מודריץ': "בעבר לא העזתי לחלום, אבל כדור הזהב מגיע לי"

לוקה מודריץ'
לוקה מודריץ' | AFP

הקרואטי הגשים שנה חלומית ונבחר למצטיין של 2018 גם על ידי "פראנס פוטבול", אחרי הטקס סיפר על השפעתו של זידאן והצהיר: "רוצה לסיים את הקריירה בריאל מדריד". גריזמן נותר מתוסכל: "מה עוד אני צריך לעשות?"

(גודל טקסט)
לוקה מודריץ' השלים אמש (שני) שנה חלומית. אחרי זכייה שלישית ברציפות בליגת האלופות, העפלה היסטורית עם קרואטיה עד לגמר המונדיאל וזכייה בפרסי מצטיין גביע העולם ושחקן השנה של פיפ"א, אתמול הוא נבחר גם על ידי "פראנס פוטבול" למצטיין השנה וקטף את תואר כדור הזהב היוקרתי.


מודריץ' הפך לקרואטי הראשון שזוכה בכדור הזהב וקטע עשור בו ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו זכו בכל כדורי הזהב. אחרי הטקס הנוצץ, אליו הגיע עם משפחתו, הוא התייחס לעתידו בריאל מדריד ושלל אפשרות שיעבור לאינטר, כפי שדווח הקיץ: "יש לי חוזה לעוד שנתיים ואני מקווה שהאופציה בחוזה לעונה שלישית תמומש. הייתי רוצה לפרוש מכדורגל במדי ריאל מדריד. המשפחה שלי נהנית יחד איתי במועדון וגם אני רוצה גם להמשיך ליהנות בקבוצה כזו גדולה".


האושר אחרי הזכייה בתואר האחרון שהיה חסר לו השנה: "קשה למצוא מילים כדי לספר איך אני מרגיש. אני מאושר ואסיר תודה לכולם על כך שהכירו בקריירה שלי ככדורגלן. נלחמתי בדמעות בעת הענקת 'כדור הזהב'. זה היה לילה יוצא דופן ויש לי זכות להיות חלק משלושת השחקנים הכי טובים בעולם השנה. כן, אני חושב שהייתי השחקן הכי טוב ב-2018".



מודריץ' ומשפחתו עם כדור הזהב (AFP)


על אלופי העולם מצרפת שקיוו לזכות בתואר: "גם אנטואן גרייזמן וגם קיליאן אמבפה בירכו אותי. זו הייתה שנה חלומית כאדם ואני רוצה להשיג יותר עם הקבוצה שלי, ריאל מדריד. התואר הראשון הקרוב הוא המונדיאליטו (גביע העולם למועדונים)".


העובדה שכריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי לא הגיעו לטקס: "הייתי רוצה שהם יהיו בטקס, אבל אני לא הכתובת להגיד להם אם להגיע או לא. הם לא הגיעו וזהו זה".


למי הצביע כקפטן קרואטיה:
"הצבעתי לרפאל וראן, כריסטיאנו רונאלדו ואנטואן גריזמן".



מצטייני השנה של 2018. רונאלדו סיים שני, מסי חמישי, שניהם לא התייצבו לטקס (AFP)


בראיון שהעניק מודריץ' ל"פראנס פוטבול" הוא נזכר ברגע נדיר שהיה לו עם זינדין זידאן, מאמנו בריאל עד העונה שעברה: "כאשר התחלתי לחשוב על התארים שזכיתי בהם השנה עם ריאל מדריד והייתי בין 30 המועמדים לזכייה, התחלתי להאמין שאני יכול לזכות בכדור הזהב. לא אשכח רגע אחד בקריירה שלי, בינואר 2016, כשזידאן התקשר אלי ממשרדו אחרי אחד האימונים כדי להגיד לי מה הוא חושב עלי כשחקן וכמה הוא מעריך אותי. כאשר זידאן – אותו הערצתי – אומר לך את זה עם האישיות שלו וההיסטוריה שלו כשחקן, אתה מקבל ביטחון. הוא אמר לי אז שהוא היה כמוני. שהוא היה רגוע וקצת ביישן, שהוא ציפה מעצמו לתת יותר על כר הדשא ולהיות שחקן מפתח בקבוצה שלו. בדיוק כמוני. כשאחד כמו זידאן אומר לך את זה, אתה מגיע רחוק יותר. רציתי לקבל יום אחד את הפרס, אבל לא העזתי להאמין בזה".


נשיא ריאל מדריד פלורנטינו פרס שנכח בטקס אמר: "יש לריאל מדריד ו-'כדור הזהב' סיפור אהבה נפלא משותף. מודריץ' השחקן העשירי מריאל מדריד שזוכה בתואר ובסך הכל רשמנו 17 זכיות בתואר. אני בטוח שהטרנד הזה ימשיך גם בעתיד. הפרס הזה הוא ב-DNA של המועדון. אנחנו מחויבים לזכות בתואר כל שנה. אלפרדו די סטפנו התחיל בזה ואחר כך ריימונד קופה".


מי שהתאכזב שלא זכה בתואר היה אלוף העולם אנטואן גריזמן שאמר: "מה עוד אני צריך לעשות כדי לזכות בתואר?", אחרי שהוביל את צרפת לזכייה במונדיאל והניף גם את גביע הליגה האירופית השנה. "אני בונה על החברים שלי באתלטיקו ובנבחרת צרפת שיעזרו לי יום אחד להגשים את החלום".


קיליאן אמבפה שזכה בתואר "כדור הזהב עד גיל 21" וסיים במקום הרביעי הכללי אמר: "מאוכזב? מהמקום שהגעתי אליו בוודאי שלא. ב-2017 הייתי שביעי ועכשיו רביעי. זה לא רע. לאלה שסיימו לפניי הגיע יותר, כך שאין לי טענות. אני צריך עוד לעבוד קשה כדי לזכות בתואר בעתיד".



אמבפה, הגרברג ומודריץ'. הזוכים הגדולים של כדור הזהב 2018 (AFP)


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Enhorabuenaaa idolooo Que suerte tenemos de disfrutar de tu magia amigo ❤️

A post shared by Enzo Zidane (@enzo) on



#BallonDor2018 winner: Luka Modrić!#UCL winner
UEFA Men's Player of the Year#UCL Midfielder of the Season 17/18 ✅#UCL Squad of the Season 17/18 ✅
The Best FIFA Men's Player
World Cup Golden Ball
World Cup Dream Team ✅
FIFPro World XI ✅
Player of the Year ✅ pic.twitter.com/dPg0HSOtPk

— UEFA Champions League (@ChampionsLeague) 3 בדצמבר 2018


El 2018 de Luka Modric…

— Champions League
— Finalista del Mundial
— Mejor Jugador del Mundial
— The Best
— Balón de Oro

Memorable.

— LaLiga (@LaLiga) 3 בדצמבר 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי