צפו: ברצלונה זכתה בסופרקאפ הספרדי אחרי 1:2 על סביליה

שחקני ברצלונה חוגגים
שחקני ברצלונה חוגגים | AFP

שער ענק של דמבלה (79) העניק לדאבליסטית עוד תואר, לאחר שפיקה (42) השווה יתרון מוקדם של סראביה (9) שאושר בזכות ה-VAR, טר שטגן עצר פנדל דרמטי בדקה ה-90. מסי עקף את אינייסטה וקבע תואר 33 במדי המועדון

(גודל טקסט)

סביליה לא ניצחה את ברצלונה מאז אוקטובר 2015. הנתון הזה יישמר לפחות עד סוף אוקטובר 2018, אז ייפגשו שתי הקבוצות במסגרת המחזור התשיעי של הליגה הספרדית. הלילה (בין ראשון לשני) זה שוב היה תורה של ברצלונה לצאת כשידה על העליונה, כשניצחה 1:2 בסופרקאפ הספרדי והוסיפה עוד תואר לאליפות וגביע שקטפה ב-2018.

זהו גם התואר ה-33 של ליאו מסי בברצלונה, מה שהופך אותו לשיאן התארים של המועדון כשהשאיר את איניסטה מאחור עם 32. לאלפרדו די סטפאנו וכריסטיאנו רונאלדו, שניים מהכוכבים הגדולים ביותר של ריאל מדריד בכל הזמנים, יש 33 תארים במדי הבלאנקוס – ביחד.

זה לא נפתח טוב עבור ברצלונה, שספגה שער יתרון מוקדם כבר בדקה התשיעית. פאבלו סראביה קיבל כדור נהדר ממורייל והכניע את טר שטגן, ולמרות שהשער נפסל בהתחלה בטענת נבדל, בדיקה ב-VAR הראתה שהוא היה חוקי והשופט אישר את היתרון לסביליה. ברצלונה ניסתה לחזור למשחק, אבל למרות התקפות טובות נתקלה ביום ענק של שוער האנדלוסים תומאש ואצ'ליק. הוא היה בכל מקום שמסי הגיע אליו, ורק לקראת סוף המחצית הצליח שחקן ברצלונה להכניע אותו. מסי בעט כדור חופשי, ואצ'ליק הצליח לעצור ופיקה היה שם כדי להבקיע את הריבאונד.

במחצית השנייה זה לא היה יותר קל עבור ברצלונה. שוב ושוב ניסו הקטאלונים לכבוש שער ניצחון, ובכל פעם הם נתקלו בשוער אמיץ. ואז הגיע עוסמאן דמבלה. אלוף העולם הטרי התקרב לרחבה, הניף את הרגל ושלח טיל לחיבורים. שום שוער לא יכול לעצור את זה, לא משנה איזה יום טוב הוא תופס. עשר דקות לסיום אוהדי ברצלונה החלו לחגוג, ולרגע הם חשבו שזה מוקדם מדי מכיוון שסביליה קיבלה פנדל בדקה ה-90, אבל וויסאם בן יידר בעט מרושל וטר שטגן עצר. בחגיגות החלו, ואיתן עונת 2018/19 שברצלונה כבר זכתה בה בתואר אחד.

ארתור מול בנגה. בכורה לברזילאי (AFP)
ארתור מול בנגה. בכורה לברזילאי (AFP)

הרכבים
ברצלונה: מארק-אנדרה טר שטגן, נלסון סמדו, ג'רארד פיקה, קלמנט לנגלה, ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס, ראפיניה (איבן ראקיטיץ' 46), ארתור (קוטניו 58), עוסמאן דמבלה (ארתורו וידאל 86), ליאו מסי, לואיס סוארס.

סביליה: תומאש ואצ'ליק, גבריאל מרקאדו (וויסאם בן יידר 85), סימון קר, סרג'י גומס, סרחיו אסקודרו, רוקה מסה, אבר באנגה, פאבלו סראביה (אלייש וידאל 71), פרנקו ואסקס, חסוס נבאס, לואיס מורייל (אנדרה סילבה 60).

מהלך המשחק
דקה 1: השופט קרלוס דל סרו הוציא את המשחק לדרך.

דקה 9, סביליה עולה ל-0:1: ברצלונה פתחה טוב יותר, אבל סביליה היא זאת שעלתה ליתרון אחרי התקפה נהדרת שהסתיימה בשער של סראביה. הקוון הניף את הדגל לנבדל והשער נפסל, אבל לאחר בדיקה עם ה-VAR התברר כי השער חוקי והשופט אישר אותו.

שחקני סביליה חוגגים. שער מוקדם וחשוב (AFP)
שחקני סביליה חוגגים. שער מוקדם וחשוב (AFP)

דקה 15: מסי חדר לרחבה בתרגיל אופייני וניסה לבעוט בין הרגליים של ואצ'ליק, אבל השוער ירד היטב.

דקה 42, 1:1: מסי סובב לפינה בעיטה חופשית נהדרת, אבל שוער סביליה הגיב טוב והדף. פיקה הגיע לריבאונד ודחק אותו פנימה.

דקה 45: התקפה טובה של ברצלונה הסתיימה עם כדור שטוח חזק של מסי, שנהדף לקרן על ידי ואצ'ליק.

דמבלה. שער גדול בזמן גדול (AFP)
דמבלה. שער גדול בזמן גדול (AFP)

דקה 61: בנגה הרים קרן, ואסקס נגח והדביק את הכדור למשקוף.

דקה 78: סוארס ומסי ניסו אחד אחרי השני את ואצ'ליק, השוער ביום ענק שלו לא נתן להם לעבור.

דקה 79, ברצלונה עולה ל-1:2: איזה גול של דמבלה! הצרפתי התקדם באין מפריע ומקצה הרחבה שלח טיל לחיבורים, הפעם לשוער המצוין של סביליה לא היה סיכוי.

דקה 90: פנדל לסביליה! זה עוד לא נגמר. טר שטגן ביצע עבירה וגם קיבל צהוב. וויסאם בן יידר ניגש לבעוט, אבל השוער כיפר על הטעות עם עצירה טובה של בעיטה חלשה מצד הצרפתי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי