"ריאל מדריד קבוצה לא מהעולם הזה", "אלופה נצחית"

ריאל מדריד
ריאל מדריד | AFP

בתקשורת העולמית החמיאו לקבוצה שזכתה בפעם השלישית ברציפות בגביע העולם. סולארי: "יש לזידאן חלק גדול בהצלחה". קורטואה: "רונאלדו בלתי נשכח, אבל כבר לא פה", ראמוס על החגיגה עם איסקו: "הוא סיאטוציה מסובכת"

(גודל טקסט)
ריאל מדריד אומנם לא נהנית מאחת העונות הטובות שלה בשנים האחרונות, אך כשהיא מגיעה לגמר ולקרב על תואר, אי אפשר לעצור אותה. סנטיאגו סולארי זכה בתואר הראשון שלו מאז מונה למאמנה של אלופת אירופה לפני 54 ימים, זאת לאחר ניצחון 1:4 באבו דאבי על אל עין המקומית. הארגנטינאי זכה בתואר גם כשחקן במתכונתו הקודמת ב-2002, אז נראה הגביע הביניבשתי, והפך למאמן החמישי שעושה זאת גם כשחקן וגם כמאמן כשהקדימו אותו לואיס קובייה, חואן מוחיקה, קרלו אנצ'לוטי וזינדין זידאן. סולארי אמר בסיום: "אנחנו מאושרים, זה מגיע לשחקנים האלה. הם באו לכאן עם עומס כבד וכשזכו כבר מספר פעמים במפעל. כל הזכיות האלו מעידות על הגדולה של המועדון. מהבמה הזו אני רוצה גם להודות לזינדין זידאן, יש לו חלק גדול בהצלחה".


מרקוס יורנטה כבש שער בכורה במדי ריאל מדריד ובקריירת הבוגרים בכלל אחרי 71 משחקים רשמיים ונבחר לשחק המצטיין של המשחק. גארת' בייל אומנם לא כבש אתמול, אבל זכה ב"כדור הזהב" של הטורניר, בעיקר בזכות היכולת שהראה בחצי הגמר. לפי "אס", ריאל מדריד שולטת בכדורגל העולמי כבר 1099 יום. גם התקשורת העולמית פירגנה לבלנאקוס. "בילד": "זה התואר הראשון בעידן שאחרי כריסטיאנו רונאלדו, עכשיו זה עובד גם בלעדיו". ב"ל'אקיפ" נכתב: "למרות כל הצרות של ריאל מדריד, היא ווינרית אמיתית".


ריאל מדריד זכתה בפעם הרביעית בגביע העולם למועדונים והשלישית ברציפות (ובפעם השביעית בסך הכל כולל שלוש הזכיות בגביע הבינבשתי), ועקפה את ברצלונה שזכתה שלוש פעמים בתואר. בעיתוני מדריד שכחו את הביקורת נגד הקבוצה והחמיאו בענק. בשער "מארקה" נכתב: "ריאל מדריד קבוצה לא מהעולם הזה", וב"אס" נבחרה הכותרת: "אלופים נצחיים" ומי שנבחרו למצטיינים עם ציון של שלושה אסים הם סרחיו ראמוס, לוקה מודריץ' ויורנטה, כשב"מארקה" הקשר הספרדי הצעיר היה היחיד שקיבל ציון של שלושה כוכבים.


#LaPortada 'El Madrid no es de este mundo' pic.twitter.com/n2cKTtgufa

— MARCA (@marca) 22 בדצמבר 2018

לוקה מודריץ' פתח את מסכת הכיבושים עם שער נהדר שהיה הראשון שלו אי פעם בגמר במדים הלבנים וה-13 שלו מחוץ לרחבה מתוך ה-14 שכבש בריאל מדריד. "כולם אומרים לי לבעוט יותר לשער מרחוק, אבל אני אוהב למסור לחברים שלי", אמר הקשר הקרואטי. "אני לא בועט הרבה, אבל כשזה קורה אני כובש. הייתה לי ללא ספק שנה בלתי נשכחת ומושלמת". אגב, לפי "מארקה" מודריץ' ולוקאס ואסקס נראו מתווכחים על כר הדשא בסיום במשחק בצורה חריפה יחסית, כשלא ברורה הסיבה.


מי שהיה כאמור גיבור המשחק הוא מרקוס יורנטה, שכבר דובר על כך שיעזוב בחלון ההעברות של ינואר, אבל תפס לאחרונה מקום קבוע בהרכב של סולארי בעקבות פציעתו של קאסמירו, והרשים בכל המשחקים בהם שיחק. כשנשאל בסיום המשחק אם יישאר בקבוצה הבהיר: "כן. אני שחקן של ריאל מדריד ויש לי חוזה לעוד הרבה שנים. בחיים במו בכדורגל דברים יכולים להשתנות מהיום למחר. בגלל זה תמיד צריך לעבוד, בלי להרים ידיים וכשמגיע אליך הזדמנות כמו זאת, לנצל אותה. אני לא כובש בדרך כלל ומאושר שעשיתי זאת".



"אלופים נצחיים" (AFP)


הקפטן סרחיו ראמוס, שכבש עוד שער בגמר במדי ריאל מדריד, השתיק את אוהדי היריבה ששרקו לו בוז, שהיו כנראה לאחר שפצע את מוחמד סלאח בגמר ליגת האלופות האחרון, והצהיר בסיום: "שריקות הבוז הן בלתי נסבלות. צריך לתת כבוד לאנשים בכדורגל". על העונה של ריאל מדריד אמר הבלם: "אנחנו חיים ובועטים עדיין בכל המסגרות. אנחנו במצב טוב בכל המסגרות האלה".


טיבו קורטואה, שזכה בתואר ראשון במדי ריאל מדריד, אמר בסיום: "אף פעם לא נעים לשבת על הספסל וזה כולל גם את קיילור נבאס. אני מאוד מכבד אותו כמו שאר השחקנים. אין בינינו יחסים רעים. כל השוערים מתאמנים ביחד. כשאתה משחק ביום רביעי וגם בשבת כשוער זה נותן לך הרבה". השוער הבלגי נשאל חסרונו של כריסטיאנו רונאלדו וענה: "הוא בלתי ניתן להחלפה, אי אפשר לשכוח את מה שהוא עשה. אבל הוא כבר לא כאן אז זה הזמן עבור שחקנים אחרים, כמו שבייל עזה בחצי הגמר, להבקיע את השערים שרונאלדו היה מבקיע. אם נהיה מסגולים לזה, נהיה בסדר".


מה שמעמדו הולך ופוחת בריאל מדרי הוא הקשר איסקו, ששותף 25 דקות בחצי הגמר ולא שיחק כלל אתמול. הכוכב, יחד עם שני השוערים נבאס וקיקו קסייה, אפילו לא רץ עם הקבוצה לסיבוב הניצחון אחרי הזכייה. ראמוס הראה את מעמדו של הקשר בחדר ההלבשה כשאחרי שכבש את השער השלישי במשחק, מיהר לחבק את איסקו. "הוא בסיטואציה מסובכת", אמר הקפטן. "אבל הוא יודע שיש לו את כל התמיכה שלנו".



ראמוס עם איסקו. הקפטן העביר מסר (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי