יואכים לב: "כולם אשמים, טבעי שידברו עלי אחרי הפסד כזה"

יוגי לב, לירוי סאנה
יוגי לב, לירוי סאנה | Gettyimages

מאמן נבחרת גרמניה ביכה את ההפסד 0:3 להולנד אמש שהמשיך את היכולת הרעה של נבחרתו: "הפסד קשה, הביטחון שלנו ירד" והתייחס לביקורות והשמועות על מעמדו: "צריך לחיות עם זה". מאטס הומלס: "החמצנו שערים בטוחים

(גודל טקסט)

אחרי הכישלון במונדיאל, שמה שנחשב אולי לטורניר גביע העולם הגרוע בתולדותיהם עם המקום האחרון בבית, האמינו בגרמניה שיוגי לב ימצא את הנוסחא להחזיר את הנבחרת, איתה זכה באליפות העולם ב-2014, למסלול הנכון. אלא שההפסד אמש (שבת) 3:0 להולנד מראה עד כמה המשבר במאנאשאפט עמוק.

על אף שהמאמן ממשיך להתבסס בהרכב על שחקני באיירן מינכן שנמצאים בתקופה רעה בליגה, הוא הטיל את האחריות על כל שחקני הנבחרת: "כולנו אשמים", אמר בסיום המשחק. לשאלה אם הוא חושש לעתידו אמר: "ברור שאתה צריך לצפות לדבר כזה. אני צריך לחיות עם זה, אבל אחרי תוצאה כזאת כולם אשמים. אתה יכול להפסיד 1:0 בהולנד, אבל מה שקרה בסיום רע מאוד. זה היה הפסד ממש קשה כי ב-25 הדקות הראשונות אנחנו שלטנו". לב גם אמר שהוא מודאג מיכולת ההבקעה הדלה של הנבחרת. "אם היינו כובשים זה היה נראה אחרת, אבל הביטחון שלנו ירד אחרי מה שקרה לנו בחודשים האחרונים ובעיקר במונדיאל".

לב יודע שהתקשורת הגרמנית לא תנהג איתו בעדינות, כשעוד מצפה לו משחק מול אלופת העולם צרפת ביום שלישי הקרוב (21:45, שידור ישיר ספורט4) במסגרת הטורניר. אם יפסיד, גרמניה עלולה אף לרדת לדרג 2 בליגת האומות. השפלה כזאת כבר לא תעבור בשקט. "הגיוני שיהיה ויכוח על מצבי, אני אמון על הכנת הנבחרת בצורה הכי טובה למשחק נגד צרפת", אמר. במחזור הפתיחה של ליגת האומות, שתי הנבחרות סיימו את המשחק הראשון בבית בתיקו 0:0 בגרמניה. המאמן, שניהל אתמול את משחקו ה-ה-168 כמאמן הנבחרת (שיא כל הזמנים), נשאל על ידי כתב הולנדי אם הוא יכול כעת להיות אחראי על עתידו והשיב: "כרגע לא". לשאלת ה"בילד" למה התכוון, אמר: "רק התלוצצתי".


לב. ביקורות חריפות נגדו (AFP)

בלם הנבחרת מאטס הומלס אמר: "החמצנו שערים בטוחים. אם זה לא היה קורה, התוצאה לא היתה הפסד 3:0. זה שילוב של חוסר מזל וחוסר יכולת. רק הצלחה מול צרפת תוציא אותנו מהבוץ".

התקשורת הגרמנית כמובל לא נותרה אדישה והעבירה מסר חריף ללב: "בדרך הזאת אנחנו יורדים לדרג 2. זה לא הפסד מקרי אלא אחרי סידרה של התפתחות שלילית בנבחרת", נאמר. השבועון "קיקר" כתב: "אחרי ההפסד הזה חייבים להעלות שוב את השאלה לגבי עתידו של יוגי לב". העיתון "בילד" התייחס גם הוא: "אנחנו הוליכם לרדת לדרג 2 ובקצב הזה לא נעלה ליורו".

העיתון העניק את הציון הגרוע ביותר לניהול המשחק של המאמן ומתח ביקורת על סגל השחקנים שהזמין לב, שממשיך להתבסס כמעט על אותם שחקנים שכשלו במונדיאל לפני שלושה חודשים: "מנואל נוייר, מאט הומלס, ג'רום בואטנג, תומאס מולר וטוני קרוס לא הראו יכולת טובה, האם הצוות שזכה במונדיאל 2014 עם לב עדיין מסוגל לספק את הסחורה?". לב עדיין לא ניצח במשחק רשמי מאז גרמניה הודחה מהבית המוקדם במונדיאל ברוסיה.


מולר. היכולת הרעה מבאיירן ממשיכה (gettyimages)

העיתון "דה וולט" כתב: "גרמניה מעכשיו שייכת לנבחרות מהדרג הבינוני של אירופה" וחזר בכך על דברי רונאלד קומאן שאמר לפני המשחק כי אין מה לחשוש מגרמניה שכבר לא שייכת לעלית הכדורגל העולמי. אפילו אתר הטוויטר הרשמי של נבחרת גרמניה הודה בתבוסה בציוץ: "ליל בלהות לגרמניה".
גם שוער העבר אוליבר קאן אמר לרשת ZDF הגרמנית ששידרה את המשחק: "יש קווים מקבילים רבים בין החולשה במונדיאל לנוכחית. אותם בעיות. אני לא מבין איך לירוי סאנה ויוליאן דרקסלר לא היו בהרכב הפותח. לב צריך לחשוב עד מתי הוא יתבסס על הסדר הישן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי