כרוניקה של נפילות: כך נתקעה ברצלונה עם דמבלה ומלקום

עוסמאן דמבלה
עוסמאן דמבלה | צילום : GettyImages

הצרפתי הפך בשנה שעברה להעברה השלישית הכי יקרה בהיסטוריה, הברזילאי נגנב הקיץ ממש מתחת לאף של רומא, אבל שניהם כבר נחשבים לכישלון. הראשון פתח את טוב את העונה אבל מעדיף לבלות, השני יתקשה למצוא קבוצה

(גודל טקסט)

בברצלונה ציינו השבוע את אחד הרגעים המרגשים שלהם העונה ולו רק משום שאין הרגשת אושר גדולה יותר מלראות את היריבה השנואה שלך קורסת. הניצחון בקלאסיקו 1:5 על ריאל מדריד לווה בפיטורי מאמן הבלאנקוס ז'ולן לופטגי והקפיץ את ברצלונה למקום הראשון, שבולט במיוחד על רקע המקום התשיעי של ריאל, שגם מפגרת אחרי הקטאלונים בשבע נקודות, וכל זה כשליאו מסי ישב ביציעי הקאמפ נואו ונהנה מכל רגע.

אז מה בכל זאת מטריד היום את ראשי ברצלונה, ערב המשחק של קבוצתם עם קולטורל לאונסה מהליגה השלישית במסגרת הסיבוב הרביעי של גביע המלך (22:30, שידור ישיר בספורט4)? בעיקר מצבם של עוסמן דמבלה ומלקום. שני שחקנים שהיו אמורים להזריק הרבה כדורגל איכותי לברצלונה העונה, מאכזבים בגדול וייתכן שיימכרו בינואר הקרוב. הצרפתי איבד את מקומו בהרכב ברצלונה לראפיניה, שלא היה בכלל בתוכניות של ארנסטו ואלוורדה בקיץ האחרון. מלקום לא מקבל בכלל צ'אנס, נכנס פעמיים כמחליף ושיחק העונה רק 28 דקות בליגה. לא ברור כלל אם דמבלה ומלקום ישחקו היום במדי ברצלונה נגד לאונסה, אבל אחרי שהמאמן ואלוורדה החליט לתת לשבעה שחקני הרכב מנוחה, סביר להניח שאם לא יקבלו דקות משחק זה יהיה איתות ברור שהם בדרך החוצה.

דמבלה נרכש מדורטמונד בקיץ 2017 תמורת 148 מיליון יורו כולל בונוסים ונרשם כהעברה השלישית היקרה בעולם. בברצלונה קיוו שהעונה תהיה שנת הפריצה שלו. מלקום נרכש מבורדו ב-41 מיליון יורו בקיץ האחרון, אחרי שכבר היה סגור לחלוטין ברומא, וההכרה ששניהם כישלון בברצלונה היא מכה קשה למערך הסקאוטינג של הקבוצה. ייתכן מאוד שבארסה תרצה למכור את דמבלה בקיץ הקרוב בידיעה שקבוצות כמו צ'לסי, ארסנל וליברפול מעוניינות בו, אבל ספק אם תחזיר את ההשקעה עליו. כנ"ל לגבי מלקום.

הבעיה של דמבלה היא הגישה הלא מקצועית שלו לכדורגל. בשנה שעברה הוא היה מבלה עד לשעות הקטנות של הלילה בווילה שלו בברצלונה. עשרות חברים הגיעו כמעט בכל יום לבקר אותו מחו"ל והוא לא שמר על תזונה נכונה, בנוסף לשתי הפציעות שבקושי אפשרו לו לשחק. דמבלה מתגורר כיום עם חבר טוב בווילה והביא טבח שידאג לתזונה שלו, אבל חבריו בברצלונה טוענים שהוא לא השתלב גם חברתית בחדר ההלבשה ושהשפה היא עדיין מחסום רציני עבורו.


לא השתלב בחדר ההלבשה. דמבלה (AFP)

העונה חשבו כבר שהכל הסתדר אחרי פתיחת עונה טובה. הוא כבש שלושה שערים בליגה בעשרה משחקים עד כה ושותף בכולם. בעיתון הצרפתי "ל'אקיפ" כתבו שהראש שלו היה בעננים מרוב אושר, אבל זה לקח לו מעט זמן לנחות לקרקע. יום לפני משחק בליגת האלופות נגד אינטר בשבוע שעבר הגיע דמבלה באיחור של 25 דקות לקאמפ נואו. בתגובה הושיב אותו המאמן ואלוורדה על הספסל במשך 90 דקות בניצחון 0:2.

לאחר מכן, כשנשאל על כך על ידי כתבים, טען המאמן שלאיחור לא הייתה משמעות ומדובר בהחלטה טקטית. המועדון הגיב כי דמבלה אומנם איחר, אבל לא היה האחרון, שכן היו עוד שחקנים שהגיעו באיחור אחריו. ייתכן שואלוורדה אמר את האמת בקשר להחלטות הטקטיות, כי הוא לא נתן לדמבלה אפילו דקה גם בניצחון על טוטנהאם 2:4 בליגת האלופות במשחק הקודם בוומבלי, אבל זה מעיד שהוא גם לא בונה עליו ברגעים המשמעותיים של העונה. מאמן נבחרת צרפת דידייה דשאן אומנם גיבה את השחקן שלו, אבל אמר: "דמבלה חייב להיות שחקן הרכב קבוע בברצלונה ובכל מקרה הוא חייב להסתגל לכל הדרישות המקצועיות ממנו".

מלקום הוא אכזבה עוד יותר גדולה והסיבה לחוסר ההצלחה ממש לא ברורה. באיטליה משייכים זאת לקארמה שלילית, כי הוא נהג בצורה מכוערת וברח לרומא ברגע האחרון, אחרי שכבר היה חתום בקבוצה. האיטלקים לגלגו על מלקום ובעיתון "איל מסג'רו" של רומא נכתב "41 מיליון יורו עבור 25 דקות", והעקיצה מובנת. "מונדו דפורטיבו" המקורב לברצלונה פרסם כי מלקום לא בתוכניות של המאמן יותר, אבל בעיתון "ספורט" נטען כי הוא ישחק נגד לאונסה בגביע וזו אולי תהיה ההזדמנות האחרונה של השחקן בן ה-21 להראות שואלוורדה שטעה בקשר אליו.

הכישלון ברכישת מלקום מצטרף לזה של רכישת ג'רי מינה ב-12 מיליון יורו מפלמייראס, אחרי שעזב בקיץ לאברטון. נראה שמלקום יעשה מסלול דומה, אף הוא יתקשה לעבור לאיטליה, שם הקבוצות לא רוצות להתעסק עם מי שירק בפרצוף של קבוצה בה סיכם וברח ממנה ברגע האחרון. בנוסף, מינה עלה כסף קטן יחסית, מלקום פי שלושה וברצלונה לא תרצה להפסיד עליו הרבה כסף. ברצלונה יכולה לחגוג היום עם המקום הראשון והניצחון, אבל את הכישלונות שלה ברכש אפילו ניצחון ענק בקלאסיקו לא יכול באמת להסתיר.


באיטליה לא ירצו להתעסק איתו. מלקום (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי