כריסטיאנו רונאלדו נתן לאניילי את המילה שלו שיגיע ליובנטוס

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | AFP

ב"מארקה" ובכלי התקשורת באירופה מתייחסים למעבר של הפורטוגלי כעובדה מוגמרת, כשבטלוויזיה צוטט נשיא יובה אומר לאוהד: "כריסטיאנו יהיה בקרוב מאוד בטורינו". מארוטה מתנגד למהלך. לפי "סקיי", הכל תלוי בפרס

(גודל טקסט)
המעבר הגדול של הקיץ הכדורגל העולמי הולך ומתקרב, כשכלי התקשורת בספרד, איטליה ופורטוגל ממשיכים להתייחס לעזיבת כריסטיאנו רונאלדו את ריאל מדריד ליובנטוס כאל עובדה מוגמרת. ב"מארקה" נכתב הבוקר (שישי) שריאל מדריד מצפה שהפורטוגלי יודיע פומבית שהוא רוצה לעזוב. גם לפי תחנת הרדיו הספרדית "קאדנה קופה" ו"סקיי ספורט" האיטלקי, באלופת אירופה לא רוצים שהאוהדים יכעסו על מכירת הכוכב ומעדיפים שהרצון ללכת יבוא ממנו, מה שצפוי להתקבל יותר בהבנה אצל האוהדים שיבינו שלמועדון לא הייתה ברירהאלא למכור אותו לפי הסכם ג'נטלמני ב-100 מיליון יורו ובכך גם תיסלל הדרך להבעת תודה של הקבוצה לכוכב בטקס רשמי.


עוד נכתב ב"מארקה" שרונאלדו נתן את המילה שלו לנשיא יובנטוס אנדראה אניילי שיגיע, אבל הדבר חייב להיסגר רשמית, כשלמרות הכל עדיין אין עוד שום הסכם בין הצדדים אלא רק בעל פה. העיתונאי פאקו גונסאלס מ"קאדנה קופה" טען שהנהלת ריאל מדריד הבהירה ליובה שנכון לעכשיו המחיר של רונאלדו נשאר מיליארד יורו, גם העיתון הדיגיטלי "אל קונפידנשיאל" פרסם שהנשיא פלורנטינו פרס אמר למקורביו שהוא מאוד כועס על כל הפרשה והמועדון לא קיבל עד לרגע זה אף הצעה רשמית מיובה. לפי "סקיי", הדברים תלויים בהחלטה שיקבל פרס ביממה הקרובה ועדיין קיימת האופציה שהוא יציע לרונאלדו חוזה משדרג שאולי אף ישכנע אותו להישאר.


עם זאת, לפי תוכנית הטלוויזיה הספרדית "אל צי'ירינגיטו", לא כולם באלופת איטליה מרוצים מצירופו של אחד הכוכבים הגדולים בהיסטוריה, כשאחד המתנגדים הוא מנכ"ל המועדון בפה מארוטה. המתנגדים לעסקה לא בטוחים שהיא כדאית ממספר סיבות, כשבין השאר מדובר בסוכנו ז'ורז' מנדס שיקבל 25% ועמלה של 10 מיליון יורו, שכרו של השחקן שצפוי להיות 120 מיליון יורו בארבע שנים. בנוסף, בגברת הזקנה מביטים מהצד במילאן שהושעתה ממפעלים אירופיים לשנתיים בעקבות הפרות של הפייר פליי הפיננסי וחוששים מגורל דומה. למרות זאת, דווח בתוכנית שאניילי, סגן הנשיא פאבל נדבד ושני מנהלים נוספים סעדו אמש במסעדה בטורינו, וכשאוהד יובנטוס שהיה במקום שאל את הנשיא לגבי העסקה הוא ענה: "שלא יהיה לך ספק, תהיה בטוח. הדברים הולכים טוב. כריסטיאנו יהיה בקרוב מאוד בטורינו".


¡ÚLTIMA HORA con @alexsilvestreSZ desde Turín! "La directiva de la Juve ha CENADO ESTA NOCHE y sabemos que tenían GANAS de CELEBRAR". #ChiringuitoCristianopic.twitter.com/w9rIT0nXt7

— El Chiringuito TV (@elchiringuitotv) July 5, 2018

"מארקה" יצא במאמר מערכת שקרא לריאל מדריד להיפרד מהכוכב בצורה מכובדת ולא לחזור על הטעויות שעשו בעבר עם איקר קסיאס וכוכבים אחרים שעזבו מהדלת האחורית: "רונאלדו שיחק תשע שנים בריאל מדריד ועזר לזכות בהרבה מאוד תארים. היחסים נמשכו כמעט עשור בו רונאלדו נחשב לאחד הגדולים בהיסטוריה של המועדון, אם לא הגדול שבהם. היחיד שאפשר היה להשוות אותו אליו הוא אלפרדו די סטפנו. בדיוק היום לפני תשע שנים הוא הוצג לפני תשע שנים בריאל מדריד ומאז כבש 451 שערים וזכה ארבע פעמים בליגת האלופות". עוד נכתב שכדאי ל פרס לארגן טקס פרידה מרונאלדו שלא יפול מטקס הצגתו, אליו הגיעו 90 אלף צופים, דבר חסר תקדים. "אסור להם לחזור על טעויות בהם נפרדו מכוכבי עבר שעזבו מהדלת האחורית. מגיע לו לעזוב בדלת הראשית".


במקביל, ב"מונדו דפורטיבו" הקטלאני כבר נפרדו מרונאלדו בכותרת "צ'או רומאלדו", וקבע שהיום יהיה יום משמעותי עבור שני הצדדים לאחר שיובנטוס רוצה להציג את השחקן כמה שיותר מהר, כשב"מדיהסט" דווח אתמול שהמטרה לעשות זאת כבר בשבת, ה-7 ביולי (7/7, כמו המספר איתו הוא מזוהה). ב"מונדו דפורטיבו" בכתב שריאל מדריד נתנה לרונאלדו יומיים להודיע שהוא רוצה לעזוב. הקבוצה הציעה לו השוואת השכר של יובנטוס ל-30 מיליון יורו, אבל כפי שכאמור נכתב גם ב"מארקה", הפורטוגלי כבר נתן את המילה שלו לנשיא יובנטוס ואין דרך חזרה.


#LaPortada CR7 ya ha dado su palabra a Agnelli pic.twitter.com/wumeNkVDYd

— MARCA (@marca) July 5, 2018

ולמרות שעוד לא ברור איך ההגעה של רונאלדו תשפיע מבחינה מקצועית על יובנטוס, שכזכור עדיין לא הגישה עליו עדיין הצעה רשמית, נראה שמבחינה כלכלית אלופת איטליה מתחילה לראות פירות מהמעבר כשמניית הקבוצה הספיקה לעלות מתחילת השבוע ב-22 אחוזים והקפיצה את ערכו של המועדון מ-665 מיליון יורו ל-825 מיליון יורו, וכעת ניתן רק לראות מה יקרה אם וכאשר העסקה תהפוך לרשמית.


Une de MUNDO DEPORTIVO ce 06/07/2018: "CIAO CR7" pic.twitter.com/cVg3RyHjzo

— Real Madrid Ci (@ci_RMA_Fan) July 6, 2018

ומה לגבי המחליף של הפורטוגלי בבירת ספרד? לפי סקר שנערך באתר "אס", הגולשים מעדיפים לראות בריאל מדריד את קיליאן אמבפה ולא את ניימאר, כש-89 אחוזים מהם הצביעו לצרפתי הצעיר שמככב במונדיאל ורק 10.5 אחוזים בחרו בברזילאי. חומר למחשבה עבור חלוץ נבחרת ברזיל, שתדמיתו ממשיכה להיפגע בגביע העולם ברוסיה בעקבות ההצגות הלא חיוביות שלו על המגרש. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי