נשיא ברצלונה לשעבר: יכול להיות שניימאר יחתום בריאל מדריד

ניימאר
ניימאר | Gettyimages

ז'ואן לאפורטה נשאל על הכוכב הבריזלאי שעבר לפאריס סן ז'רמן והשיב שלא מן הנמנע שהצעד היה כדי לא לעבור היישר מהיריבה המושבעת. וגם: דמבלה הודה ששוחח עם אל חלאיפי, כישרון בן 16 זוכה להתעניינות

(גודל טקסט)

נשיא ברצלונה לשעבר, ז'ואן לאפורטה, הטיל פצצה בקשר לניימאר וטען בראיון כי ייתכן שעזיבת הברזילאי לפאריס סן ז'רמן הייתה למען צעד עתידי שיבצע הכוכב – שמעיר האורות יהיה לו הרבה יותר קל להשתחרר ליריבה המושבעת של הקטלונים, ריא למדריד.

"זה בהחלט יכול להיות צעד לפני שהוא יחתום בריאל מדריד", אמר נשיא בארסה לשעבר. לאפורטה גם התייחס לניתוח שיעבור ניימאר בקרוב ואמר: "אני מרגיש רע מאוד שניימאר נפצע בשלב זה של העונה. הוא ייחסר מאוד לפאריס סן ז'רמן אחרי ההפסד 3:1 לריאל מדריד במשחק הראשון".

ואם כבר הוזכר ניימאר, היום נחשף שהוא מרוויח לעונה כ-40 מיליון יורו שכר בפאריס סן ז'רמן. הסכום הרשמי אף פעם לא פורסם, אבל כעת מתברר שיש לו הכנסה נוספת מחוזה ענק עם נייקי – מיליון דולר לעונה לפי מסמכים שדלפו. האתר הברזילאי UOL פרסם את המידע. לפי המסמכים הוא חתם עד 2022 עם אופציה להארכה עד 2024.

לפי החוזה, גודל השכר שמקבל ניימאר תלוי בגודל הקבוצה בה הוא משחק כשיש חלוקה שונה לארבע קטגוריות. אם למשל היה עובר לקבוצה מקטגוריה ב', הוא היה מרוויח חצי מהסכום וכך הלאה. כשהחוזה נחתם פ.ס.ז' לא הייתה בין תשע קבוצות צמרת שהוזכרו, אבל הדירוג של הקבוצות מעודכן כל שנה ולכן פ.ס.ז' כעת נכללת בין הגדולות. לפי החוזה, אם ניימאר יזכה ב"כדור הזהב" הוא מקבל מיידית מיליון דולר נוספים.

ובחזרה לברצלונה. סיפור נוסף שפורסם הבוקר (שבת) שמקשר בין שחקן ברצלונה לפ.ס.ז' נוגע לעוסמאן דמבלה. הצרפתי שרק הצטרף בקיץ מדורטמונד, התראיין ל"אונז מונדיאל" וגילה שלפני שהחליט לעבור לברצלונה נפגש עם עם נשיא פ.ס.ז', נאסר אל חלאיפי: "הייתה לנו פגישה והתרשמתי שהוא אדם נחמד מאוד ומה שעוד בלט שהוא מאוד צנוע", חשף השחקן.


דמבלה. גם הוא כמעט עבר לפאריס סן ז'רמן (Gettyimages)

במקביל, פורסם שברצלונה, מנצ'סטר סיטי ומונאקו מעוניינות בחלוץ ליון בן ה-16 ווילם גאובלס, שחתום בליון עד 2019 ונחשב לדבר הבא בכדורגל הצרפתי. ווילם סירב להצעה להאריך את חוזהו ומונאקו כבר הודיעה רשמית על התעניינותה בשחקן.

שחקן נוסף שנחשף היום כי היה קרוב לברצלונה הוא קשר מנצ'סטר סיטי כיום, אילקאי גונדואן, שסיפר בראיון ל"ספורט ארנה פלוס": "זה היה קרוב מאוד לסגירה, אבל לא יצא. עכשיו אני במנצ'סטר סיטי ומרוצה מאוד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי