סולארי ימונה למאמן הקבוע. קונטה: "העדפתי ומעדיף לחכות ליוני"

סנטיאגו סולארי
סנטיאגו סולארי | AFP

התוצאות עשו את שלהן ולפי כלי תקשורת רבים בספרד, ריאל מדריד העבירה הבוקר להתאחדות לכדורגל את חוזהו החדש של הארגנטינאי. האיטלקי אישר דחה הצעה מאלופת אירופה. קאסמירו ייעדר שלושה שבועות, נאצ'ו חודשיים

(גודל טקסט)
כנראה שרק דבר בלתי צפוי ימנע מסנטיאגו סולארי להיות המאמן הקבוע של ריאל מדריד העונה. לפי כלי תקשורת רבים בספרד, אלופת אירופה העבירה הבוקר להתאחדות הספרדית את המסמכים ואת חוזהו החדש של הארגנטינאי שיחתום עד יוני 2020 ויהפוך למינוי הקבוע. כזכור, סולארי מונה לפני שבועיים למאמנה הזמני של הקבוצה לאחר פיטוריו של ז'ולן לופטגי, ולפי החוקים בספרד מינוי מאמן זמני תקף ל-15 ימים לכל היותר.


אמש (ראשון) רשם סולארי את הניצחון הרביעי שלו ברציפות בכל המסגרות כשריאל מדריד גברה 2:4 על סלטה ויגו בבלאידוס. הארגנטינאי וקבוצתו התקרבו לצמרת עם הפרש של ארבע נקודות בלבד מברצלונה שהפסידה. הפרש השערים של סולארי 2:15 וכבר לפני המשחק היו דיווחים שימשיך, אבל החותמת הסופית הייתה בוויגו שם לבלאנקוס תמיד היו משחקים קשים. קשר העבר הפך למאמן הראשון במועדון שניצח בארבעת המשחקים הראשונים שלו בתפקיד מאז 2009, אז עשה זאת מנואל פלגריני, אבל למעשה הוא המאמן עם המאזן הכי טוב בארבעת משחקי הליגה של ריאל מדריד ב-116 שנות הקבוצה. פלגריני השיג הפרש 12+ בארבעת הניצחונות הראשונים שלו, וסולארי עבר אותו בשער אחד (13+). חבר הנהלת ריאל מדריד אמיליו בוטרגניו אמר: "אנחנו מאוד מרוצים מסולארי. זו תשובה מספיק טובה?".


מי שהיה מועמד בכיר לאמן את ריאל מדריד הוא אקס צ'לסי אנטוניו קונטה, שנכח בטקס הענקת "ספסל הזהב", הפרס שמוענק למאמן השנה באיטליה, ואישר שדחה את ההצעה לאמן את ריאל מדריד: "לא הרגשתי מנוצל לחלוטין. בשביל מאמן כמוני, העדפתי ואני מעדיף לחכות עד יוני כדי להתחיל עבודה חדשה. בינתיים אי אפשר לדעת, עוד חודשיים או שלושה יכול לחזור הרצון לאמן שישלול את כל מה שאמרתי עכשיו".


 סולארי. יחתום עד יוני 2020 (Gettyimages)
 

קונטה נשאל על האמירה של סרחיו ראמוס ("בכבוד זוכים, זה לא דבר שכופים"), שלפי מספר דיווחים הייתה אחת הגורמים לאי הגעתו לבירת ספרד, וענה: "המאמנים צריכים להביא איתם חינוך וכבוד כשהם מגיעים לחדר הלבשה חדש. זה היסוד, כי ברגע שזה חסר מתחילות הבעיות". האיטלקי נשאל לסיום היכן הוא רואה את עצמו, וענה בצחוק: "כרגע בבית", והוסיף: "אני לומד, רואה משחקים שונים ואת העבודה של הקולגות. חזרה לאיטליה? לעולם אין לדעת. אני איטלקי וטוב לי פה, אבל לא שולל להמשיך לעבוד במדינה אחרת".



ובחזרה לניצחון בבלאידוס, ב"מארקה" נכתב בשער העיתון: "לסולארי יש כוכב חדש בקבוצה", עם תמונה של קרים בנזמה. בעיתון סופר: "קרים בנזמה כן מאמין שאפשר לזכות באליפות וקישר שוב בין הליגה לריאל מדריד, אחרי שכבש את השער הראשון וגרם לשער עצמי של סלטה. ריאל מדריד נתנה רסיטל וקשה אפילו לחפש סיבות למה הבלנקוס נראים אחרת. כדורים שהיו הולכים לקורות ולמשקופים הולכים עכשיו פנימה. פלורנטינו פרס התערב ושינה מאמן והכל השתנה לטובה בקבוצה".



קונטה. מעדיף להתחיל לעבוד ביוני (AFP)


סולארי עצמו סירב בסיום להודות שהוא יודע שהוא נשאר כמאמן הקבוצה: "הכי חשוב זה לעשות את מה שטוב עבור הקבוצה. כל השאר לא משנה". הבשורות השליליות היחידות היו שקאסמירו, סרחיו רגילון ונאצ'ו נפצעו. בהמשך הודיע המועדון שבבדיקות שנערכו התגלה שהברזילאי סובל מנקע בקרסול הימני, כשלפי "מארקה" ההערכה היא שייעדר כשלושה שבועות. בגזרת נאצ'ו, הודיעה הקבוצה שהבלם סובל מקרע ברצועת הברך, ועל פי ההערכות ייעדר כחודשיים.

#LaPortada 'Solari tiene estrella' pic.twitter.com/vPLJAZMCmR

— MARCA (@marca) 11 בנובמבר 2018

הארגנטינאי תקף את המשחק הפראי לדבריו של סלטה: "קאסמירו נאלץ לצאת וגארת' בייל שיחק עם כאבים ברגלו בגלל שספג בעיטה. התיקולים שלהם היו מוגזמים לחלוטין. כל השחקנים הראו משחק מצוין, אבל קרים בנזמה שיחק מושלם".


על המפתחות להצלחה של ריאל מדריד אמר סולארי: "לא היו שום מפתחות לניצחון. הראנו סולידריות גם בהגנה וגם בהתקפה. היינו אגרסיביים בחלק הקדמי, דבר שגרם לנו להבקיע כמות יפה של שערים. כולי תקווה שאחרי פגרת הנבחרות כל השחקנים שנפגעו יחזרו כשירים לחלוטין".


אלברו אודריוסולה: "סלטה סוגרת חזק את המשחק וזו היתה מלחמה שהיינו צריכים לנצח. השבועות האחרונים היו קשים עבורנו, אבל אחרי ארבעה נצחונות רצופים זה הישג ענק עבורנו. חבל שנגרמו לנו כל כך הרבה פציעות, אבל נקווה שנחזור חזקים אחרי פגרת הנבחרות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי