רונאלדו ייעדר שבועיים ויהיה כשיר לגמר האלופות, ראמוס נפרד מאינייסטה

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | AFP

הפציעה של כוכב ריאל מדריד בקלאסיקו הדאיגה את האוהדים, אבל מתברר שהיא לא חמורה. קפטן הבלאנקוס במסר מרגש לסמל של ברצלונה. מסי לשופט: "אתה חרא". זידאן: "ברכותיי לברצלונה"

(גודל טקסט)
הקלאסיקו הזה היה אמור להיות ידידותי משהו לנוכח העובדה שברצלונה כבר זכתה באליפות וריאל מדריד הבטיחה את מקומה באלופות בעונה הבאה, גם כך עם הראש בגמר המפעל מול ליברפול, אבל זה היה דרבי סוער במיוחד שהסתיים ב-2:2 עם הרבה מחלוקות שיפוט של הרננדס הרננדס.


איך אמר בסיום המאמן ארנסטו ואלוורדה? "אם הייתה טכנולוגיית וידאו במשחק, היינו משחקים אותו עד עכשיו. אנחנו רוצים לסיים את העונה בלי הפסד וזה עכשיו הדבר שמניע אותנו". בארסה הפסידה רק ארבעה משחקי קלאסיקו מתוך 20 האחרונים וכמובן היא ממשיכה להאריך את שיא המשחקים ללא הפסד, 35 העונה ובסך הכל 42 כולל סיום העונה שעברה.


מאמן ריאל מדריד זינדין זידאן אמר בקצרה: "ברכותי לברצלונה. יש להם עוד שלושה משחקי ליגה ובהחלט הם עשויים לסיים את העונה בלתי מנוצחים. היה לנו משחק טוב ויכולנו לנצח".


בעיתון "מארקה" נטען שהשופט מנע מריאל מדריד שלוש נקודות בקרמפ נואו: "הניצחון היה בנעליים של ריאל מדריד, אבל השופט פגע בריאל מדריד יותר מאשר בברצלונה. ריאל מדריד לא הצליחה לשבור את הרצף של אי ההפסדים של בארסה". ב-"מארקה" גם נכתב שמדובר בשערוריית שיפוט שלמה שמכתימה את הליגה. לעומת זאת, ב"מונדו דפורטיבו" נכתב בכותרת הראשית: "גיבורים ובלתי מנוצחים". העיתון כתב: "בארסה הצליחה לכבוש צמד למרות ששיחקה במחצית השנייה עם שחקן פחות. השופט הרחיק את סרג'י רוברטו וההחלטות הלא נכונות שלו ערערו את השקט אצל שתי הקבוצות".

️ "PRIDE" #fcblivepic.twitter.com/AmW9yvNNUC

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) 7 במאי 2018

כריסטיאנו רונאלדו נפצע בקרסול, אבל מיד בסיום המשחק נשאל על כך זידאן שהודה, על אף שהוא מודאג עד לתוצאות הרשמיות: "רונאלדו אמר שזו פציעה קטנה, אבל הוא קצת מודאג לגבי קייב. נבדוק אותו מחר (היום, י.ז) ונדע יותר את מצבו. היו הרבה האשמות במשחק הזה".  מאוחר יותר דווח בספרד כי הפציעה אכן לא רצינית, והכוכב הפורטוגלי ינוח כשבועיים ויחמיץ את משחקי הליגה נגד סביליה וסלטה ויגו, אך יחזור בזמן למחזור האחרון נגד ויאריאל והכי חשוב מבחינת ריאל, לגמר ליגת האלופות נגד ליברפול בסוף החודש.


מאוחר יותר, סרחיו ראמוס העלה לחשבון הטוויטר תמונה בה הוא נראה מחזיק חולצה של אנדרס אינייסטה וכתב: "יותר ממה שקרה על המגרש, הקלאסיקו ייזכר כקלאסיקו של אנדרס אינייסטה, קלאסי אמיתי. נתגעגע אליך, חבר".


Más allá de lo sucedido en el terreno de juego, el de ayer será recordado como el #Clásico de @andresiniesta8, un clásico de verdad. Se te echará de menos, amigo
Beyond what happened on the pitch, last night's will be remembered as Iniesta's Clásico. You will be missed, my friend pic.twitter.com/WVzNQA7ugh

— Sergio Ramos (@SergioRamos) May 7, 2018

היו הרבה רגעים שנויים במחלוקת. לפי "קרוסל דפורטיבו", ליאו מסי נראה כמי שאומר לשופט: "אתה חרא, אתה חרא. אתה נהנה לשפוט לטובת ריאל מדריד". לעומת זאת, סרחיו ראמוס האשים את מסי שהפעיל לחץ על השופט: "הוא דיבר איתו במחצית ולחץ עליו ואחרי כן במחצית השנייה השופט כבר לא שפט אותו דבר. לצערי ברצלונה זכתה באליפות ואני לא אומר שהם עשו זאת בגלל השופטים, אבל הם ידעו לנצל הזדמנויות שאנחנו לא ידענו לנצל".


ראמוס גם אמר מדוע לא הוציא את הכדור החוצה כשלואיס סוארס שכב על הקרקע. "בכל פעם ששחקן שוכב על הקרקע אני מוציא את הכדור, אבל אני מכיר את ההצגות של סוארס וידעתי שלא נגעתי בו ולכן לא היה צריך להוציא את הכדור. אני לא מתכוון לחנך אף אחד (את סוארס), כבר יש לי שלושה ילדים בבית אותם אני מחנך". ראמוס גם אמר שבעתיד הוא אולי יתראה עם אנדרס אינייסטה בליגה הסינית.


CR7 נוטש את הקלאסיקו. מודאג לקראת הגמר בקייב (AFP)
רונאלדו ירד מהברנבאו בכאב, פיקה התעמת עם נאצ'ו (Gettyimages)


מהעבר השני, גם בברצלונה היו פרובוקטורים. אחד מהם היה ג'רארד פיקה שהתעמת בירידה למחצית השנייה במנהרת השחקנים עם נאצ'ו: "איך אתה יכול להתלונן. היו צריכים כבר להרחיק 17 פעמים את השחקנים שלכם", אמר הבלם הקטלאני. פיקה גם מצא פתרון למסדר הכבוד שריאל מדריד לא רצתה לעשות לברצלונה לפני תחילת המשחק כנהוג לאלופה חדשה. הוא ארגן מסדר כבוד של עובדי האצטדיון ואנשי הצוות של ברצלונה.


קאסמירו מריאל אמר על המשחק: "ברצלונה אולי האלופה, אבל יכולנו לנצח אותם ואיבדנו קצת מהיכולת כשכריסטיאנו רונאלדו יצא במחצית. אי אפשר להאשים את השופט, אבל אם היה שורק פנדל עבורנו התוצאה הייתה אחרת. בכל אופן הוכחנו שאנחנו לא נופלים מברצלונה וזה היה משחק בין שתי הקבוצות הטובות בלה ליגה. אולי ברצלונה זכתה באליפות, אבל לנו יש הזדמנות להוכיח שאנחנו הטובים באירופה אם נזכה באלופות".


מרסלו התייחס לבעיות השיפוט ואמר: "עדיף שלא יהיה VAR כי זה יוציא את הכיף של הכדורגל. אני מקווה שהפציעה של רונאלדו לא קשה. יש לנו עוד שחקנים חוץ ממנו. מרקו אסנסניו שיחק טוב. אנחנו צריכים להתכונן טוב מאוד לגמר האלופות. לזכות שלוש פעמים בתואר יהיה קשה מאוד. השיפוט לא היה טוב, אבל פעם הוא לטובתנו ופעם לרעתנו. היינו צריכים להוציא תוצאה יותר טובה נגד עשרה של בארסה. היה פנדל של גו'רדי אלבה. סרג'י רוברטו היה צריך להיות מורחק. הוא נגע בפני".


איבן ראקיטיץ' אמר בסיום: "אנחנו תמיד רוצים לנצח ויכולנו לעשות זאת בצורה מושלמת. המחצית השנייה שלנו הייתה טובה ושיחקנו עם מוטיבציה מושלמת". אנדרס אינייסטה ערך את הקלאסיקו האחרון שלו וסיכם: "נהניתי. הדבר החיובי שהתאוששנו מההרחקה של רוברטו. אנחנו ממשיכים באתגר שלנו לא להפסיד העונה בליגה".



ברצלונה חוגגת אליפות עם הקהל, למרות תיקו בקלאסיקו (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי