רמה אחת מעל כולן: מספרי האליפות המרשימה של ברצלונה

שחקני ברצלונה חוגגים
שחקני ברצלונה חוגגים | AFP

ואלוורדה הביא דאבל והצטרף לרשימה מכובדת, מסי ואינייסטה (אומר שלום) ממשיכים לזלול תארים, הפער מריאל מדריד נסגר במהירות והשיאים נשברים. יעקב זיו עם כל הנתונים הסטטיסטיים

(גודל טקסט)
ברצלונה זכתה הערב (ראשון) באליפות ספרד בצורה משכנעת כשהיא מובילה בפער דו ספרתי על שתי היריבות הגדולות, ריאל מדריד ואתלטיקו מדריד. ספורט1 מביא לכם את המספרים המרשימים של הקטלאנים לעונת 2017/18 ב'לה ליגה'.


6 – ארנסטו ואלוורדה הוא המאמן השישי בהיסטוריה של ברצלונה שזוכה בדאבל. בארסה זכתה בשני התארים באותה עונה רק שמונה פעמים בתולדותיה. ואלוורדה הוא גם המאמן השלישי בלבד בתולדות המועדון שזכה בדאבל גם כשחקן ברצלונה וגם כמאמנה. לפניו אלה היו פפ גווארדיוליה (2008/9) ולואיס אנריקה פעמיים (14/15 ו-15/16). ריאל מדריד לעומת זאת זכתה רק ארבע פעמים בדאבל, האחרון לפני 29 שנה (1988/89). בין המאמנים הקודמים שזכו בדאבל אפשר למנות גם את לואיס ואן חאל (97/98), שעשה זאת אחרי הפסקה של 39 שנה, הלניו הררה (58/59). הראשון היה פרדיננד דאוצ'יק (51/52 ו-52/53).


7 – בשבעה תארים זכה ארנסטו ואלוורדה כמאמן, הפעם מדובר בתואר הגדול ביותר שלו – אליפות בכורה בספרד. תואר נוסף שלו במולדתו הוא ה"סופר קופה" ב-2015 עם אתלטיק בילבאו. שאר התארים שלו היו ביוון עם אולימפיאקוס – שלוש אליפויות ושני גביעים.


9 – תשע זכיות באליפות יש לליאו מסי ולאנדרס אינייסטה (האחרונה של הקפטן), שבע אליפויות יש לג'רארד פיקה וסרחיו בוסקטס, חמש לסרג'י רוברטו, ארבע לג'ורדי אלבה, שלוש למארק אנדרה טר שטגן, תומאס ורמאלן, איבן ראקיטיץ' ולואיס סוארס, ושתי אליפויות לאלייש וידאל. עבור כל שאר השחקנים מדובר באליפות הראשונה בקבוצה.


Las portadas de la jornada en Barcelona previas a la posible nueva Liga del Barça. pic.twitter.com/OFstSp93VW

— Antonio Miguel G.M. (@AntonioMiguel_G) 29 באפריל 2018



11 – אם הפער מאתלטיקו מדריד יישמר, ברצלונה תזכה באליפות עם ההפרש השלישי בגודלו בתולדותיה, כשהוא גם עשוי לגדול ל-14 ויהיה השני בטיבו. בעונת 2005/6 הקדימה את ריאל ב-12 נקודות ובעונת 2012/13 ב-15 הפרש שוב על הבלאנקוס.


11 – זכיות של ברצלונה באליפות מחוץ לקאמפ נואו. האצטדיון המועדף הוא בוולנסיה שם זכתה פעמיים.


16 – משחקים אחרונים בין בארסה לדפורטיבו לה קורוניה בהם האלופה לא הפסידה.


ארנסטו ואלוורדה. ברשימה מכובדת (AFP)
ארנסטו ואלוורדה. ברשימה מכובדת (AFP)


17 – שערים שכבש ליאו מסי נגד לה קורוניה ב-16 משחקים נגדם*.


25 – אליפויות זכתה ברצלונה ב-119 שנותיה. לשם השוואה, ריאל מדריד זכתה ב-33 אליפויות, אבל מאז שנת 2000 הקבוצה מבירת ספרד זכתה בשש אליפויות בלבד לעומת תשע של ברצלונה.


32 – שערים כבש העונה ליאו מסי, יותר מכל אחד אחר בקבוצה. במקום השני נמצא לואיס סוארס שכבש 23 והמדורג שלישי, שימו לב, הוא פאוליניו עם 8 שערים. נתון שמדגיש כמה דומיננטיים הארגנטינאי והאורוגוואי בהתקפה הקטלאנית. הפרעוש הוא גם הראשון שכובש לפחות 30 שערי ליגה שבע עונות ברציפות.


אוהדי ריאל מדריד. בארסה סוגרת את הפער (AFP)
אוהדי ריאל מדריד. בארסה סוגרת את הפער (AFP)


32 – תארים לאינייסטה בברצלונה ב-670 משחקים.


34 – מחזורים העונה בהם ברצלונה לא הפסידה וחסר לה עוד משחק בהשוואה לשאר הקבוצות. היא רוצה להיות הקבוצה הראשונה בתולדות הליגה הספרדית שמשלימה עונה שלמה בלי הפסדים.


אנדרס אינייסטה. נפרד בטעם טוב (gettyimages)
אנדרס אינייסטה. נפרד בטעם טוב (gettyimages)


41 – משחקים רצופים ברצלונה לא הפסידה בליגה (34 העונה ו-7 בעונה שעברה). שיא חדש ב"לה ליגה". שיא שרק יילך ויגדל מדי שבוע עד שבארסה תפסיד. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי