צפו: לוקה מודריץ' זכה בכדור הזהב, כריסטיאנו רונאלדו סיים שני

לוקה מודריץ'
לוקה מודריץ' | AFP

סגן אלוף העולם עם קרואטיה ואלוף אירופה עם ריאל עצר את ההגמוניה של CR7 ושל מסי, שדורג חמישי, לאחר עשור: "זו שנה חלומית עבורי", אמר הקשר. אמבפה נבחר לשחקן הצעיר הטוב בעולם, הגרברג זכתה בשחקנית השנה

(גודל טקסט)

"פראנס פוטבול" הצרפתי קיים הערב (שני) את טקס כדור הזהב ומי שלקח את התואר היוקרתי הוא לוקה מודריץ', קשר ריאל מדריד וסגנית אלופת העולם קרואטיה שכבר זכה בתואר בטקס המקביל של פיפ"א, שמנפץ את ההגמוניה של כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי שחלקו ביניהם את הפרס וזכו שנה-אחר-שנה בעשר השנים האחרונות.


מודריץ', שהיה מכוכבי ריאל מדריד בדרך לזכייה שלישית ברציפות בליגת האלופות והכוכב הבלתי מעורער של נבחרת קרואטיה שהגיעה עד לגמר המונדיאל, זכה ל-753 נקודות בדרך לפסגה ולא השאיר סיכוי לכריסטיאנו רונאלדו (476 נקודות) ואנטואן גריזמן (414 נקודות). קיליאן אמבפה סיים רביעי (347 נק') והקדים את ליאו מסי, שקיבל רק 280 נקודות. במקום השישי עם 188 נקודות ניצב מוחמד סלאח, כוכב ליברפול שנעצר עם קבוצתו בגמר האלופות והוביל את מצרים למונדיאל היסטורי מבחינתה. בבחירת שחקן השנה לקחו חלק 180 עיתונאים מכל העולם והגביע שיעניק "פראנס פוטבול" לשחקן שווה 3,000 יורו ושוקל 7.2 קילו. 


הטקס נערך במוזיאון "גראנד פאלה" בפאריס, כמה מטרים משדרות שאנז אליזה, ובימים האחרונים דווח כי בין 30 המועמדים לתואר ישנה כוונה מצד כמה מועמדים לזכייה להחרים והבולטים שבהם הם כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי. CR7, שבשנה שעברה זכה בפעם החמישית בקריירה והשנייה ברציפות, החרים גם את טקס "THE BEST" – תואר שחקן השנה בעולם המוענק על ידי פיפ"א – ואילו ליאו מסי סיים רק במקום החמישי ולראשונה מאז 2006 לא נכלל בין שלושת הראשונים.



לוקה מודריץ', קיליאן אמבפה ואדה הגרברג. הזוכים של ערב הגאלה (AFP)


הרשימה המלאה: 1. לוקה מודריץ' (ריאל מדריד), 2. כריסטיאנו רונאלדו (יובנטוס/ריאל מדריד), 3. אנטואן גריזמן (אתלטיקו מדריד), 4. קיליאן אמבפה (פאריס סן ז'רמן), 5. ליאו מסי (ברצלונה), 6. מוחמד סלאח (ליברפול), 7. רפאל וראן (ריאל מדריד), 8. אדן הזאר (צ'לסי), 9. קווין דה בריינה (מנצ'סטר סיטי), 10. הארי קיין (טוטנהאם), 11. אנגולו קאנטה (צ'לסי), 12. ניימאר (ברצלונה), לואיס סוארס (ברצלונה), 14. טיבו קורטואה (צ'לסי/ריאל מדריד), 15. פול פוגבה (מנצ'סטר יונייטד), 16. סרחיו אגוארו (מנצ'סטר סיטי), 17. גארת' בייל וקארים בנזמה (ריאל מדריד), 19. רוברטו פירמינו (ליברפול), איבן רקיטיץ' (ברצלונה), סרחיו ראמוס (ריאל מדריד), 22. אדינסון קבאני (פ.ס.ז'), סאדיו מאנה (ליברפול), מרסלו (ריאל מדריד), 25. אליסון (רומא/ליברפול), מריו מנדז'וקיץ' (יובנטוס), יאן אובלק (אתלטיקו מדריד), 28. דייגו גודין (אתלטיקו מדריד), 29. איסקו (ריאל מדריד), הוגו לוריס (טוטנהאם).



ארבעת המקומות הראשונים ברשימת המועמדים של כדור הזהב (AFP)



אנטואן גריזמן. הגיע לטקס על אף שדווח כי יחרים וגם שמר על חיוך (AFP)


בצרפת, שכדור הזהב כאמור מוענק על ידי מגזין יוקרתי צרפתי, זועמים על כך שהזוכה הוא דווקא שחקן שהגיע רק לגמר המונדיאל ולא הניף את גביע העולם ומאמן הנבחרת דידייה דשאן אמר השבוע: "אני לא רוצה להיכנס לוויכוח מי זכאי לפרס, אבל מקווה שבכל זאת זה יהיה צרפתי כי זכינו במשהו גדול השנה. בכל אופן, מי שיזכה יהיה גם ראוי לתואר". כאמור, לפי הרשימה שדלפה לרשת, בשלישייה הראשונה נמצא רק אנטואן גריזמן כשמיד אחריו ניצב במקום הרביעי קילאן אמבפה הצעיר.


אמפבה לא יצא מהטקס בידיים ריקות וזכה בפרס "כדור הזהב לשחקן עד גיל 21". את הזוכה בפרס הזה קבעו כל 33 הזוכים בעבר ב"כדור הזהב". פרס נוסף חדש חולק ל"שחקנית השנה", אותה בחרו 45 עיתונאים מרחבי העולם. מי שזכתה בפרס היא חלוצה הנורבגית של אולימפיק ליון, אדה הגרברג בת ה-23.



קיליאן אמבפה הערב בטקס. בכל זאת יצא עם תואר (AFP)



הזוכה הראשונה של כדור הזהב. אדה הגרברג (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי