רונאלדו ישלם 19 מליון יורו לרשויות המס, גם חאמס מואשם

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | AFP

הכוכב שעזב לאיטליה הגיע להסדר עם רשויות המס ומעבר לקנס הכספי יחול עליו גם מאסר של שנתיים על תנאי שלא באמת יכול להיכנס לפועל בגלל החוק במדינה, גם חברו לשעבר לקבוצה מואשם בדברים דומים

(גודל טקסט)
 אחרי שפסטיבל מעברו ליובנטוס כבר מאחוריו, לכריסטיאנו רונאלדו יש פנאי להתעסק בדברים הפחות נוצצים, כמו הסכמים עם רשויות המס וקנסות שעליו לשלם. 

היום (חמישי) פורסם ההסכם אליו הגיע רונאלדו עם רשויות המס בספרד ולפיו ישלם הפורטוגלי פיצויים על סך 19 מליון יורו לרשויות וכן שנתיים מאסר על תנאי. מעבר לקנס הכספי, לכוכב אין באמת מה לחשוש מאותו עונש מאסר שכן החוק במדינה אומר שהמאסר יכנס לפועל רק במידה והוא מעל שנתיים. קיימים עדיין חילוקי דעות באשר לתביעה האם לשלוח את החלוץ לכלא. גם אם במשרד המשפטים יודעים שרונאלדו לא ייכנס בפועל לכלא לשנתיים, הם דורשים שהעונש יחול עליו למען יראו וייראו.  

כאמור, האשמות נגד העלמת המס של רונאלדו התייחסו לארבעה מקרים בין השנים 2011 עד 2014 ודובר על העלמת מס בסך 14.7 מיליון יורו. בהסכם החדש הוחלט שהעלמת המס תהיה קטנה יותר בשיעור 5.7 מיליון יורו, אבל בתוספת ריבית וקנסות מדובר ב-19 מיליון יורו. רונאלדו יצטרך גם לשאת בהוצאות המשפט. 

מסתבר, שישנו שחקן נוסף של ריאל לשעבר שהסתבך עם מס ההכנה בספרד. על פי הדיווחים, רשויות המיסים תובעות את חאמס רודריגס על סך 11.86 מיליון יורו בגין העלמת מס מתוכם 6.5 מיליון יורו על העלמת מיסים בשימוש של שמו. הקולומביאני נקנה על ידי ריאל מדריד ב-2014 תמורת 80 מיליון יורו, אבל הוא לא נרשם בספרד כתושב וכך לא היה צריך לשלם מס. אולי מדובר בצירוף מקרים, אך הסוכן שמייצג את שני הכוכבים הוא ז'ורז'ה מנדש הפורטוגלי. 


רונאלדו וחאמס. יזכרו מספרד את היכולת על הדשא (GETTYIMAGES)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי