לב לקראת צרפת: "השחקנים יודעים שהם צריכים לפצות אותנו"

יואכים לב
יואכים לב | צילום: AFP

מאמן נבחרת גרמניה מתכונן למשחק הביתי בליגת האומות מול אלופת העולם (חמישי ב-21:45, ישיר בספורט1) ומציין כי השחקנים יתמקדו באמבפה ובגריזמן. וגם: בכורה לגיגס בוויילס נגד אירלנד וצ'כיה תשחק מול אוקראינה

(גודל טקסט)

ליגת האומות תצא לדרך מחר (חמישי) עם המנון רשמי ותשעה משחקים בארבעת הדרגים השונים. בדרג A בבית 1, ישחקו שתי אלופות העולם האחרונות, גרמניה שהודחה בשלב הבתים של הטורניר וצרפת שהניפה את הגביע היוקרתי בפעם השנייה בתולדותיה. בדרג B בבית 1 ישחקו צ'כיה נגד אוקריינה ובבית 4 וויילס תתמודד נגד אירלנד.

דרג A
בית 1: גרמניה מול צרפת (חמישי ב-21:45, שידור ישיר בספורט2)
גרמניה ניצבת בפני במבחן גדול לגבי יכולתה אחרי שלא עלתה משלב הבתים של הגביע העולמי ברוסיה 2018. המשחק באליאנץ ארינה יהיה מבחן גם עבור המאמן יואכים לב שהיה אמור לשקם את הנבחרת ולצאת לדרך חדשה אחרי שההתאחדות תמכה בו שימשיך בעבודה ויוציא את הנבחרת מהמשבר. גרמניה תשחק ללא מסוט אוזיל שפרש מהנבחרת והעביר ביקורת על ההתאחדות הגרמנית וגם ללא סאנדרו ואגנר שהודיע על פרישה אחרי שלא זומן למשחקי המונדיאל ולב הודיע שהדלת סגורה גם בפניו.


מסוט אוזיל לא יחזור לנבחרת גרמניה (Gettyimages)

בנוסף לכך, צפויים שינויים נוספים כאשר המגן השמאלי של הופנהיים, ניקו שולץ אמור לפתוח בהרכב ולערוך הופעה בינלאומית ראשונה. קשר באיירן מינכן, לאון גורצקה, ששיחק רק 63 דקות במונדיאל בהפסד לדרום קוריאה, אמור לקבל את חולצת ההרכב. גם יוליאן ברנדט קשר לברקוזן צפוי לשחק ובחוד יוצב חלוץ ר.ב. לייפציג, טימו ורנר.

בנבחרת צרפת השוער הבכיר הוגו לוריס לא ישחק בגלל פציעה. גם סטיב מנדנדה פצוע ולכן השוער שישחק יהיה אלפונס אראולה מפאריס סן ז'רמן שיחגוג הופעת בכורה בנבחרת. השוער הצעיר היה למעשה השחקן היחיד של צרפת שזכה במדליה מבלי ששיחק דקה בנבחרת לפני כן (גם לא ידידות). מלבד עמדת השוער, נבחרת הטריקולור אמורה לעלות אותו הרכב בו שיחקה בגמר המונדיאל. בעקבות היעדרו של לוריס, סרט הקפטן עשוי להינתן לרפאל וראן או בלז מטוידי.

יואכים לב אמר לקראת המשחק: "מורגש באימון שהשחקנים יודעים שהם צריכים לפצות אותנו על הרבה דברים. אנחנו מדגישים עכשיו את הצד ההגנתי יותר ויודעים שנצטרך להגן על השער מפני כוכבי על כמו קיליאן אמבפה ואנטואן גריזמן. אני מאמין שנראה אש בעיני השחקנים. עברו חודשיים מהמונדיאל וראיתי שלשחקנים יש ביקורת עצמית גדולה לגבי מה שקרה. היו לי שני אימונים וראיתי הרבה אופטימיות אצל השחקנים. המזומנים החדשים מתאקלמים בצורה טובה. הם ברמה גבוהה מבחינה טכנית ואתלטית ואני מתכנן להשתמש בהם", סיפר לב, שזימן לראשונה את תילו קהרר (פאריס סן ז'רמן), ניקו שולץ (הופנהיים) וקאי האברץ (באייר לברקוזן) והוסיף: "אנחנו לא צריכים לאבד את הכוח ההתקפי שלנו, אבל נהיה חייבים לייצב את ההגנה".

עוד אצל המאנשאפט, קשר הנבחרת טוני קרוס התראיין היום והעביר ביקורת על חברו לנבחרת לירוי סאנה שכזכור נופה מהסגל רגע לפני המונדיאל וחזר עכשיו לקראת המשחק מול צרפת: "לפעמים שפת הגוף שלו בעייתית. אתה יכול להסתכל עליו אחרי משחקים ולא לדעת אם הוא ניצח או הפסיד, לא נראה שזה משמעותי או מפריע לו יותר מדי". עם זאת, ידע הקשר לפרגן לשחקן הכנף הצעיר: "הוא שחקן מוכשר ואין לנו הרבה שחקנים עם היכולת שלו בנבחרת, אם הוא יביא את אותם יכולות למגרש זה יהיה מושלם"

אצל אלופת העולם, דידיה דשאן מקווה שצרפת כבר ירדה לקרקע אחרי הזכייה במונדיאל, אבל מודע לכך שייתכן והאופוריה תגרום ליכולת חלשה של הנבחרת. לדבריו: "הזכייה במונדיאל היא לא נטל על הנבחרת אלא דבר נפלא. תמיד קשה לשחק נגד גרמניה בעיקר כשהם פגועים מהמונדיאל בו לא העפילו אפילו לשלב הנוקאאוט. הם נבחרת גדולה ונצטרך להיות מפוקסים נגדם".


דידיה דשאן. הזכייה במונדיאל היא לא נטל על הנבחרת אלא דבר נפלא (Gettyimages) 

סטטיסטיקה: צרפת ניצחה את גרמניה 0:2 בחצי גמר היורו 2016. בפעם האחרונה ששתי הנבחרות נפגשו התוצאה היתה 2:2. ב-29 משחקים בהם נפגשו ניצחה צרפת 13 וגרמניה ב-9 משחקים. הפרש שערים 45:47 לטובת צרפת.

דרג B
בית 1: צ'כיה – אוקראינה (21:45)
שתי הנבחרות לא היו במונדיאל והן ינסו להשיג כרטיס ליורו 2020 דרך המפעל החדש. צ'כיה ניצחה את אוקראינה במפגש היחיד ביניהם במסגרת רשמית כשהמשחק נערך בצ'כיה בשנת 2011.

בית 4: וויילס – אירלנד (21:45)
רייאן גיגס יערוך מחר את הבכורה בנבחרת כמאמן במשחק רשמי. הוולשים הצליחו בקמפיין הקודם של היורו 2016 ועלו לשלב חצי הגמר, שם הודחו על ידי פורטוגל. קמפיין מוקדמות המונדיאל היה מאכזב והם נותרו בחוץ. עכשיו הם מנסים לעלות מחדש לטורניר ואם בייל יציג את היכולת שהוא מראה במשחקיו האחרונים בריאל מדריד, וויילס תהיה אחת המועמדות לזכייה בליגת האומות בדרג B עם כרטיס ישיר ליורו. לפני שהוולשים יפגשו את נבחרת ה"קטרגל" של דנמרק מחוזקת בחובבנים, הם ירצו לנצח את אילרנד ואת זה הם לא עשו בשמונה משחקים אחרונים בין הנבחרות. אירלנד סובלת ממכת פציעות של כוכביה כמו שחקן הכנף ג'יימס מקלין מסטוק. גם דקלן רייס וארי ארטר נעדרים. רייס הכוכב הצעיר של ווסטהאם עדיין שוקל אם לשחק באירלנד או באנגליה.


ראיין גיגס מתחיל פרק חדש בנבחרת וויילס (האתר הרשמי)

משחקים נוספים:
דרג C
סלובניה – בולגריה (21:45)
נורבגיה – קפריסין (21:45)

דרג D
קזחסטן – גאורגיה (17:00)
ארמניה – ליכטנשטיין (19:00)
לטביה – אנדורה (21:45)
גיברלטר – מקדוניה (21:45)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי