ואלוורדה יפתח בקלאסיקו עם אותם 11 שניצחו את אינטר

ואלוורדה
ואלוורדה | Gettimages

הניצחון בצ'מפיונס ייתן גב לברצלונה, שרוצה להגדיל את הפער מריאל לשבע נקודות. דמבלה שוב יחכה על הספסל. מהעבר השני, ז'ולן לופטגי יודע שהפסד עלול להביא לסיום דרכו. הערעור של ויניסיוס התקבל והוא יוכל לשחק

(גודל טקסט)
הקלאסיקו הראשון העונה וה-וה-238 אי פעם בין ברצלונה לריאל מדריד, מחר (ראשון) בקאמפ נואו, ישוחק לראשונה מאז דצמבר 2007 בלי ליאו מסי (פצוע) וכריסטיאנו רונאלדו (שעזב ליובנטוס). עבור ריאל מדריד זהו רגע האמת העונה. הפסד ישלח את ז'ולן לופטגי הביתה ויקבע כמעט בוודאות שריאל מדריד תסיים עוד עונה ללא אליפות, כיוון שברצלונה תתגדיל את הפער בין שתי הקבוצות לשבע נקודות. הניצחון האחרון של ריאל מדריד בקאמפ נואו היה 1:2 באפריל 2016.


גם עבור ברצלונה עצמה זהו מבחן חשוב. גם היא לא פתחה את העונה בשיא היכולת, אבל אחרי הניצחון על אינטר 0:2 באלופות יש לקבוצה ביטחון והיא מאמינה שאפשר גם בלי מסי. למרות היעדרם של שני הכוכבים, זה יהיה הקלאסיקו היקר בהיסטוריה במחיר הכרטיסים, שנע בין רגיל ב-179 יורו לכרטיס VIP ב-499 יורו.


לופטגי, שכמעט ולא השתמש בחלוץ הברזילאי ויניסיוס ג'וניור במשחקי הליגה, יוכל לשלוף אותו אם המצב יהיה קשה במהלך המשחק למרות הכרטיס האדום שספג במשחק בין ריאל מדריד קסטיה וסלטה ויגו ב' לאחר שהערוער שהגישה הקבוצה התקבל. קסטיה משחקת היום נגד פאונלברנה ב-21:00 שעון ישראל, אבל טכנית ויניסיוס יכול לשחק בשני המשחקים מכיוון שמדובר בשתי קבוצות שונות. ממוצע הכיבוש של ג'וניור בקסטיה הוא שער כל 88 דקות.


זה יהיה קרב מעניין בין שני מספרי 9 של הקבוצות, לואיס סוארס וקרים בנזמה, שלא מצטיינים העונה בכיבוש שערים. סוארס כבש ארבעה בליגה ובנזמה, שכבש בליגת האלופות השבוע בניצחון 1:2 על ויקטוריה פלזן, הבקיע גם ארבעה בליגה כאשר האחרון שבהם היה ב-1 בספטמבר. העונה סוארס מבשל יותר מאשר כובש, ויש לו כבר שישה בישולים בבארסה. לחלוץ נבחרת אורוגוואי יש רקורד מצוין נגד הבלאנקוס: הוא הבקיע נגד ריאל מדריד בכל עונה בארבע העונות האחרונות בהן שיחק בבארסה, עם שישה שערים בשמונה משחקים. שיאן השערים בקלאסיקו מבין אלה שישחקו מחר הוא בנזמה עם שמונה שערים, מתוכם שש במפגשי הליגה. למרות זאת, הוא מדורג רק 14 בכל הזמנים. מסי מוביל עם 26 שערים (18 בליגה).


Luis Suárez statistics in #LaLiga Clásicos. 6 goals in 8 LaLiga games against Real Madrid (698 minutes). Made his Barcelona debut at the Bernabéu in 2014/15 #fcblive#ElClásico [lesportiu] pic.twitter.com/ukeYyCyC4N

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) 27 באוקטובר 2018


איך ייראה ההרכב של ברצלונה? על פי הפרשני בספרד, היא צפויה לעלות עם אותם 11 שפתחו נגד אינטר, מה שאומר שעוסמאן דמבלה לא יפתח. ארתור הברזילאי אמור לקבל את המפתחות במרכז המגרש לצד סרחיו בוסקטס, אחרי שהרשים מול האיטלקים, וגם ראפיניה עשוי לפתוח שוב. בשאר חלקי הקבוצה לא צפויים הפתעות, כאשר במרכז ההגה ישחקו ג'רארד פיקה וקלמון לאנגלה, המגינים יהיו ג'ורדי אלבה וסרג'י רוברטו ובחוד אמור ארנסטו ואלוורדה לשחק עם פיליפה קוטיניו וסוארס באמצע.


בריאל מדריד, איסקו שלא אהב את החילוף שלו מול פלזן יחזור בגדול להרכב נגד בארסה. ריאל מדריד צפויה לשחק עם שני חלוצים בחוד, כאשר לופטגי יעבה את הקישור כדי לנסות לשלוט על המשחק וישחק עם קאסמירו, טוני קרוס, לוקה מודריץ' ואיסקו. לשער יחזור טיבו קורטואה ובהתקפה ישחקו גארת' בייל ובנזמה.


קורטואה, שצפוי לחזור לשער, שיחק 12 פעמים נגד ברצלונה בעבר במדי אתלטיקו מדריד וספג ממנה הכי הרבה שערים בספרד – 20 כיבושים. הוא גם ניצח אותה רק פעם אחת. לעומתו, השוער מארק-אנדרה טר-שטגן המצטיין ספג העונה רק 14 שערים בכל המסגרות.


בנזמה. מלך שערי הקלאסיקו מבין אלה שישחקו (Gettyimages)
בנזמה. מלך שערי הקלאסיקו מבין אלה שישחקו (Gettyimages)


יש כמובן השוואות גם בין הערך של שחקני ריאל מדריד בשוק השחקנים לזה של ברצלונה. לפי "מונדו דפורטיבו" והאתר ו"טרנספרמרקט.קום", שחקני ברצלונה שווים יותר. השחקנים שעושים את ההבדל עבור ברצלונה הם ליאו מסי, שלא ישחק אבל שווה 180 מיליון יורו, ופיליפה קוטיניו ששווה 120 מיליון יורו. בריאל מדריד השם הכי יקר הוא גארת' בייל, ששווה כיום 90 מיליון יורו. ברצלוה שווה מיליארד ו-143 מיליון יורו בעוד ריאל מדריד רק 969 מיליון יורו. בהיעדרו של מסי, קוטיניו אקס ליברפול יהיה השחקן הכי יקר על המגרש. לשני הסגלים גיל די דומה, 25.9 שנים לריאל מדריד ו-26.1 לברצלונה. ריאל מדריד גבוהה יותר (181.5 מטר), לעומת ברצלונה שהממוצע שלה הוא 179.3.


הרכבים משוערים
ברצלונה: מארק-אנדרה טר-שטגן, סרג'י רוברטו, ג'רארד פיקה, קלמון לאנגלה, ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס, איבן ראקיטיץ', ארתור, ראפיניה, פיליפה קוטיניו, לואיס סוארס.


ריאל מדריד: טיבו קורטואה, נאצ'ו, רפאל וראן, סרחיו ראמוס, מרסלו, קאסמירו, לוקה מודריץ', טוני קרוס, איסקו, גארת' בייל, קרים בנזמה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי