בברצלונה תומכים בקרויף: ירענן את עמדת המנהל הספורטיבי

ג'ורדי קרויף עם ג'וזפ מריה ברתומאו
ג'ורדי קרויף עם ג'וזפ מריה ברתומאו | Gettyimages

חלקים בהנהלת הבלאוגרנה מביעים תמיכה במאמן מכבי תל אביב, לעומת המתנגדים שמעדיפים שרוברט פרננדס יישאר בתפקיד, אלא אם מונצ'י יגיע במקומו. ההולנדי התראיין בקטאר: "קשה לא להתאהב בתל אביב"

(גודל טקסט)

אחרי הדיווחים על כך שהמנהל הספורטיבי של ברצלונה, רוברט פרננדס, עלול לשלם את המחיר על כך שהקבוצה הודחה שוב ברבע גמר ליגת האלופת, "מונדו דפורטיבו" הקטלאני מדווח היום (שני) שמאמן מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף הוא אחד המועמדים להחליפו, כשגם מונצ'י מרומא הוזכר כמועמד. עם זאת, רבים בהנהלת הבלאוגרנה מתנגדים להבאתו של ההולנדי, מאחר שהם עדיין תומכים בפרננדס.

פרננדס, ששיחק במועדון בשנות ה-80, הגיע למועדון בקיץ 2015 כמחליפו של אנדוני סוביסארטה אחרי הזכייה בליגת האלופות ותפקידו העיקרי היה לרכוש את שחקני העתיד של המועדון, משימה שרבים בהנהלת ברצלונה טוענים שלא מילא בהצלחה ואחראי לצירופם של מספר שחקנים שנכשלו בקבוצה. בקיץ האחרון מינה נשיא המועדון ג'וזפ מריה ברתומאו את פפ סגורה מעליו כמנכ"ל המועדון, כצעד ברור של חוסר אמון. יחד עם זאת, תומכיו של פרננדס טוענים שהוא יצר יחסים טובים עם כל החלקים במועדון, ושבשוק המנהלים הספורטיביים כיום, קרויף לא עדיף עליו ורק מונצ'י טוב יותר ממנו. עם זאת, אקס סביליה לא מועמד מציאותי מכיוון שהוא רק מסיים את השנה הראשונה שלו ברומא ורוצה להוכיח את עצמו.

עם זאת, תומכיו של קרויף טוענים שהוא יכול להוות משב רוח מרענן בעמדת המנהל המקצועי בברצלונה ולמצוא שחקנים אחרים שפרננדס לא גילה, מאחר שלטענתם האחרון אובססיבי לגבי הכדורגל הצרפתי והזניח אפשרות למצוא כשרונות בליגות אחרות. עוד טוענת אותה קבוצה שתומכת במאמן מכבי תל אביב, שפרננדס הביא את פאוליניו, ירי מינה ועוסמן דמבלה שלא הוכיחו את עצמם. ומציעים אפשרות נוספת שההולנדי יעבוד תחילה בברצלונה ב'.


פרננדס. רבים בהנהלה מעדיפים שיישאר (ברצלונה, רשמי)

קרויף עצמו התראיין לתחנת "Bein ספורט" הקטארית ודיבר על הקריירה שלו כשחקן: "כשאתה משחק בקבוצות כמו ברצלונה ומנצ'סטר יונייטד אתה יודע שתנצח ברוב המשחקים, אז הלכתי לדפורטיבו אלאבס כדי לנסות כדורגל מסוג שונה. רציתי ללמוד איך מנצחים משחקים בקבוצת תחתית. שם למדנו איך לשחק כדורגל אחר, ללחוץ, לשחק על מתפרצות ועל מצבים נייחים. אתה צריך תמיד לדעת איך לנצח קבוצות טובות ממך". על עבודתו במכבי תל אביב והעיר אמר ההולנדי: "זה עיר שלא קשה להתאהב בה. עיר שחיה 24/7 בלי הפסקה וכל המסעדות בה פתוחות 24 שעות ביממה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי