אינייסטה ישתכר 27 מיליון לעונה בסין במשך שלוש שנים

אנדרס אינייסטה
אנדרס אינייסטה | AFP

לפי "אל מונדו", הקשר הוותיק צפוי להצטרף לצ'ונגצ'ינג ליפאן ויהפוך לאחד המשתכרים הגבוהים בעולם, בנוסף להסכם במסגרתו ירוויח 36 מיליון מ"יקבי אינייסטה". החוזה רק ממתין לחתימה. ארתור: "בארסה בוטחת בי"

(גודל טקסט)
העיתון הספרדי "אל מונדו" חשף הבוקר (חמישי) את הסכומים המרשימים שאנדרס אינייסטה יקבל בצ'ונגצ'ינג ליפאן מהליגה הסינית, אליה הוא אמור לעבור לאחר שבשבוע שעבר הודיע רשמית שיעזוב את ברצלונה. לפי הדיווח, למרות ההודעה, הקפטן עדיין לא סגר בסין ויש לו ספקות. אם יחתום בסופו של דבר, הוא יקבל את השכר השלישי בגובהו בעולם, אחרי ליאו מסי וניימאר, לאחר שבעלי הקבוצה הסינית ג'יאנג ליזאנג שמחזיק גם בגרנאדה הספרדית, קיבל את הדרישות הכספיות של הקשר הוותיק וכעת החוזה רק ממתין לחתימה. החברה שרכשה את הקבוצה הסינית מחזיקה ב-90 אחוז ממניותיה, 60 אחוז ממניותיה של פארמה שמתמודדת על החזרה לסרייה A ובנוסף הבעלים מחזיק גם במניות של מינסוטה טימברוולס מה-NBA.


אינייסטה צפוי להרוויח 27 מיליון יורו לעונה במשיך שלוש עונות, כלומר 81 מיליון יורו נטו בסך הכל. הקבוצה הסינית לא תשלם עליו דמי ההעברה, כך שהיא יכולה לשלם לו שכר גבוה. השכר הנוכחי של קפטן ברצלונה, שנחשב לאחד מגדולי השחקנים של המועדון בכל הזמנים, עומד על 8 מיליון יורו "בלבד". בנוסף, כפי שכבר פורסם, המועדון הסיני ירכוש מ"יקבי אינייטסה" שישה מיליון בקבוקי יין בעלות של שישה יורו לכל אחד, כך שירוויח 36 מיליון יורו נוספים, סכום רציני ליקב שהקים הקשר בלה מנצ'ה. הוא מוכר כיום בקבוקי יין לבן או אדום בשם "הלב המשוגע" במחיר של 5.39 יורו לבקבוק וגירסה מיוחדת שעולה 16.28 יורו לבקבוק.


בתוך כך, הקשר ארתור מגרמיו, שצפוי להיות אחד היורשים של אינייסטה, הזים בראיון ל"ספורט" הקטלאני את השמועות על כך שלא יגיע לברצלונה, שמעדיפה שחקן גבוה יותר וטכני. "בארסה בוטחת בי והבטיחה לי שהכל כשורה והולך לפי התוכניות, אמר הברזילאי בן ה-21. "סגנון הכדורגל של ברצלונה מתאים לי. הם אוהבים את הכדור ואני מכיר כדורגל רק מהצד הזה. כזכור, אלופת ספרד הנכנסת סיכמה עם הקבוצה הברזילאי שארתור יירכש תמורת 30 מיליון יורו בנוסף לעוד תשעה מיליון בסעיפים משתנים, והקשר גילה שברצלונה רוצה להביא אותו כבר בקיץ הקרוב והעסקה אמורה להיות סגורה סופית, למרות שכבר הוכרז שיש לבארסה אופציה עליו ושולמו 4 מיליון יורו.


️️@arthurmeloreal: "Barça trusts me." #fcblivepic.twitter.com/hGMbIw2QUM

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) 2 במאי 2018

"אני רואה הרבה משחקים של בארסה בסלולרי כשאנחנו נוסעים עם גרמיו באוטובוס", גילה ארתור. "זה נפלא לראות איך הקבוצה הזאת משחקת וזו אחת הסיבות שהסכמתי לבוא. ראיתי את גמר הגביע נגד סביליה וזה היה פנטסטי. ברצלונה שלטה במשחק נפלא. אני אוהב לראות קבוצות ששולטות בכדור ומה שליאו מסי עושה במטרים האחרונים של המגרש זה מדהים. אני לא נכנס לפרטי המו"מ והשארתי זאת לסוכן שלי, אבל הובטח לי שהכל מתקדם. מקווה לזכות עם ברצלונה בהמון תארים, מה שהתחלתי בגרמיו. שיטת המשחק של ברצלונה מתאימה לדרך בה אני משחק. אני עצוב שאינייסטה עוזב, היה לי חלום לחלוק איתו חדר הלבשה".


במקביל, "מונדו דפורטיבו" כתב על "אפקט פיליפה קוטיניו", שהסתגל מצוין לקבוצה ותרם לזכייה בדאבל, כשהתבלט במיוחד בגמר הגביע הספרדי מול סביליה. המומחים והפרשנים טוענים שבעונה הבאה הוא כבר יהיה הרבה יותר דומיננטי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי