צפו: שווייץ הביסה 0:6 את איסלנד, 1:2 לבוסניה על צפון אירלנד

שחקני נבחרת שווייץ חוגגים
שחקני נבחרת שווייץ חוגגים | AFP

זובר, זקאריה, שאקירי, ספרוביץ', אג'טי ומהדמי היממו את קיארטנסון וחבריו בליגת האומות, דולייביץ' וסאריץ' העניקו שלוש נקודות בבלפסט ולוקסמבורג רשמה את ניצחונה השני הגדול בהיסטוריה כשדרסה 0:4 את מולדובה

(גודל טקסט)
משחקי המחזור הראשון בליגת האומות נמשכים גם הערב (שבת) והמשחק הראשון שיצא לדרך הפגיש בבלפסט בין צפון לאירלנד לבוסניה, שם האורחת יצאה עם ידה על העליונה וניצחה 1:2 את יריבתה של נבחרת ישראל למשחק ידידות כבר ביום שלישי. מאוחר יותר, שווייץ הביסה את איסלנד 0:6 והשיא נרשם כאשר לוקסמבורג הביסה 0:4 את מולדובה ורשמה את ניצחונה הגדול בהיסטוריה.
.

צפון אירלנד – בוסניה 2:1
צפון אירלנד אמנם שלטה במשחק והחזיקה יותר בכדור, אבל האורחים מבוסניה היו חדים ומרוכזים הרבה יותר ומארבע בעיטות לשער כבשו פעמיים – כשהשער השני הגיע אחרי טעות אומללה במיוחד של הגנת המארחת. היתרון הראשון של הבוסנים הושג בדקה ה-36, אז אדין דז'קו בישל לחאריס דולייביץ', בדקה ה-64 אלביס סאריץ' אמר תודה רבה לקרייג קאטקארט, בלם ווטפורד שניסה להחזיר לשוער, אך סידר לקשר הבוסני המשחק בדרום קוריאה מצב מהקלים בקריירה, ואכן הוא עבר את השוער וגלגל פנימה ועמוק בתוספת הזמן צימק וויל גריג מקרוב וקבע את תוצאת המשחק, 2:1.


עוד הערב בליגת האומות: אסטוניה – יוון (21:45), לוקסמבורג – מולדובה (21:45).

Haris Duljevic #NationsLeaguepic.twitter.com/ZnM1MjMj70

— UEFA Nations League (@UEFAEURO) September 8, 2018

שווייץ – איסלנד 0:6
החגיגה השווייצרית התחילה בדקה ה-13, כשסטיבן זובר בעט מפינת הרחבה כדור היישר לחיבורים של הלדורסון, שלא יכול היה לעשות כלום. דניס זקאריה הכפיל (23) מקרוב לאחר כדור חופשי, וגם כשג'רדאן שאקירי כבש בשער יפהפה משלו (53) אף אחד לא חשב שהתוצאה תהפוך למה שהיתה לבסוף. מאמן איסלנד, בניסיון להשיג שער כבוד, הכניס את אקס מכבי תל אביב הטרי וידאר קיארטנסון, אבל משם העניינים רק התדרדרו. בדקה ה-67 האריס ספרוביץ' סיים התקפה מושלמת עם שער משלו, וארבע דקות לאחר מכן אלביאן אג'טי הצטרף למסיבה כשדחק מקרוב. נגמר כאן? הצחקתם את אדמיר מהדמי, שבדקה ה-82 נעץ עוד מסמר בארון האיסלנדי לאחר מתפרצת.


הנבחרת הצפונית, שאחרי המונדיאל קיוותה להוכיח שהיא עוד שווה משהו, פתחה את הקמפיין החדש בתבוסה הגדולה ביותר שלה מאז 2001 והיא כבר עם שמונה משחקים רצפים ללא ניצחון. שווייץ, לעומת זאת, הוכיחה שהיא מוכנה להתמודד על הכרטיס לפיינל פור מול אנגליה וספרד.


לוקסמבורג – מולדובה 0:4
הכדורגל בלוקסמבורג בנסיקה. אחרי שלמדינה יש העונה נציגה ראשונה והיסטורית בליגה האירופית, השיגה הנבחרת את ניצחונה השני הגדול בהיסטוריה כשכבשה רביעייה לרשת מולדובה. קווין מלגה (34), אוליבר טיל (60), דאנל סינאני (75) וכריסטופר פריירה (83) דרסו את המולדבים בפתיחת ליגת האומות, כשבבית איתן גם סן מרינו ובלארוס. הניצחון הכי גבוה של לוקסמבורג היה ב-1948, כשדרסה 0:6 את אפגניסטן.


תוצאות נוספות
פינלנד – הונגריה 0:1
לפינלנד: טימו פוקי (4)


בלארוס – סן מרינו 0:5
לבלארוס: איגור סטסביץ' (4), סטניסלב דראגון (26, 87), אנטון סרוקה (67 בפנדל), יורי קובאלב (91)


אסטוניה – יוון 1:0
ליוון: קונסטנטינוס פורטוניס (14)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי