לואיס אנריקה הוצג כמאמן ספרד: לא תהיה מהפכה אלא התפתחות

לואיס אנריקה
לואיס אנריקה | AFP

מחליפו של היירו ערך מסיבת עיתונאים ודיבר על החזון שלו ל"לה רוחה": "אני לא אנטי מדרידיסטיה והדלת פתוחה בפני כל השחקנים, רק אני אחליט את מי לזמן". על אינייסטה: "הייתי רוצה אותו, הוא כמו אחי הקטן"

(גודל טקסט)
לואיס אנריקה הוצג היום כמאמנה החדש של נבחרת ספרד לאחר שמונה לתפקיד במקום פרננדו היירו שאימן במונדיאל. נשיא ההתאחדות לואיס רובילאס העניק לאנריקה את חולצת הנבחרת האדומה עם השם שלו מאחוריה ואמר לו: "נעשה הכל כדי שתצליח בעבודה שלך בנבחרת".


מה הוא יכול לתרום: "היום אני מוצג בנבחרת אז מעדיף לא לדבר על כך. ברור שננתח הכל ונתבסס על העבודה הגדולה שעשו ז'ולן לופטגי ופרננדו היירו בנבחרת. ההבדל בין הצלחה לכישלון דק מאוד. אני חושב ששני המאמנים עשו עבודה טובה. ננסה לעשות קצת שינויים להתקדם כמו שעשיתי בברצלונה. יש שינויים שמגיעים בנבחרת לקראת העתיד ונצטרך להעריך איזה שינויים לבצע כדי להיות יותר תחרותיים בשנתיים הבאות".


היחס לשחקנים: "ברור שאדבר עם שחקנים כי לכל אחד מהם יש את הראייה האישית שלו, אבל הראייה הכוללת היא שלי. אני אחליט בסופו של דבר. אני רוצה לעשות את הדברים קלים יותר עבור השחקנים. העבודה הקשה היא מה שהם יעשו על כר הדשא. נצטרך לעבוד על הדברים שקשה להם יותר לעשות ובגלל זה אני כאן".


⚠ ¡Tienes una cita con @LUISENRIQUE21!

Presentación de Luis Enrique
13.00h.
Ciudad del Fútbol
https://t.co/bOzaKKwQtR
#⃣ #BienvenidoLuisEnriquepic.twitter.com/ocQnsLXlpe

— Selección Española de Fútbol (@SeFutbol) 19 ביולי 2018


היחסים עם התקשורת: "יש הרבה ציפיות בקשר לכך. אני אנסה להתנהג איתכם בצורה טבעית כפי שאני מנסה להיות מקצוען, אבל דבר אחד הוא היחסים עם התקשורת ודבר שני היחסים עם האוהדים. אף פעם לא היתה לי בעיה איתם. אם אני הולך לכל עיר בספרד אף אחד לא יבוא אלי בטענות שעשיתי להם רע בעברי".


שינוי הסגנון של הנבחרת: "לא תהיה מהפכה בנבחרת אלה התפכחות. אנחנו צריכים לשפר את משחק הלחץ, לשחק יותר לעומק ולנצל יותר מצבים. אני מניח שגם הקודמים שלי רצו אותו דבר. הנבחרת צריכה להיראות כמו קבוצת כדורגל. יהיה לי שבוע בחודש להכנות ולכן זה חייב להיות אינטנסיבי".


הפרישה של ג'רארד פיקה: "הוא הודיע על פרישה, אבל לא דיברתי איתו עדיין. אני רוצה כל שחקן שיהיה זמין לנבחרת. אני מניח שנדבר. אני רוצה שאוכל להתבסס על כל שחקן אפשרי. אחרי השיחה אחליט ואקח את השחקנים הכי טובים שיהיו ברשותי".


על אנדרס אינייסטה שפרש: "הוא אחד השחקנים הגדולים שהיו בכדורגל אי פעם. הייתי מאוד רוצה שאינייסטה יהיה אצלי בסגל, אבל אנחנו צריכים לתת כבוד להחלטות של שחקנים. הוא היה כמו אחי הקטן".


#FelizJueves

El día de hoy @LUISENRIQUE21 será presentado como nuevo director técnico de la @SeFutbol ¿Que opinan de la llegada del español al banco de su selección? #LuisEnrique#ESP#España#SeleccionEspañolapic.twitter.com/HLbHFaFs0l

— Jorge Baez (@BaezLeyvaJ) 19 ביולי 2018


בעיות עם סרחיו ראמוס ושחקני ריאל והאם דה חאה יהיה השוער הראשון: "אני לא אנטי מדרידיסטה וכולם יקבלו הזדמנות שווה, אני יודע מי השחקנים הכי חשובים בנבחרת. באופן כלל יהיו בטוח שינויים ואני אדבר עם הקפטנים כולל ראמוס, שאין לי שום בעיה איתו. היום אני מוצג כמאמן ונתייחס לכל שחקן בהתאם".


האפשרות להיכשל: "היו לנו תוצאות נפלאות בנבחרת. אנחנו חייבים לשחקנים על מה שעשו עבורנו כל הזמן".


רשימת השחקנים הראשונה שתזומן: "ברור שיהיו הפתעות. ברגע שידעתי שאני מועמד הכנתי רשימה של 70 שחקנים, ביניהם כאלה שמעולם לא שיחקו. אחרים שיחקו כמה משחקים בודדים. אני חושב שזה טוב עבור כולם שיש להם כעת אפשרות חדשה להגיע לנבחרת".


לעמוד בביקורות נגד הנבחרת: "זה לא מזיז לי. אני יודע מה זה לעבוד עם קבוצה ברמה הכי גבוהה ותמיד יש דעות שונות עליך כמאמן. לפעמים הביקורת נכונה, לפעמים פחות. אני אהיה המאמן של כל הספרדים. אני לא מתכוון להיות אנטי נגד מישהו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי