ואלוורדה: זה לא בדיוק השבוע לדבר על שבירת שיאים

אנדרס אינייסטה
אנדרס אינייסטה | AFP

מאמן ברצלונה עדיין לא התאושש מההדחה מהאלופות: "חשוב לקום מהקרשים", אמר אחרי המשחק ה-39 ברציפות ללא הפסד. בבארסה רוצים לראות את אומטיטי חוזר לעצמו, אינייסטה רמז על עתידו ודמבלה מתעקש שיישאר

(גודל טקסט)
ברצלונה ניצחה אתמול (שבת) 1:2 את ולנסיה וקבעה שיא חדש של 39 משחקים בלי הפסד בליגה הספרדית ובכך שברה את השיא ההיסטורי של ריאל סוסיאדד (שעמד על 38 משחקים). הם גם השוו את שיא הפתיחה הכי טובה של העונה עם 32 משחקים רצופים בלי הפסד בו גם החזיקה סוסיאדד בעונת 79/80. הרקורד של בארסה טוב יותר עם 25 ניצחונות ו-7 תיקו (סוסיאדד עם 17 ניצחונות ו-15 תיקו). ליאו מסי גם העפיל לחמשת הראשונים בניצחונות ב"לה ליגה" בכל הזמנים כשהשתווה למאנולו סאנצ'יס מריאל מדריד עם 312. איקר קסיאס מדורג ראשון עם 334, אנדוני סוביסרטה 333, ראול 327 וצ'אבי 322 במקום רביעי.


בארסה עלתה לשחק עם לחץ ענק בגלל שהתקשורת והאהודים דרשו תגובה להדחה על ידי רומא באלופות. "תגובה" גם הייתה הכותרת של "ספורט" לפני המשחק. מי שעזר לפתוח את השער של ולנסיה היה פיליפה קוטיניו, שלא שיחק ברומא, עם שתי מסירות גאוניות. "הליגה שלנו" קבע "ספורט" הבוקר בכותרת הראשית. "היינו חייבים לנצח את ולנסיה כדי לשכוח את רומא". כעת המטרה לפי העיתון היא "גביע המלך" וניצחון בקלאסיקו.


המאמן ארנסטו ואלוורדה לא התרשם מהשיא: "זה לא בדיוק השבוע לדבר על שיא כזה אחרי ההדחה מהאלופות, אבל נורמלי שחבורת השחקנים שיש לנו שוברת שיאים. אנחנו מאוד מתוסכלים מהדחה, אבל חשוב היה לקום מהקרשים. עברנו שבוע קשה ואני שמח שהשחקנים הגיבו טוב. באוגוסט חשבו שזה לא אפשרי שנזכה בליגה ועכשיו אנחנו רחוקים שבע נקודות מזכייה".


אנדרס אינייסטה רמז שכבר קיבל החלטה לעזוב לסין: "כבר קיבלתי את ההחלטה שלי ואודיע עליה בזמן המתאים. האהבה של הקהל מדהימה, הקריאות שלהם כלפיי מרגשות, אבל זה לא ישפיע על ההחלטה. קאמפ נואו תמיד יהיה הבית שלי. ההפסד נגד רומא כאב לכולנו, האחריות היא על השחקנים. אם נזכה באליפות ובגביע אני אהיה מאושר".


32 – @FCBarcelona have equaled the best unbeaten start of any team in La Liga history (32 – W25 D7), recorded by Real Sociedad in 1979/80 (32 – W17 D15). Trace. pic.twitter.com/LzYrlsXQAu

— OptaJose (@OptaJose) April 14, 2018


קוטיניו מרוצה שהוא סתם את הפה לכמה פרשנים שטענו כי הוא רכש כושל: "אנחנו צריכים להסתכל קדימה. יש לנו שתי תחרויות חשובות. אני מנסה להרגיש יותר משוחרר על כר הדשא". לואיס סוארס שכבש את הראשון אמר: "רצינו להדגיש את העונה הטובה שיש לנו בליגה אחרי המכה שקיבלנו ברומא. הכי חשוב שהאוהדים היו איתנו".


ג'ורדי אלבה הוסיף: "זה ברור שספגנו מכה קשה נגד רומא, אבל גם הליגה חשובה מאוד והצלחנו נגד יריבה חזקה כמו ולנסיה. שיחקנו 90 דקות מושלמות. חשוב לנו עכשיו מאוד לזכות באליפות הזאת ועדיין זה לא הולך להיות קל".

EL BARÇA SE LEVANTA

PORTADA DE MUNDO DEPORTIVO pic.twitter.com/GQIOzwvQm3

— Mundo_Blaugrana (@Blaugranas_sv) April 15, 2018


LA LIGA ES NUESTRA

ESTA ES LA PORTADA DE MAÑANA DE SPORT pic.twitter.com/obrmayeCis

— Mundo_Blaugrana (@Blaugranas_sv) April 15, 2018


בתוך כך, העיתון "אס" גילה שסמואל אומטיטי היה בספק למשחק נגד ולנסיה עד לרגע האחרון. ואלוורדה לא היה מרוצה מיכולתו נגד רומא ושקל להציב את תומאס ורמלאן במקומו. רק ברגע האחרון החליט המאמן לתת לאומטיטי צ'אנס וזה הראה משחק מצוין לראשונה אחרי תקופה ארוכה. הוא הפגין משחק מהיר משאר משחקיו וניצח ברוב העימותים. העיתון מספר כי מעמדו של אומטיטי בחדר ההלבשה לא היה טוב בשבועות האחרונים. אחרי ההפסד לרומא 3:0 השחקנים התכנסו לשיחה בחדר ההלבשה לאחר ההלם הראשוני. ג'רארד פיקה וסרחיו בוסקטס דיברו עם השחקנים על ההפסד, אך אומטיטי לא חיכה והלך להתקלח. לפי הדיווח רק כאשר המטוס עמד לנחות בברצלונה תפסו השניים את אומטיטי לשיחה מלב אל לב והסבירו לו שהרושם של כולם שהגישה שלו כלפי הקבוצה לא היתה טובה בשבועות האחרונים ויש אכזבה ממנו. הם ביקוש ממנו למלא מחדש את הבטריות לפני סיום העונה כשיש לבארסה עדיין אתגרים כמו לזכות בגביע המלך ובאליפות.


אומטיטי ישב עם הראש למטה. הוא ניסה להסביר שעבר תקופה קשה בכל הקשור לידיעות שהוא עשוי לעזוב ועל כך שהוא לא האריך עדיין את חוזהו. בבארסה הבהירו לו שהם רוצים לראות שוב את אומטיטי המחויב. זה שנותן עבור הקבוצה הכל וכל השאר כבר ייסגר לכאן או לכאן בסיום העונה. הדיבורים איתו נשאו פרי מול העטלפים. העיתון כתב: "לכולם ברור שמדובר בבלם ושחקן מהטובים שיש, אבל הוא צריך להחליט מה הוא רוצה". בבארסה שמחו לראות שלפחות מול ולנסיה הוא החליט.


אומטיטי. לא הגיב טוב לשמועות על עזיבתו (Gettyimages)
אומטיטי. לא הגיב טוב לשמועות על עזיבתו (Gettyimages)


עוסמאן דמבלה, לעומת זאת, התראיין לרשת "טלפוט" הצרפתית ושחרר כמה הצהרות חזקות. כיום הוא לא אחד המצטיינים בברצלונה, לאחר שעבר שתי פציעות התקופה האחרונה. לדבריו: "לא עובר לי בראש בכלל לעזוב את ברצלונה אחרי שנה. חתמתי לחמש שנים ואני אשאר שם עוד הרבה זמן".


הביקורת על אורח חייו: "בדורטמונד לא חייתי אורח חיים בריא, אבל לא נפצעתי כך שהפציעה לא קרתה לי בגלל אורח חיים כזה או אחר. בברצלונה אני מקיים אורח חיים בריא יותר, אבל זה נכון שאני לא בשיא היכולת. אני חוזר לעצמי לאט לאט. אני מתעייף מהר מאוד וצריך לעבוד על סיבולת לב. אני חלש פיזית יחסית בגלל ארבעה חודשי פציעה".


דמבלה עם מסי. לא קל להתאקלם בברצלונה (AFP)
דמבלה עם מסי. לא קל להתאקלם בברצלונה (AFP)


ההתאקלמות בבארסה: "ליאו מסי, לואיס סוארס ואנדרס אינייסטה קיבלו אותי יפה מאוד, נותנים לי עצות, אבל לא קל להתאקלם בברצלונה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי