נחשף: מנדש השתמש בריאל כדי להעלות את מחירו של אמבפה

קיליאן אמבפה
קיליאן אמבפה | AFP

אחרי סדרת המסמכים שפרסמה "פוטבול ליקס" בנוגע לשחיתויות בהן מעורבות לכאורה פאריס סן ז'רמן ומנצ'סטר סיטי, נעשתה התמקדות בהעברת החלוץ ממונאקו. סוכן השחקנים קיבל תשעה מיליון יורו מבלי לייצג את השחקן

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

"פוטבול ליקס", האחראים פעם אחר פעם לחשיפת מחדלים בכדורגל האירופי ולחוזי עתק, מפרסמים הבוקר (רביעי) סיפור מרעיש נוסף. מתברר כי סוכן השחקנים הידוע ז'ורז'ה מנדש, שבין מיוצגיו כריסטיאנו רונאלדו, ז'וזה מוריניו, וכוכבים אחרים, הרוויח לא פחות מ-9 מיליון יורו על העברת קילאן אמבפה לפאריס סן ז'רמן וזאת למרות שהוא כלל לא סוכנו של אלוף העולם הטרי.

לא פחות מחמישה מסמכים פורסמו על ידי "פוטבול ליקס" הבוקר בנושא מעברו של אמבפה ממונאקו לעיר האורות, כשתשעת מיליון היורו שהרוויח הסוכן על אף שאינו מייצג את החלוץ ייתכן שמהווים ראיה נוספת לשחיתות כלכלית אפשרית בפאריס סן ז'רמן. עם זאת, ייתכן מאוד שהתשלום היה דווקא מצדה של מונאקו לסוכן, מכיוון שהעלה את מחירו של אמבפה בשל העובדה שהתנהל במקביל גם מו"מ עם ריאל מדריד אותה הוא ייצג במגעים.

האתר "מדיאפרט" הצרפתי שעובד עם "פוטבול ליקס" פרסם את המסמכים על ההעברה והחלק האחרון עוסק בחמשת האחוזים שקיבל מנדש כדמי תיווך על העברת אמבפה. כמו כן פורסם שמונאקו דרשה תחילה 180 מיליון יורו מריאל מדריד שהייתה הראשונה שניהלה מו"מ על רכישת אמבפה בקיץ 2017, כשהחלוץ הצעיר דרש אז שכר פי 16 ממה שהרוויח במונאקו – כלומר 8 מיליון יורו לעונה. ב-20 ביולי סוכם על העברה בסך 180 מיליון יורו, כללה 30 מיליון יורו בונוס, אלא שבנוסף למסים שאינם כלולים שווי העסקה היה 214 מיליון יורו. בסופו של דבר אמבפה בחר בפ.ס.ז' וההעברה נעשתה ביום האחרון של ההעברות ב-31 באוגוסט על סך 180 מיליון יורו, כשתחילה הוא הושאל לעונה כדי שפ.ס.ז' לא תציג הוצאות חריגות בקיץ בו גם נרכש ניימאר ב-222 מיליון יורו.


אמבפה וניימאר באימון. דרש לשלש את שכרו אם יזכה בכדור הזהב (AFP)

למעשה, תחילה פאריס סן ז'רמן שילמה 35 מיליון יורו עבור השאלתו והעונה היא צריכה לשלם את השאר. בנוסף היה כאן ניסיון של פ.ס.ז' להימנע מתשלום מס גדול יותר ולכן ההעברה נסגרה 10 שעות לפני הדד ליין. המשכורת של אמבפה נקבעה על כ-10 מיליון יורו בממוצע – 7 מיליון יורו בשנה הראשונה, 9.3 בשנה השנייה (הנוכחית) ו-12 מיליון יורו בעונה הבאה.

אמבפה רצה, כך לפי המסמכים כאמור, כי אם יזכה ב"כדור הזהב" משכורתו תשולש במכה ותהיה כמו של מיימאר, כ-30 מיליון יורו, אבל בסופו של דבר סוכם שיקבל רק חצי מיליון יורו בונוס אם יזכה בתואר. עוד דרישה שנדחתה הייתה לבונוס אם יזרקו את פ.ס.ז' מליגת האלופות. הוא גם דרש 50 שעות טיסה בחינם, אבל לא קיבל. הוא כן קיבל תשלום 30 אלף יורו לחודש על החתמת שלושה עובדים אצלו – נהג פרטי, משרת ואיש ביטחון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי