גוטי מועמד להחליף את לופטגי בריאל מדריד

ז'ולן לופטגי עם פלורנטינו פרס
ז'ולן לופטגי עם פלורנטינו פרס | Gettyimages

נשיא המועדון נפגש עם המאמן המכהן - וספג במקביל מתקפה מהתקשורת הספרדית: "פרס פירק את נבחרת ספרד וזה חוזר אליו עכשיו כבומרנג"

(גודל טקסט)
ריאל מדריד במשבר ובשפל הכי גדול בו הייתה מזה 66 שנה. אי שם ב-1952 המאמן חואן אנטוניו איפינייה רשם מאזן קצת יותר גרוע משל ז'ולן לופטגי כיום, עם שלושה ניצחונות, שלוש תוצאות תיקו ושלושה הפסדים בתשעה משחקים ראשונים של העונה.


כיום, אחרי ההפסד המביך אמש (שבת) 2:1 ללבאנטה באצטדיון "סנטיאגו ברנבאו", המאזן של הקבוצה מבירת ספרד עומד על ארבעה ניצחונות, שתי תוצאות תיקו ושלושה הפסדים ומעמדו של המאמן הספרדי מעורער לחלוטין. בנוסף רשמה אתמול ריאל מדריד שיא שלילי בתולדות המועדון של שמונה שעות ודקה ללא כיבוש שער (481 דקות), ששבר את השיא השלישי הקודם מ-1985 שעמד על 465 דקות. הבלאנקוס הפסידו לראשונה שלושה משחקים רצופים מאז 2009, אז אימן את הקבוצה חואנדה ראמוס.


לפי דיווח של רדיו "קאדנה סר" הספרדי, נשיא המועדון פלורנטינו פרס שוחח אחרי המשחק עם קפטן הקבוצה סרחיו ראמוס, ולאחר מכן גם עם לופטגי. על אף שהפגישה עם המאמן הסתיימה בלי הצהרות או החלטות פומביות, המאמן הרגיש מבחינתו שקיבל הזדמנות נוספת. עם זאת, ב"מארקה" פורסם שפרס כבר מתכנן את העתיד בלי לופטגי ועשוי לתת את המפתחות לפחות באופן זמני לסנטיאגו סולארי, שמאמן כיום את קבוצת הבת ריאל מדריד קסטייה. אנטוניו קונטה המועמד המוביל להגיע.


שם נוסף לפי "אס" הוא חוסה מריה גוטיירס הרננדס שמוכר בעיקר כגוטי,  ששיחק בקבוצה בעבר ואף שימש כקפטן וששמר על יחסים טובים עם הנשיא פרס. לפי העיתון "אס", פרס שסבור שהמצב במועדון לא ניתן לתיקון ומחייב את החלפתו של לופטגי, העלה כבר את שמו של גוטי אחרי ההפסד ללבאנטה. עד הקיץ האחרון אימן גוטי את מחלקת הנוער של הקבוצה, כשמי שהחליף אותו התפקיד הוא לא אחר מדני פויאטוס, ששימש כעוזרו של ג'ורדי קרויף במכבי תל אביב. כיום משמש גוטי כעוזר המאמן של שנול גונש בבשיקטאש. לאחרונה הוא אמר בראיון, שמאז הגיע לטורקיה הוא מרגיש שהתקדם מאוד באימון. כך או אחרת, נראה שההחלטה הסופית תיפול רק אחרי הקאלסיקו נגד ברצלונה אלא אם ריאל מדריד תפסיד גם נגד ויקטוריה פלזן בליגת האלופות. 




גוטי. בקרוב על הקווים בסנטיאגו ברנבאו? (Gettyimages)

 

בדומה לזינדין זידאן שהחליף את רפא בניטס לפני שלוש עונות, גוטי הוא שחקן עבר שמכיר היטב את ה-DNA של המועדון ויכול להיכנס מיד לעניינים. הוא מכיר את ראשי המועדון ואף חלק חדר הלבשה עם הקפטנים של הקבוצה, סרחיו ראמוס, מרסלו וקארים בנזמה, מה שעשוי לגרום לו לקבל את אישורם בקבוצה . גוטי נשאר במשך השנים "מדרידיסטה" במלוא מובן המילה ואף התבטא לא מעט לטובת המועדון הלבן בטוויטר בסוגיות שונות. החיסרון של קשר העבר הוא שלא אימן מעולם קבוצת בוגרים ויש לו אפילו פחות ניסיון מזידאן, שאימן את ריאל מדריד קסטייה בליגה השלישית.



בנוסף, פרס הואשם בעיתון באופן חד משמעי בכך שתכנן את העונה באופן לקוי, דבר שבא לידי ביטוי במכירת שחקנים רבים מדי ורכישת שחקנים שהמאמן לא רצה כל כמו אלברו אודריוסולה וטיבו קורטואה. בעיתון "מארקה" נבחרה הכותרת "ריאל מדריד חורבה" ובסקר שנערך רק 57 אחוז תמכו בפיטורי המאמן כעת, דבר המעיד על כך שאוהדי הקבוצה מאשימים יותר מכל את הנשיא ולא את המאמן. ב"אס" 86% הצביעו על פרס כאשם במצב ורק 14% הצביעו על לופטגי. גם השחקנים התייצבו מאחורי המאמן כשמרסלו, דני סבאיוס וסרחיו ראמוס תמכו בו אחרי המשחק. יחד עם זאת פורסם שבהנהלת ריאל מדריד לא מרוצים מחלק מההחלטות של לופטגי, כמו השארת ויניסיוס ג'וניור על הספסל 90 דקות.



פרס. לדעת רבים, האשם העיקרי (AFP)


ב"אס" המצב הוגדר במילה אחת: "אימפוטנציה (חוסר יכולת). 34 נסיונות כיבוש, מהם 14 למסגרת ו-19 קרנות, שלוש קורות ומשקופים כולל של קארים בנזמה שנכנס כמחליף, שני שערים שנספגו והשער של מרסלו שקטע את רצף הדקות ללא שער". עוד נכתב בעיתון המדרידאי: "בלי הגנה וגם בלי מזל". מלבד מרסלו שקיבל שני לבבות בעיתון, שלושת שחקני ההגנה האחרים לא קיבלו ציון בעיתון כולל טיבו קורטואה, רפאל וראן, אודריוסולה ואפילו סרחיו ראמוס. גם מרקו אסנסיו לא קיבל ציון. רפאל וראן קיבל את התואר השחקן הכי גרוע אחרי שתי טעויות קשות, שהביאו לכיבוש השערים של לבאנטה.


לופטגי אמר אחרי ההפסד: "כל דבר רע שהיה יכול לקרות לנו קרה במשחק הזה. היינו צריכים לנצח אותו. אני יותר מתמיד בטוח בעצמי. הדבר האחרון שאני חושב עליו עכשיו הוא המשרה שלי. אני צריך לאושש את הבחורים לקראת ליגת האלופות ביום שלישי. מוזר שלא כבשנו יותר משער. לפעמים הכדורגל הוא כזה, אבל הקבוצה נתנה הכל על כר הדשא. בחדר ההלבשה היה עצוב, אבל צריך להרים את הראש". השאלה אם לופטגי יהיה שם.



#LaPortada 'Este Madrid es una ruina' pic.twitter.com/nFBEeColCN

— MARCA (@marca) 20 באוקטובר 2018

עורך "אס" אלפרדו רלאניו, שנחשב מקורב לריאל מדריד: "פרס החתים את לופטגי כאופציה שישית שהיתה לו, אחרי שחמישה מאמנים שאמרו לו לא, כולל אנטוניו קונטה. פרס רמס ברגל גסה את הנבחרת ופירק אותה לפני המונדיאל, רק כדי לקבל את לופטגי ועכשיו זה חזר כבומרנג". אמיליו בוטראגיו, "העיט", שאחראי על יחסי הציבור של המועדון והיה חלוץ עבר ענק תמך בלופטגי כשאמר: "קיבלנו מהלומה והכי מרגיז שבמשחק בו היינו צריכים לנצח. יחד עם זאת צריך לעבוד קשה ולחזור לעצמו".


סרחיו ראמוס קרא לשחקני ריאל מדריד להיות מאוחדים. "אנחנו ברצף משחקים רע מאוד, שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו. לא לקחת שלוש נקודות במשחק כזה מול לבאנטה זה חוסר מזל. היו טעויות אישיות של שחקנים, אבל אין טעם להפנות אצבע מאשימה למישהו. אנחנו צריכים לצאת מאוחדים מהמשחק הזה. לופטגי אדם עם מוטיבציה גדולה והוא משוכנע שאפשר לצאת מזה, ולכן עלינו גם להאמין. גם אם אגיד מה דעתי לגבי המאמן זה לא יעזור להחלטה". גם דני סבאיוס טען: "לא מאמין שההפסד הזה יגרום לפיטורי המאמן. אנחנו איתו עד המוות, אבל אנחנו לא קובעים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי