הנתון המטורף: ברצלונה לא ניצחה קלאסיקו בלי מסי מ-2004

ליאו מסי
ליאו מסי | Gettyimages

מאמן ברצלונה התייחס לפציעה של הכוכב, שהעיבה על הניצחון 2:4 על סביליה: "נעשה הכל שזה לא ישפיע". סוארס למסי: "החלמה מהירה לחבר שלי, אתה תחזור חזק יותר". במועדון אישרו: ייעדר שלושה שבועות

(גודל טקסט)
"ברצלונה חזרה למקום הראשון בליגה, אבל שילמה על כך מחיר יקר", נכתב ב"מארקה" אחרי הניצחון 2:4 על סביליה בקאמפ נואו, במהלכו איבדה ברצלונה את ליאו מסי בגלל פציעה במרפק יד ימין לשלושה שבועות לפחות. הכוכב הארגנטינאי יחמיץ בין היתר את הקלאסיקו בשבוע הבא נגד ריאל מדריד, אם כי לאור היכולת של אלופת אירופה נראה שבארסה תוכל להסתדר גם בלעדיו. בנוסף, הדאבליסטית הספרדית יכולה להתנחם בכך ששברה את שיא המשחקים ללא הפסד הפסדים ב"קמאפ נואו" עם 41 כאלה, כשהשיא הקודם (40) היה שייך לקבוצתו של יוהאן קרויף ונקבע ב-1993.


מסי שבישל וכבש את שערו ה-32 מול סביליה יחמיץ את המשחקים נגד אינטר בליגת האלופות, ריאל מדריד (ליגה), קולטורל לאונסה (גביע המלך), ראיו וייקאנו (ליגה), אינטר (ליגת האלופות), ריאל בטיס (ליגה) והכל מראה על כך שיחזור רק למשחק ב"וונדה מטופוליטנו" מול אתלטיקו מדריד ב-24 בנובמבר, למרות שעם מסי אין לדעת. ב"מונדו דפורטיבו" נכתב בכותרת: "שבר של מנהיג", לצד תמונה של הקפטן פצוע ו"ספורט" נכתב: "מוליכה עם כאב".


אגב, אינטר פרסמה ברשתות החברתיות הודעת תמיכה במסי, זמן קצר לאחר שברצלונה אישרה כי הוא אכן ייעדר בשלושת השבועות הבאים: "מצטערים מאוד על כך שאתה פצוע ולא נוכל לשחק נגדך. זה תמיד היה כבוד גדול לשחק נגדך". 

❗ [ÚLTIMA HORA] #Messi tiene una fractura en el radio del brazo derecho. El tiempo aproximado de baja es de tres semanas.#FuerzaLeopic.twitter.com/K2Zy4zCdym

— FC Barcelona (@FCBarcelona_es) 20 באוקטובר 2018

הנתון שצריך להדאיג את ברצלונה הוא שמאז ערך מסי את הבכורה שלו במדי הכחול-רימון, הקבוצה לא ניצחה באף קלאסיקו בלעדיו ויותר מזה, ב-38 מפגשים בכל המסגרות הוא כבש 26 שערים ובישל 14 נוספים. המאזן של ברצלונה בפרק הזמן הזה עומד על 17 ניצחונות, 9 תיקו ו-12 הפסדים. מאז החל לשחק ב-2004 היה הפרעוש שותף בכל ניצחון על הבלאנקוס וברצלונה תיאלץ להסתדר בלעדיו במשחק הכי גדול של ספרד לראשונה מאז 2007. בנוסף, ברצלונה לא הצליחה לנצח את את אתלטיק בילבאו בחודש שעבר במשחק שהסתיים ב-1:1 בו הקפטן קיבל מנוחה.


קשר הקבוצה איבן ראקיטיץ' אמר אחרי המשחק: "אני מקווה שחסרונו של מסי לא ישפיע עלינו יותר מדי. נעשה הכל שזה לא יקרה. היה ניצחון גדול נגד סביליה ועבורי תמיד חשוב לנצח אותם. סביליה תמיד תישאר בלב שלי ולכן לא חגגתי מולם". המגן קלמון לנגלה שיבח את השוער מארק אנדרה טר שטגן שביצע שלוש הצלות נהדרות עבור ברצלונה במהלך המשחק. "הוא פנומן, הוא אחד השוערים הגדולים בעולם". ג'רארד פיקה אמר: "מבחינה פסיכולוגית, אנחנו יודעים שכאשר מסי על כר הדשא אנחנו חזקים יותר, אבל אסור יהיה לנו לאפשר שהיעדרותו תשפיע עלינו. זה הבדל גדול אם הוא משחק או לא, אבל יש לנו מספיק שחקנים למלא את חסרונו".


La portada del diario Mundo Deportivo de mañana… LÍDER ROTO. pic.twitter.com/W6qG0OKDBH

— El 10 (@el10blaugrana) 20 באוקטובר 2018

ארנסטו ואלוורדה הודה שבלי מסי יהיה קשה בקלאסיקו, אבל אמר שזאת תהיה הזדמנות לכמה שחקנים לעשות צעד קדימה: "כולנו יודעים מה היריבים חושבים כשהם משחקים מול מסי. בסופו של דבר, אנחנו יודעים מי הוא ומה הוא נותן לנו. אנחנו צריכים להבין שהוא לא יהיה כשיר ולהתכונן לכך בהתאם, אבל שיהיה ברור שנרגיש את חסרונו. נצטרך לעשות צעד קדימה בלעדיו למרות שבמשחקים רבים הוא גורם לקבוצות היריבות לשחק אחרת נגדנו בזכות יכולתו. נחסר אותו אם ננצח ואם נפסיד, אבל אנחנו רוצים להרגיש בחסרונו ולנצח". על המשחק אמר: "שיחקנו נגד קבוצה גדולה. זה דרש מאיתנו המון. בעיקר אחרי הפציעה של מסי. להיות מקום ראשון בליגה הצפופה הזאת זה אומר משהו".


עד כמה מסי עשוי להיות חסר? אפשר היה להרגיש כשהוא הוחלף על ידי עוסמאן דמבלה שלא גילה יכולת טובה וספג שריקות בוז. כשמסי נפצע ירדה דממה על הקאמפ נואו, אך בסופו של דבר לואיס סוארס סיפק את הסחורה כשהיו זקוקים לו וכתב לאחר מכן ברשתות החברתיות: "זה היה משחק גדול. שמח שלקחנו שלוש נקודות. הרבה כוח והחלמה מהירה לחבר שלי, אתה תחזור חזק יותר".


Gran partido y contento por sumar 3 puntos importantes Mucha fuerza y pronta recuperación, amigo @TeamMessi volverás mas FUERTE
Great game, happy for getting other 3 important points Lots of strength and soon recovery my friend, you'll come back stronger pic.twitter.com/Q63LZrcMSv

— Luis Suarez (@LuisSuarez9) October 20, 2018

אנדרה סילבה חלוץ סביליה יצא מאוכזב: "היינו רגועים מדי במשחק שלנו. זה היה המפתח להפסד. הפתיחה לא הייתה מה שתכננו וכשהם עלו ל-3:0 היה לנו קשה לחזור".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי