38 משחקים ללא הפסד: ברצלונה ניצחה 1:3 את לגאנס, שלושער למסי

ליאו מסי
ליאו מסי | AFP

הקטאלונים השוו שיא ספרדי בן 41 שנה, "הפרעוש" כבש שלושער כולל שער בעזרת היד שאושר. סביליה הובסה 4:0 אצל סלטה ויגו והסתבכה. עוד בספרד: אלאבס - חטאפה 0:2. ניצחון חשוב לבטיס בקרב על אירופה

קבוצות: חטאפה
(גודל טקסט)
המחזור ה-31 בליגה הספרדית נמשך היום (שבת) עם ארבעה משחקים, כשבמרכזי שבהם ברצלונה ניצחה בלי קושי מיוחד את לגאנס 1:3. זו היתה יכולה להיות תוצאה רגילה, עוד ניצחון של ברצלונה על קבוצת מרכז טבלה חלשה, משהו שקורה ברוב השבועות בעונה. אבל הפעם זה ציון דרך מיוחד: ברצלונה הגיעה ל-38 משחקי ליגה ברציפות ללא הפסד, מספר אליו הגיעה רק ריאל סוסיאדד בעונת 1977/8. מסי כבש שלושער, כולל אחד בו נעזר או לא נעזר ביד, והגיע ל-29 שערים בלה ליגה.


עוד קודם לכן, סביליה הובסה 4:0 אצל סלטה ויגו. זהו הפסד שלישי בארבעה משחקים לקבוצה של מונטלה, ולא רק שהדבר מהווה מכה מוראלית לקראת גומלין רבע גמר ליגת האלופות מול באיירן במינכן (אחרי הפסד 2:1 בספרד), אלא עלול להוביל את האנדלוסים מחוץ לאירופה בעונה הבאה, אחרי שש עונות מוצלחות ביותר. יאגו אספס כבש שלושער ולקח את כדור המשחק.


גם קרה היום: אלאבס ניצחה 0:2 את חטאפה והבטיחה מעשית עונה נוספת בליגה הראשונה כשהיא מרוחקת 12 נקודות מלה קורוניה (גברה בשישי 2:3 על מלאגה) שמתחת לקו האדום, שבעה מחזורים לסיום. מאוחר יותר ניצחה בטיס 0:2 את אייבר והתקרבה משמעותית להשגת הכרטיס לאירופה.


ברצלונה – לגאנס 1:3
אחרי הניצחון על רומא ועם רגל ושלושת-רבעי בחצי גמר ליגת האלופות, מוליכת הטבלה לא התקשתה בקאמפ נואו מול לגאנס החלשה מהמקום ה-14. ברצלונה תקפה כבר מהפתיחה ולא ריחמה על האורחת, אבל פרצה את ההגנה שלה רק בדקה ה-27. עם שער של ליאו מסי מבעיטה חופשית, כמובן. לא עברו 5 דקות ומסי כבש את השני שלו, הפעם לאחר מסירה מפיליפה קוטיניו. נביר אל זהאר הפתיע את הקטלונים עם שער מצמק בדקה ה-68, אבל זה לא הספיק ללגאנס כדי לחזור למשחק והיא הוענשה שוב על ידי מסי, שספק נגע ספק לא נגע ביד כדי להשלים שלושער. בעקבות הניצחון ברצלונה הגדילה ל-12 נקודות את הפער מאתלטיקו מדריד, שמחכה לה מחר דרבי קשה נגד ריאל בברנבאו.


מסי. לא התקשה מול הגנת לגאנס (AFP)
מסי. לא התקשה מול הגנת לגאנס (AFP)


סלטה ויגו – סביליה 0:4 

בניגוד לבאיירן האורחים עלו בהרכב כמעט מלא בוויגו, אבל נראו איום ונורא בעיקר בהגנה. המפלה החלה בטעות כפולה של שוער המחליף דויד סוריה והבלם גיירמה אראנה, הראשון הדף גרוע והשני הכניס את הברך במקום הלא נכון ורשם לעצמו שער עצמי בדקה ה-38, 0:1 לסלטה


ואז הגיעה ההצגה של אספס. בדקה ה-57 קיבל חלוץ נבחרת ספרד כדור עומק מפאבלו הרננדס, עבר בקלילות את צמד הבלמים האיטי וגלגל פנימה את ה-0:2. שלוש דקות עברו ושוב הצ'ילאני שלח כדור עומק, סוריה יצא גרוע ופספס אותו ולאספס נותר רק לגלגל פנימה את ה-0:3.  ויצ'נזו מונטלה, מאמן סביליה, שלח שלושה בכירים ל-11 בניסיון להציל משהו, אבל אספס, שכבש צמד ב-1:6 של ספרד על ארגנטינה לפני כשבועיים התכבד גם בשער השלישי וב-0:4 אחרי שסיסטו סחט בדקה ה-78 הדיפה מסוריה שהתגלגלה היישר לרגלו הימנית.


ביכולת כזאת מה יהיה באליאנץ ארנה? (טוויטר)


אלאבס – חטאפה 0:2
בעיטה חופשית של מוניר אל חדאדי מצאה את לגווארדיה הבלם פנוי ברחבה והוא המשיך בנגיחה מדויקת לרשת (48). אל חדאדי, המצטיין על כר הדשא, קבע את תוצאת המשחק עם שער נגיחה משלו בדקה ה-75. שש דקות לאחר מכאן חטאפה קיבלה הזדמנויות מצוינת לחזור למשחק, אך אנטונש החמיץ פנדל ברשלנות. בעקבות הניצחון אלאבס פתחה באופן זמני פער של 12 נקודות מהקו האדום והיא בהחלט יכולה לנשום לרווחה. האורחת הפסידה בפעם הרביעית בחמשת המשחקים האחרונים והכרטיס לליגה האירופית נראה כמו חלום רחוק ובלתי אפשרי.


#AlavésGetafe | 2-0 | ¡G⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽⚽L DE MUNIR! #GoazenGloriosopic.twitter.com/V72G2tLd3z

— Deportivo Alavés (@Alaves) April 7, 2018

משחקים נוספים
בטיס – אייבר 0:2
לבטיס: סרחיו לאון (21), אנאיץ ארבייה (51, עצמי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי