"אל ת'אני הורה לראשי פ.ס.ז' לא לפתוח במו"מ על ניימאר"

ניימאר
ניימאר | Gettyimages

בתקשורת הספרדית טוענים כי עסקת ניימאר היא עניין של גאווה ולא של כסף, ולפיכך אין סיכוי שהוא יעבור בקיץ לריאל מדריד: "הדימוי של קטאר בסכנה". אם לא יקבלו את ניימאר, הבלאנקוס ינסו לרכוש את קיין ודה חאה

(גודל טקסט)
אוהדי ריאל כוססים ציפורניים לקראת סיום העונה, כששתי שאלות גדולות על הפרק. הראשונה היא, כמובן, האם יזכו בפעם השלישית ברציפות בליגת האלופות, אבל השנייה הלא פחות מסקרנת היא מי יגיע לקבוצה בקיץ לחזק אותה וכיצד ייראו הבלאנקוס החדשים. התוכנית "אל לאוגרו" בה מתארחים עיתונאים מנוסים קבעה שיש לפלורנטינו פרס שתי תוכניות: האחת תהיה תלויה בניימאר. אם הוא יגיע בקיץ ריאל מדריד תיראה כמו קבוצה א' ואם לא יגיע היא תיראה כמו קבוצה שונה שאפשר להגדיר אותה ריאל מדריד ב'.


לפי התוכנית, פרס עדיין משוכנע שאפשר יהיה לרכוש את ניימאר בקיץ בכ-400 מיליון יורו מפאריס סן ז'רמן למרות דברי אביו של הברזילאי שאמר שהוא יישאר בפאריס סן ז'רמן. אביו של ניימאר אמר לפרס דברים שונים בטקס "כדור הזהב" האחרון בדצמבר והודה שרק בקבוצה כמו ריאל מדריד ניימאר יוכל לזכות בתואר. הנשיא פרס עצמו התראיין אז לתוכנית הפופולארית בספרד ואמר: "רק קבוצה כמו ריאל מדריד נותנת לשחקנים הגדולים באמת את מה שהם צריכים".



ב"אל לאוגרו" אומרים גם שאבא של ניימאר יודע כי בנו טעה כשחתם בפ.ס.ז' והלך לשחק בליגה חלשה יותר. הוא גם לא מסתדר עם החלק הארגנטינאי במועדון, שכולל את אנחל די מריה, חאבייר פאסטורה וג'ובאני לו צ'לסו וכמובן שותפו להתקפה אדינסון קבאני. המסקנה היא שניימאר רוצה לעזוב עכשיו ולא ב-2022 והוא רוצה לעזוב לריאל מדריד. בבלנקוס מתעקשים שקיים סעיף שחרור כלשהו אצל ניימאר בחוזה שמאפשר לו לעזוב בקיץ 2019 בלבד באותם תנאים בהם הגיע תמורת 222 מיליון יורו, אבל ניימאר רוצה להקדים את עזיבתו לקיץ הקרוב. ריאל הקציבה 300 מיליון יורו לרכישת ניימאר, ועל פי הדיווחים עוד 100 מיליון יורו יגיעו בעיסקת נייקי אם הוא יעלה 400 מיליון



הבעיה הגדולה כרגע היא שממשלת קטאר והאמיר שלה מסרבים בכל תוקף למכור את ניימאר אחרי שנה אחת לריאל מדריד מכיוון שהדבר ייראה כהרמת ידיים שלהם בפרויקט הספורטיבי בפ.ס.ז' והרמת ידיים בכלל, מה שייתן דימוי רע לקראת המונדיאל ב-2022. העיתונאים אומרים על כך: "מכירת ניימאר לריאל מדריד היא לא עניין של כסף אלא גאווה. אם הקטארים ימכרו הם יגלו חולשה לעולם ואת זה הם לא ירשו לעצמם אף פעם". העיתון "מארקה", שציטט את התוכנית, קבע: "יש הוראה מפורשת של שייח תמים בן חמד אאל ת'אני לראשי פ.ס.ז' לא לפתוח בשום מו"מ על רכישת ניימאר. הדימוי של קטאר בסכנה והם לא ירשו שייפגע". המסקנה היא שניימאר יתקשה לשכנע את ראשי פ.ס.ז' למכור אותו בקיץ הקרוב.


דה חאה. עולה רבע מסעיף השחרור של ניימאר (AFP)
דה חאה. עולה רבע מסעיף השחרור של ניימאר (AFP)


האופציה השנייה, לפי כתבי התוכנית, תהיה עדיין להתחזק ב-300 מיליון יורו ללא ניימאר. הרשימה כבר פורסמה למעשה עם הארי קיין מטוטנהאם, רוברט לבנדובסקי שמקדים את מאורו איקרדי כמועמד וגם אדן הזאר ודויד דה חאה. ריאל מדריד תצטרך לשלם על השוער בלבד 100 מיליון יורו עקב ההתנגדות של ז'וזה מוריניו למכירתו. שוער היידוק ספליט קרלו לטיצה יכול גם הוא להיות אופציה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי