מי רוצה פוגבה חינם? השחקנים החופשיים החמים של ינואר

פלורנטן פוגבה עם פול פוגבה
פלורנטן פוגבה עם פול פוגבה | Gettyimages

חלון ההעברות החורפי הוא הזדמנות לשפר את הסגל ולא רק בסכומי עתק. יוכין עם השמות המעניינים ברשימה שכוללת את אחיו של קשר יונייטד, אחד מגיבורי האליפות של לסטר, החלוץ המפוספס של נבחרת איטליה ועוד

(גודל טקסט)

חלון ההעברות מתקרב, והקבוצות מתחילות לחשוב על חיזוק אפשרי בינואר, אבל ידוע כי המחירים נוטים להאמיר בתקופה זו. לכן המנהלים הספורטיביים בוחנים גם אופציות מחוץ לקופסא – שחקנים חופשיים, אותם אפשר להחתים ללא תמורה. למעשה, הם זמינים בכל רגע, ולא צריך אפילו לחכות לסוף השנה כדי לצרף אותם לסגל. ואולי זו לא הסחורה החמה ביותר בשוק, אבל מה דעתכם לקבל חינם את פוגבה?

טוב, לא מדובר בפול פוגבה ששחרורו מאולד טראפורד צפוי לעלות כ-100 מיליון יורו, אלא באחיו הגדול של כוכב השדים האדומים. למעשה, פלורנטן פוגבה כבר עשה כותרות גדולות וחיוביות לפני שנה וחצי כאשר סנט אטיין הוגרלה מול מנצ'סטר יונייטד בליגה האירופית. פלורנטן היה אז אחד השחקנים החשובים במערך הירוקים, בעמדת המגן השמאלי, ושותף בשני המפגשים המרגשים מול אחיו הצעיר והמפורסם. הוא אפילו הצטיין למרות שסנט אטיין הפסידה פעמיים, והיו דיווחים על עניין שגילו בו קבוצות בליגות הבכירות.

בדיעבד, התברר שזו היתה פסגה הקריירה שלו. הוא טיפס אליה בהתמדה, עבד קשה מאוד באימונים למרות כשרון טבעי מוגבל יחסית, זכה באמונו של המאמן כריסטוף גאלטייה אשר מצא עבורו את המשבצת הנכונה על המגרש, ואפילו קיבל מקום של כבוד בסגל נברחת גינאה – כי הרי אי אפשר היה לחלום על נבחרת צרפת לצד פול. אחרי התהילה הגדולה מול יונייטד, עם כל המשפחה ביציע, באה ההתדרדרות. פציעות הטרידו מאוד את פלורנטן פוגבה, וגם הגישה שלו השתנתה. הוא איבד את מקומו בהרכב, ועזיבתו של גאלטייה עירערה את מעמדו עוד יותר. מחירו היה נמוך כי חוזהו הסתיים בקיץ 2018, והוא סירב להאריכו. אז גנצ'לרבירליאי הטורקית שמה עליו את ידה בינואר האחרון.

ההרפתקה הזו התחילה לא רע, ופוגבה אפילו שותף לנצחון מפואר על גלאטסראיי שזכתה לבסוף באליפות, אבל אז התרסקה הקבוצה לרצף של הפסדים והתדרדרה לתחתית העמוקה. במאי, כשהיא בסכנת ירידה ממשית, אירחה גנצ'לרבירליאי את אנטליהספור, תקפה במשך כל ההתמודדות, אך ספגה בדקה ה-78. ובעוד כל השחקנים מנסים להשיג איכשהו את שער השיוויון, מתח פוגבה שריר וירד ביוזמתו מהמגרש. מאחר מכל החילופים כבר בוצעו, הרעיון לא התקבל בעין יפה על ידי חבריו. הקפטן אחמט אוגוז תקף את המגן, והרוחות התלהטו. בסופו של דבר, הדרמה הסתיימה בהפסד, פוגבה לא ראה יותר דשא, וגנצ'לרבירליאי נשרה לליגת המשנה עוד לפני המחזור האחרון.


האחים פוגבה. פול ביונייטד, מתיאס בליגה השלישית ומי תהמר על פלורנטן? (Gettyimages)

המשחק מול אנטליהספור היה האחרון בקריירה של פוגבה עד כה. ההעסקה קצרת המועד במועדון הטורקי לא חודשה, כמובן, בין היתר על רקע יחסים קטסטרופליים בחדר ההלבשה. מאז הקיץ, הוא מחפש מועדון חדש שיקלוט אותו, אך תדמיתו ספגה מהלומה משמעותית, וגם כשירותו הבריאותית לא ברורה. אחיו התאום, מתיאס פוגבה, היה שחקן חופשי בקיץ ונדחה על ידי קבוצות מהליגה הגרמנית השלישית בגלל עודף משקל, אולם מצא לבסוף בית בטור מהליגה הצרפתית השלישית. פלורנטן פוגבה לא רוצה לצלול לרמה כה נמוכה בגיל 28 בלבד, וממתין להצעה שתושיע אותו. רוצים שהקבוצה שלכם תהמר עליו?

אם מישהו רוצה להמר על שחקן מוכשר ומחונן הרבה יותר, אך חסר מזל באופן קיצוני מבחינה בריאותית, אז ג'וזפה רוסי פנוי. החלוץ האיטלקי בן ה-31 עזב בקיץ את גנואה, ומאז לא הצליח לחתום באף קבוצה. לו הכל היה הולך כשורה, עשוי היה רוסי להיזכר כאחד החלוצים הטובים בדורו. הוא נחטף על ידי מנצ'סטר יונייטד מפארמה כאשר היה בן 17, להט בנבחרות הצעירות של איטליה והצית את הדמיון. בהתאחדות האמריקאית כעסו על יליד ניו ג'רזי שהעדיף את סקואדרה אזורה, אך הבחירה היתה טבעית – לרוסי באמת היה פוטנציאל להפוך לשחקן מוביל באחת הנבחרות הטובות בתבל.


רוסי. כשהברכיים בסדר, הוא יודע למצוא את הרשת נהדר (Gettyimages)

הכל היה נפלא עד 2011, ורוסי היה כוכב גדול בוויאריאל, אך אז הוא קרע את הרצועות בברכו, והסיוט נמשך עד היום. בסך הכל, סופר האיטלקי ארבע פציעות קשות בברכיים – האחרונה השביתה אותו ב-2017 – והופעותיו ב-7 השנים האחרונות מוגבלות מאוד. כאשר היה בריא לשם שינוי, הוא הפציץ 16 שערים ב-21 משחקי ליגה במדי פיורנטינה בעונת 2013/14, כולל שלושער היסטורי מול יובנטוס, אך האופטימיות הזו לא החזיקה מעמד לאורך זמן למרבה הצער. האם הקריירה שלו הסתיימה כבר עכשיו? אולי בכל זאת כדאי למישהו לקחת את רוסי, כי אפילו נוכחותו בחדר ההלבשה עשויה לעזור, גם אם לא יהיה מסוגל לשחק באופן קבוע.

הקביעה הזו נכונה אפילו יותר לגבי רוברט הות'. הבלם הגרמני היה אחד הגיבורים הבולטים בזכיה המדהימה של לסטר סיטי באליפות אנגליה ב-2016, תוך שהוא משתף פעולה במרכז הרחבה עם הקפטן ווס מורגן. תרומתו היתה עצומה גם בהעפלתם של השועלים לרבע גמר ליגת האלופות ב-2017, אך את כל העונה שעברה החמיץ הכוכב הוותיק בגלל פציעות, והעדיף לעזוב את לסטר בקיץ. מאז הוא פנוי, ובגיל 34 הקריירה שלו עלולה להגיע לקו הסיום, אלא אם מישהו מעוניין במנהיג מנוסה בסגל, אשר ישמש סוג של עוזר מאמן גם בלי להיות על המגרש.


הות'. עוזר מאמן על המגרש (Gettyimages)

מנגד, יש גם שחקנים חופשיים בעייתיים מאוד שמסוגלים להחריב את חדר ההלבשה – וזו הסיבה המרכזית לכך שהם לא מועסקים כרגע. האם מישהו יהיה אמיץ לקחת את סמיר נאסרי, כולה בן 31, אשר נמצא ללא קבוצה מאז ינואר בעקבות הפרידה הצורמת מאנטליהספור? האם מישהו יהמר על דידייה אנדונג בן ה-24, אשר נחתך מסנדרלנד בשל הפרות משמעת תכופות? החתולים השחורים שילמו תמורתו 20 מיליון יורו בקיץ 2016, וזו אחת ההשקעות הכושלות ביותר בתולדות הכדורגל. האם מישהו מעוניין בלאסינה טראורה, שהיה אמור להיות היורש של דידייה דרוגבה בנבחרת חוף השנהב, אך איבד לחלוטין את דרכו ולא מוצא מעסיקים מאז נזרק בקיץ ממונאקו בגיל 28? נחכה ונראה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי