הסיוט נגמר: ריאל נכנעה 2:0 לבטיס בברנבאו במחזור הסיום

קארים בנזמה, לוקה מודריץ'
קארים בנזמה, לוקה מודריץ' | AFP

אלופת אירופה היוצאת נפרדה מהעונה האיומה שלה עם עוד תצוגת נפל ורשמה הפסד מספר 12. הקהל שרק בוז ונטש את המגרש. לורן כבש את שער היתרון של בטיס, חסה המחליף ביסס את היתרון. בייל לא שותף

קבוצות: בטיס
(גודל טקסט)

פרצופה של עונה. ריאל מדריד נפרדה מעונת 2018/19 הקטסטרופלית במשחק שסימל את כל השנה שעברה עליה – עם כדורגל רע, כמות אוהדים נמוכה, ובעיקר – הפסד ביתי 2:0 לבטיס בסנטיאגו ברנבאו. זה היה ההפסד ה-12 של הקבוצה העונה בליגה, והיא וסיימה עם מספר הנקודות הנמוך ביותר מאז עונת 2005/06, עונתו האחרונה של זינדין זידאן כשחקן. 
 

המאמן הצרפתי שרשם הפסד ביתי ראשון מאז שחזר לקווים, נתן אשראי לקיילור נבאס בין הקורות, כנראה במשחקו האחרון בקבוצה, בעוד גארת' בייל שצפוי לעזוב, לא שותף ולו לדקה אחת. לורן מורון, חלוצה של בטיס, כבש את שער הניצחון עבור הקבוצה מאנדלוסיה לאחר בישול נהדר של ג'ובאני לו סלסו (61), והמחליף חסה רודריגס, אקס ריאל מדריד, כבש בקלילות מול השער החשוף. בטיס מנצחת שנה שנייה ברציפות בברנבאו והיא מסיימת עונה מאכזבת בטעם טוב, עונה בה ניצחה גם את ריאל מדריד וגם את ברצלונה בחוץ. ריאל מדריד תיראה אחרת בעונה הבאה. אין ספק שאחרי עוד תצוגת נפל, לזידאן יש הרבה חומר למחשבה.



ריאל מדריד – בטיס 2:0




מהלך המשחק
לשתי הקבוצות לא נותר על מה לשחק ובפתיחת המשחק קיבלנו עוד הוכחה לעונה המאכזבת שעברה עליהן. ויניסיוס חזר להרכב ריאל מדריד והיה רעב מאוד. בדקה הרביעית הוא הפעיל לחץ על השוער פאו לופס וכמעט הצליח לגנוב לו את הכדור. הקבוצה של זידאן התקשתה להחזיק בכדור מול היריבה מאנדלוסיה. בטיס ביצעה תרגיל מעניין בכדור חופשי אך לו סלסו נגח חלש בדקה ה-17 וקיילור נבאס קלט בקלות.



שוב לא בהרכב. גארת' בייל (AFP)


רק בדקה ה-25 הגיע מצב רציני ראשון מצד ריאל מדריד – לוקה מודריץ' מסר אחורה למרסלו לאחר כדור קרן והמגן הברזילאי שלח פצצה ליד הקורה. כעבור שלוש דקות גם בטיס ניסתה מרחוק כשהבלם מארק ברטרה הצטרף ושלח בעיטה מסובבת, ונבאס הדף לקרן בקצות האצבעות. בדקה ה-33 ריאל הריחה את שער היתרון – רפאל וראן שלח כדור רוחב מצד ימין, ההגנה טעתה ובנזמה פגש רק את הקורה מעמדה נוחה מאוד. מנגד, בטיס הגיבה במתפרצת, לו סלסו קיבל כדור ארוך מצוין ושלח הקפצה, נבאס הדף מעל המשקוף. המחצית הסתיימה בתיקו 0:0.



קארים בנזמה. מלך השערים של ריאל פגש רק את הקורה (AFP)


כל העיניים הופנו לעברו של גארת' בייל שלא נכנס לשחק גם בפתיחת המחצית השנייה, כשהמחליף הראשון של זידאן היה מרקו אסנסיו, בדקה ה-59. עוד קודם לכן, בדקה ה-51 ברהים מסר כדור מצוין לבנזמה שהשתהה במקום לבעוט בנגיעה והפסיד את ההזדמנות. כעבור שש דקות הגיע רגע ראשון של קסם במשחק. ויניסיוס קיבל את הכדור באגף שמאל, שיגע את המגן שלו, העביר מרגל ימין לשמאל ובעט מזווית קשה אך נבלם על ידי פאו לופס.


בטיס כבשה בדקה ה-61 והברנבאו החל בשריקות הבוז. התקפה מתפרצת מהירה דרך הצד השמאלי הסתיימה בכדור רוחב מושלם של לו סלסו לעברו של החלוץ לורן שבעט חזק והכניע את קיילור נבאס, 0:1 לבטיס. האורחת לא הסתפקה בזה, המשיכה לצאת למתפרצות מהירה ולו סלסו שוב בחן את קיילור נבאס בבעיטה מסובבת אך השוער מקוסטה ריקה התעופך והדף. כעבור דקה, קרבאליו סיפק מסירה נהדרת ולו סלסו בעט ליד הקורה. שש דקות אחרי שנכנס כמחליף, חסה דחק לרשת אחרי בישול של ג'וניור פירפו, 0:2 לבטיס. 



שחקני בטיס חוגגים בברנבאו (AFP)


הרכבים
ריאל מדריד: קיילור נבאס, דני קרבחאל, רפאל וראן, נאצ'ו, מרסלו, מרקוס יורנטה, פדה ואלוורדה (איסקו, 69), לוקה מודריץ', ויניסיוס ג'וניור, ברהים דיאס (מרקו אסנסיו, 60) וקארים בנזמה (לוקאס ואסקס, 76)


בטיס: פאו לופס, פרנסיס גררו, אייסה מנדי, מארק בארטרה, פדל, ג'וניור פירפו, וויליאם קרבאליו, ווילפריד קאפטום (חסה רודריגס, 69), אנדראס גווארדאדו, ג'ובאני לו סלסו ולורן (אמרסון, 88), מורון (כריסטיאן טייו, 74)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי