צפו בתקציר: ברצלונה התפוצצה עם 0:5 על סביליה וזכתה בגביע

אנדרס אינייסטה
אנדרס אינייסטה | AFP

סוארס (13 ו-40), מסי בסיומו של מהלך מרהיב (31), אינייסטה (52) וקוטיניו (69 בפנדל) סידרו לקטלאנים גביע רביעי ברציפות ו-30 בתולדות המועדון בדרך לדאבל מרשים. סטנדינג אוביישן מרגש לאינייסטה שפרץ בבכי

(גודל טקסט)
גם ההדחה ברבע גמר ליגת האלופות לא תוכל לעמעם את ההצלחה הגדולה של ברצלונה העונה. הקטלאנים דרסו 0:5 את סביליה באחד מגמרי הגביע החד-צדדיים בהיסטוריה של הכדורגל הספרדי ובמחזור הבא יוכלו להשלים דאבל חלומי.


המחצית הראשונה הייתה שייכת ללואיס סוארס שכבש פעמיים (13 ו-40) וביחד עם ליאו מסי (31) דאג ל-0:3 בירידה להפסקה ובעצם לקביעת זהות המנצחת זמן רב לפני שריקת הסיום. אנדרס אינייסטה כבש שבע דקות בתוך המחצית השנייה, ככל הנראה בגמר האחרון במדי בארסה וזכה למחיאות כפיים ותשואות מרגשות כשירד כמוחלף בדקות הסיום. פיליפה קוטיניו קבע את תוצאת המשחק בדקה ה-69 בפנדל.


בארסה זכתה בגביע פעם רביעית ברציפות. הראשונה שעושה זאת מאז 1930 והשלישית בהיסטוריה של הכדורגל הספרדי. ליאו מסי הגיע ל-28 שערים ב-27 גמרים בהם השתתף בקריירה והוא גם השני בהיסטוריה שכובש בחמישה גמרים, מי אמר שהוא לא מגיע במאני טיים?


Wanda Metropolitano
#CopaBarça
pic.twitter.com/wJf16HTgV2

— FC Barcelona (@FCBarcelona_es) April 21, 2018


הרכבים

סביליה: דויד סוריה, איבן מרקאדו, קלמון לנגלה, סרחיו אסקודרו, אבר באנגה, סטיבן אנזונזי, חסוס נבאס, פאבלו סראביה (מיגל לאיון, 82), אנחל קוריאה, פרנקו ואסקס (נוליטו, 86)), לואיס מוריאל.

ברצלונה: יספר סילסן, סרג'י רוברטו, ג'רארד פיקה, סמואל אומטיטי, ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס, איבן ראקיטיץ', אנדרס אינייסטה (דניס סוארס, 88), פיליפה קוטיניו (עוסמאן דמבלה, 82), ליאו מסי, לואיס סוארס.


Nivel de pasión:
Barça Fans
#ForçaBarçapic.twitter.com/TRznmG67kE

— FC Barcelona (@FCBarcelona_es) April 21, 2018


מהלך המשחק
דקה 13, ברצלונה עלתה ל-0:1: סביליה ניסתה ללחוץ וזה עלה לה בהפקרות בהגנה. השוער המשני סילסן שלח כדור ארוך לעומק המגרש וקוטיניו הגיע אליו בתוך הרחבה, הוא מסר לסוארס שהיה לצידו וזה גלגל בקלות מול השער הריק.


דקה 28: אינייסטה קיבל כדור מסוארס 20 מ' מהשער, שלח את הרגל ובעט – אך הכדור פגע במשקוף. כמעט שער לקשר הוותיק.


מסי. עושה מה שהוא רוצה במרכז המגרש (AFP)
מסי. עושה מה שהוא רוצה במרכז המגרש (AFP)


דקה 31, ברצלונה עלתה ל-0:2: התקפה נהדרת של ברצלונה, כמו בימי הטיקי טאקה העליזים. ג'ורדי אלבה פרץ לרחבה מצד שמאל תוך כדי דאבל פס עם אינייסטה, ואז הוריד כדור בעקב למסי מאחוריו, שבעט חזק לגג השער. שער יפהפה של ברצלונה.


דקה 40, ברצלונה עלתה ל-0:3: בארסה פשוט מתעללת באנדלוסים. מסי הכניס כדור גאוני לסוארס, שלא היה זקוק ליותר מזה כדי להשלים צמד.


דקה 52, ברצלונה עלתה ל-0:4: דובר הרבה שזה כנראה הגמר האחרון של אינייסטה בברצלונה, ואחד המשחקים האחרונים שלו, אז הוא החזיר עם שער שמשלים חגיגה קטאלונית על סביליה המסכנה. עוד התקפה יוצאת מן הכלל של שחקני בארסה כאשר מסי הכניס כדור לאינייסטה, שפרץ מצד ימין ומזווית קשה כבש את מה שיכול להיות שערו האחרון במדי הקבוצה.


שחקני ברצלונה חוגגים מול אוהדי סביליה ההמומים (AFP)שחקני ברצלונה חוגגים מול אוהדי סביליה ההמומים (AFP)



דקה 68: סוארס כבש, אבל השער נפסל מיד. שחקני ברצלונה ציפו אולי לראות את הקוון מניף דגל, אבל השופט הצביע על הנקודה הלבנה. בלם סביליה קלמנט לנגלה נגע ביד לפני השער, והשופט העניק פנדל לברצלונה בלי קשר לאיך נגמר המהלך.


דקה 69, ברצלונה עלתה ל-0:5: פיליפה קוטיניו מתכבד לבעוט את הפנדל, וכמובן שהוא כובש.


שחקני ברצלונה חוגגים (AFP)
שחקני ברצלונה חוגגים (AFP)


דקה 88: כל הקאמפ נואו על הרגליים כשאינייסטה יורד לספסל, ככל הנראה בגמר האחרון שלו בקריירה במדי ברצלונה. יופי של סטנדינג אוביישן מצד הקהל הקטלאני.


אינייסטה מתקשה להסתיר את הדמעות (טוויטר)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי