זידאן: לא נעשה 'פסיאו' לברצלונה, זאת החלטה שלי

זינדין זידאן
זינדין זידאן | ריאל מדריד, רשמי

בארסה עשויה להגיע לקלאסיקו כאלופה, אך הצרפתי לא מתכוון לעשות כבוד. על בייל: "הוא יהיה גם בעונה הבאה". "אס": רונאלדו נח כפול תחת זיזו, שיחק העונה 9 משחקים פחות ממסי. צפו בפורטוגלי כובש במספרת

(גודל טקסט)
ריאל מדריד תארח מחר (ראשון, 17:15) את אתלטיקו מדריד בדרבי הגדול של ספרד, שעשוי להיות משמעותי עבור שתי הקבוצות. הקולצ'ונרוס רחוקים תשע נקודות מברצלונה וירצו לסגור את הפער, אם כי ייתכן שהפער יגדל ל-12 נקודות אם בארסה תנצח היום את לגאנס (21:45). אצל הבלאנקוס המגמה הפוכה. הם רוצים לסיים את העונה לפחות במקום השני, וניצחון יצמצם את הפער מאתלטי לנקודה אחת בלבד.


Cristiano Ronaldo in Real Madrid training.

He can't stop scoring bicycle kicks. ⚽

@realmadridenpic.twitter.com/2wmYQbakxV

— Football__Tweet (@Football__Tweet) April 7, 2018


ב-86 השנים האחרונות, אתלטיקו סיימה מעל ריאל מדריד בליגה רק ב-18 עונות, כששמונה מהן היו לפני 1951. בשנות השבעים הם עשו זאת ארבע פעמים, אבל במאה הנוכחית זה קרה רק פעם אחת, בעונת 2013/14, שהסתיימה באליפות בקאמפ נואו עם דייגו סימאונה. העונה האדומים-לבנים מקדימים את היריבה העירונית עוד מהמחזור העשירי.


במקרה שריאל מדריד תפסיד בדרבי ברצלונה לא תגיע לקלאסיקו הקרוב כאלופה, אך ניצחון של הבלאנקוס ישנה את התמונה, אך המאמן זינדין זידאן דאג להבהיר כבר בתחילת מסיבת העיתונאים שבכל מקרה שחקניו לא יעשו ליריבים מקטלוניה "פאסיו" – מסדרון כבוד שנהוג בספרד בו שחקני היריבה מוחאים כפיים לקבוצה שזכתה בתואר. הפעם האחרונה שדבר כזה קרה בין היריבות המרות אגב, היה לפני עשור בעונת 2007/8, כששחקני ברצלונה מחאו כפיים ללבנים שהגיעו כאלופים טריים וניצחו בהמשך 1:4.



ה'פסיאו' ב-2008. כל עוד זה תלוי בזידאן, זה לא יחזור על עצמו (Gettyimages)

 

"לא יודע כמה עוד ישאלו אותי, אבל התשובה שלי מאוד ברורה", אמר הצרפתי. "זאת החלטה, והיא שלי. לא מבין את עניין ה'פאסיו' ולא הולך לעשות את זה. אנחנו ממילא רחוקים מסוף העונה ובארסה שברה את המסורת", אמר זידאן והתייחס לכך שברצלונה לא ערכה מסדרון כבוד לבלאנקוס, שהגיעו לקלאסיקו האחרון אחרי שזכו בגביע העולם למועדונים. "לא נעשה פסיאו, אנחנו מתרכזים במשחק מחר ורוצים לצבור נקודות. לאתלטיקו מגיע להיות איפה שהם, במקום השני, ולנו נשאר לנסות לצמק את הפער".


החרטות על איבוד האליפות:
"אין לזה הסבר. לפעמים יש עונות שדברים פשוט לא עובדים כמו שצריך. זה קרה לנו ונמשך הרבה זמן, מעל לכל בכיבוש שערים. עבדנו קשה כמו תמיד אבל לפעמים דברים לא מסתדים וצריכים להמשיך לעבוד. נכון שהייתה לנו התחלה קשה, אבל אי אפשר לשנות את זה. היינו רק יכולים לעשות את מה שאנחנו עושים. שיחקנו טוב גם בליגה ורוצים לסיים טוב את העונה.


המנוחה של רונאלדו ושאר השחקנים:
"אנחנו מדברים תמיד עם רונאלדו ועם כל השחקנים וכשיש הרבה משחקים יודעים מי ינוח ואומרים לו את זה. אני לא אפרט כי זה עניינים של חדר ההלבשה. בייל? בשבילי הוא חשוב ויהיה חשוב עד סוף העונה. אני בטוח שיביא הרבה דברים לרגעים המכריעים, אבל צריכים לקבל החלטות. השחקנים רוצים לשחק תמיד, במיוחד שחקן כמוהו שאנחנו יודעים מי הוא ומה הוא עשה. באותו יום הוא לא התחמם כי נכנס שחקן אחר. הוא פה לעונה הבאה, כמו כולם. לא נכון להגיד שהוא משחק במשחקים חשובים פחות. הוא שחקן ריאל מדריד ויישאר כזה, זאת השאיפה שלי. הוא מתאמן ולא יאבד מוטיבציה. בשביל זה אני פה".



זידאן עם רונאלדו. המנוחה עושה את ההבדל? (AFP)


ואם כבר מדברים על המנוחה של שנותן זידאן לשחקנים, "אס" ערך השוואה בין המשחקים של ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו השנה, ומצא שהפרעוש שיחק תשעה משחקים יותר מהפורטוגלי, אם כי צריך לזכור שהאחרון היה מורחק בתחילת העונה. לפי הנתונים, מאז הגעתו של זיזו לסנטיאגו ברנבאו החמיץ CR7 31, כאשר 17 מהם לא היו בעקבות פציעה או הרחקה. פי שתיים יותר מאשר המשחקים שקיבל מנוחה תחת ז'וזה מוריניו, קרלו אנצ'לוטי ורפא בניטס. העונה רונאלדו שיחק 36 משחקים בכל המסגרות, תשעה פחות ממסי שצעיר ממנו בשנה וחצי. "אס" ציין שזיזו הצליח להביא את רונאלדו לשיא בסיום העונה, בעוד שלגמרים של ליגת האלופות בליסבון ב-2014 ומילאן ב-2016 הפורטוגלי הגיע מותש. 



Buenos días, aquí tenéis la #PortadaAS del 7 de abril de 2018 pic.twitter.com/UpyTuikLPW

— AS (@diarioas) April 7, 2018

בחזרה לדרבי, זידאן צפוי להציב את ההרכב החזק ביותר שלו, ולפי מספר דיווחים הוא אכן יממש את מה שאמר אחרי הניצחון הגדול על יובנטוס 0:3 ויציב את גארת' בייל בהרכב לצידו של כריסטיאנו רונאלדו, במקומו של קארים בנזמה. באגפים ישחקו שוב מרקו אסנסיו ולוקאס ואסקס וקאסמירו וטוני קרוס יפתח בקישור. איסקו שהצטיין מול יובנטוס וגם לוקה מודריץ' יקבלו מנוחה לפני גומלין רבע גמר ליגת האלופות ביום רביעי.


אתלטיקו מדריד מצידה עדיין עייפה מהליגה האירופית, כשרק ביום חמישי ניצחה ב"וונדה מטרופוליטנו" 0:2 את ספורטינג ליסבון ודייגו סימאונה ציין שזה היה משחקם הכי טוב העונה במפעל. הבלם האורוגוואי חוסה חימנס לא צפוי לעלות בהרכב והיום יידעו בקולצ'ונרוס אם המגן הקרואטי שימה ורסאליקו יהיה כשיר אחרי שנפצע במשחק נבחרתו. שני השחקנים לא התאמנו אתמול עם הקבוצה. בהתקפה יפתחו אנטואן גריזמן ודייגו קוסטה, עליו אמר סימאונה שהוא מתחיל לחזור ליכולת השיא שלו.


במקביל, בראיון שהעניק תיאו הרננדז, מגן ריאל מדריד שגדל באתלטיקו מדריד וחצה את הכביש בקיץ האחרון, הודה שהיו לו בעיות להסתגל לקבוצה: "אני מרגיש כעת יותר טוב. בהתחלה היה לי קשה מאוד. זה יהיה משחק מרגש עבורי אם אשחק, כי אחי משחק באתלטיקו. לא דיברנו על המשחק בבית. החלום שלי הוא להתפתח בריאל מדריד. אני חייב להשתפר כדי להישאר בקבוצה ועבורי היא הטובה בעולם", אמר הצרפתי בן ה-20.



תיאו. יפגוש את האח בדרבי? (AFP)


בעניין אחר, השבועון הצרפתי "le 10 sport" מדווח שצ'לסי הצטרפה למירוץ אחרי חלוץ באיירן מינכן רוברט לבנדובסקי, שהוזכר לא פעם בהקשר של ריאל מדריד. לפי הדיווח, הבלוז הם הקבוצה היחידה בפרמיירליג שמעוניינת בכוכב הפולני ומנהלים את המו"מ עם סוכנו החדש פיני זהבי, שגם הביא את רומן אברמוביץ' למועדן בזמנו. גם פאריס סן ז'רמן מעוניינת בלבנדובסקי, ונמצאת בקשר הדוק עם סוכנו הישראלי שהיה אחראי להעברת ניימאר מברצלונה לבירת צרפת בקיץ האחרון גם פאריס סן ז'רמן רוצה אותו לעונה הבאה וגם כאן יש קשר הדוק בין זהבי לקבוצה הצרפתית לאחר שהוא היה זה שהצליח להעביר את ניימאר לפ.ס.ז' בקיץ האחרון. היחסים של זהבי עם פ.ס.ז' התהדקו מאז ויש ביניהם יחסי עבודה טובים.


 

באיירן מצידה לא רוצה למכור את החלוץ הכי טוב שלה ויו"ר הקבוצה קרל היינץ רומניגה: "לבנדובסקי אחד השחקנים החשובים במערך שלנו". גם המאמן יופ היינקס הזהיר את ריאל מדריד שתתרחק מהחלוץ, זאת מאחר שהבווארים מבינים שיהיה להם קשה לשים יד על חלוץ דומה וגם שחקנים כמו מאורו איקרדי או צ'ירו אימובילה יעלו יותר כסף מהסכום שייכנס ממכירת לבנדובסקי. רק סכום כסף גבוה מאוד יביא למכירת השחקן, שכבר בן 29. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי