקה התראיין ל"טלגראף" האנגלי ודיבר על מגוון נושאים, כשהציטוטים הכי מעניינים היו על עזיבתו ניימאר לפאריס סן ז'רמן. הבלם סירב למתוח ביקורת על הברזילאי ואפילו אמר שהוא מבין אותו: "יש לי יחסים טובים מאוד עם ניימאר. למרות שזה פגע מאוד במועדון, כשהוא עזב הבנתי למה הוא רצה את זה. הוא עזב אותנו כחבר. ברור שככל שאתה רוצה להיות הוגן כלפיו כאוהד של ברצלונה, אין ספק שזה מכאיב ואני מבין חלק מהאוהדים שהתאכזבו כשזה קרה".


"היום נדיר למצוא שחקן שמשחק כל הקריירה שלו בקבוצה אחת", הוסיף הבלם הספרדי הבינלאומי. "שחקנים זקוקים היום למוטיבציה ורוצים להילחם על דברים חדשים. אני יודע שניימאר חולם על זכייה ב'כדור הזהב' וזה היה הגיוני שהוא יעזוב לפ.ס.ז', שם יהיה הכוכב המוביל. אם אתה מצליח בליגה ועושה דברים יפים בליגת האלופות, יש לך סיכוי".



פפ גווארדילה והסיכוי לשחק נגד מנצ'סטר סיטי בגמר: "עבורי הוא אחד המאמנים הכי טובים בעולם. כשעבדתי איתו בברצלונה ארבע שנים זכינו בכל התארים האפשריים. שיחקנו אז כדורגל חדש, שכיום כל קבוצה רוצה לשחק, לשלוט בהחזקת הכדור. היום כל קבוצה ששולטת בכדור מנצחת בדרך כלל, עובדה שבמנצ'סטר סיטי הוא שובר עכשיו את כל השיאים. שנה שעברה הייתי בטוח שיזכה בהכל, אבל הוא לא זכה בכלום. ההבדל שהיום השחקנים של סיטי יודעים בדיוק מה הוא רוצה מהם. הם יזכו באליפות ואני מקווה שגם בגביע. אם אנחנו צריכים לשחק נגדם, אני מקווה שזה יקרה רק בגמר".


שמינית הגמר נגד צ'לסי: "כל שנה יותר קשה לנו בגלל שהקבוצות תמיד רוצות לנצח אותנו. השנה אנחנו עושים את הדברים נכון ואני מאמין שאפשר לנצח. האלופות מפעל קשה. אתה יכול לשחק במארס ואפריל שלושה-ארבעה משחקים ולעוף. החוכמה להימנע מיום גרוע במשחק אחד, שיכול להרוס הכל. בשלב הנוקאאוט צריכים להימנע מטעויות כי ברמה הזאת כל טעות קובעת".


Piqué: "I know Neymar wanted the Ballon d'Or so I think it is fair he left for Paris where he will be the main star. If he does a good job in the Champions League and in France he has options to win the Ballon d'Or."

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) December 16, 2017


קטלוניה והרצון לעצמאות: "הבעיה היחידה היא שיש הרבה אנשים שרוצים בקטלוניה עצמאות והרבה שלא רוצים. המצב הוא 50 אחוזים לכל צד, לכן קשה כל כך. כשחושבים על משהו שונה, קשה להגיע למצב בו כולם מאושרים. אם אתה יכול להסביר את עצמך בצורה מכובדת. אני חושב שלא צריכה להיות בעיה".


לשחק תחת לחץ: "אני חי את זה מאז שהייתי מאוד צעיר. אני משחק בברצלונה יותר מעשור ואני מקצוען. אני יודע שלמילים יש לפעמים השלכות ואני תמיד מנסה למצוא את המילים הנכונות. לפעמים האמת כואבת ואנשים לא רוצים לשמוע אותה. יש כאלה כמו גארי ליניקר שאומרים מה שהם חושבים. אני מכיר אותו ויודע שהוא אדם טוב. אני תמיד מנסה לומר את דעתי ולפעמים זה גורר ביקורת, אבל לא איכפת לי כי אני אומר מה שאני חושב. אני מי שאני ולא אשתנה".


בתוך כך, "מונדו דפורטיבו" פרסם שאנדרס אינייסטה מבוקש בקבוצות בסין והוא דחה לינואר הקרוב הצעות שהיו מכניסות לו שכר הרבה יותר גבוה ממה שהוא מרוויח בברצלונה. לפי הידיעה, הוא לא יצטרף לחאבייר מסצ'ראנו, שכבר סיכם בחביי פורצ'ן לעונה הקרובה שתתחיל במארס ויחליט על עתידו רק ביוני, כאשר ייתכן שיעזוב בקיץ הבא. לקפטן הקבוצה יש אופציות לשחק גם בקטאר, באמירויות וב-MLS. הוא חתם על חוזה ב-6 באוקטובר לכל החיים בברצלונה, אבל הבהיר שבקיץ הקרוב יעשה חושבים לגבי מצבו הגופני והסיכוי שלו להמשיך לשחק בקבוצה.


️ Iniesta has rejected offers from China many times and he won't follow in Mascherano's footsteps. He's focused on Barça and will decide his future in June #fcblivepic.twitter.com/eyPJwpH1V7

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) December 16, 2017

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי