צפו בתקציר: הולנד ניצחה 1:3 את אנגליה והעפילה לגמר ליגת האומות

שחקני נבחרת הולנד
שחקני נבחרת הולנד | Jan Kruger/Getty Images

ראשפורד עוד העלה את נבחרת שלוש האריות ליתרון, אבל הולנד חזרה עם שוויון של דה ליכט ושני שערים במתנה מההגנה האנגלית (שער עצמי של ווקר ושער נוסף של פרומס). בראשון: הגמר נגד פורטוגל של כריסטיאנו רונאלדו

(גודל טקסט)

הולנד ואנגליה, שתיים מהנבחרות המרעננות של הכדורגל העולמי בחודשים האחרונים, נפגשו הערב (חמישי) בפעם הראשונה במשחק נוק אאוט וסיפקו דרמה נהדרת. בסופו של דבר, בתום 120 דקות, נבחרת האורנג' של רונאלד קומאן, שסיימה במקום הראשון כזכור על חשבונן של צרפת אלופת העולם וכן גרמניה, אלופת העולם היוצאת, ניצחה 1:3 בדרך לקרב מול פורטוגל ביום ראשון הקרוב (21:30, שידור ישיר בספורט1), בשחזור שמינית גמר המונדיאל, אם תרצו, עוד נבחרת שלושת האריות תסתפק בקרב על המקום השלישי נגד שוויץ.

זה התחיל טוב עבור האנגלים, ללא הארי קיין בהרכב אך עם ראחים סטרלינג וג'יידון סאנצ'ו יחד, שעלו ליתרון עם פנדל מדויק של מרכוס ראשפורד בדקה ה-30, אלא שמתיאס דה ליכט השווה בנגיחה אדירה. המשחק נקלע להארכה שם ביצעה נבחרת שלוש האריות שתי טעויות נוראיות. ווקר שניסה למנוע מבוכה, כבש שער עצמי בדקה ה-97, ובדקה ה-115 בישל דפאיי לפרומס לאחר שגיאה של רוס בראקלי שמסר לאחור בחוסר אחריות.




בארקלי במאבק על הכדור עם דה ליכט (dean mouhtaropoulos/gettyimages)


מהלך המשחק
המשחק נפתח בקצב נהדרת. כבר בדקה השביעית, סטיבן ברגווין הגיע להזדמנות טובה לשער, אבל הבעיטה שלו נעצרת בלי בעיות אצל פיקפורד. בדקה ה-30, דה ליכט איבד את הכדור לראשפורד, רדף אחריו והכשילו ברחבה והשופט הורה על הנקודה הלבנה ללא היסוסים. חלפו עוד כשתי דקות עד שראשפורד עצמו בעט חזק פנימה וקבע 0:1 לאנגליה. בדקה ה-37, הזדמנות גדולה לראשפורד לרשום צמד לאחר שחדר לרחבה ההולנדית אך נהדף על ידי ההגנה הכתומה. בדקה ה-42, פביאן דלף בעט חזק מ-18 מטרים, השוער ההולנדי עצר.



הפנדל שבעט ראשפורד (dean mouhtaropoulos/gettyimages)



והחגיגה של החלוץ אחרי השער (dean mouhtaropoulos/gettyimages)


בדקה ה-51 קיבל מגווייר במרכז הרחבה כדור שחזר מההגנה ההולנדית ובעט אך נהדף. בדקה ה-54 סאנצ'ו נגח מארבעה מטרים, סילסן התופף נהדר וקלט. בדקה ה-55, טעות של קייל ווקר וממפיס דפאיי מצא עצמו לבד מול פיקפורד, השוער הדף נהדר. בדקה ה-72, פרומס המחליף בעט מ-22 מטרים ונהדף לקרן.


הולנד הגיבה בדקה ה-73 והשוותה ל-1:1. דפאי הגביה כדור קרן מימין, דה ליכט עלה נהדר ונגח בעוצמה פנימה. בדקה ה-80, ואן דה ביק המחליף קיבל כדור ברחבה ובעט מול פיקפורד, אך מחוץ למסגרת.



דה ליכט כובש את השוויון (Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)


בדקה ה-83 החלה הדרמה הגדולה באמת: לינגארד קיבל כדור עומק נהדר מבראקלי וגלגל לרשת. השופט אישר תחילה את השער, אך אחרי התייעצות עם שופטי ה-VAR קבע שהכובש היה בנבדל. אין שער. בהתקפת הנגד ההולנדים דהרו לרחבה ודרשו פנדל אך השופט המתין לבדיקת ה-VAR והחליט להמשיך כרגיל. לאחר שבע דקות תוספת זמן, הנבחרות הלכו להארכה.



החגיגה הייתה מוקדמת. לינגארד (Jan Kruger/Getty Images)



רונלד קומאן על הקווים (dean mouhtaropoulos/gettyimages)


הולנד המשיכה לנצח במצבים הנייחים והייתה הראשונה לאיים. ואן דייק עלה גבוה לכדור קרן בדקה ה-93 אך דווקא הארי קיין עמד על הקו והרחיק את הנגיחה. בדקה ה-97 המהפך הושלם: שחקני ההגנה של נבחרת אנגליה התמסרו לאחור בחוסר אחריות, דפאיי חטף ודהר קדימה ונעצר על ידי השוער פיקפורד אלא שעל הריבאונד הגיע פרומס. ווקר ניסה להציל את המצב בגליץ' אך דחק את הכדור לשערו הוא, 1:2 לנבחרת האורנג'


סאותג'ייט ידע שאין לו כבר מה להפסיד וביצע חילוף התקפי אחרון כשהכניס את דלה עלי בדקה ה-106, קשרה של טוטנהאם שפתח על הספסל משום ששיחק בגמר ליגת האלופות לפני חמישה ימים.



על טעויות משלמים. המהלך שהוביל למהפך של הולנד (Jan Kruger/Getty Images)


בדקה ה-115 המשחק נגמר סופית. החזרת כדור רשלנית לאחור הסתיימה בחטיפה של ממפיס דפאיי שביצע לחץ ופירגן לפרומס שדחק מקרוב לרשת. המהפך של הולנד הושלם עם 1:3 בדרך לקרב מול פורטוגל ביום ראשון הקרוב.


הרכבים
הולנד: יאספר סילסן, דנזל דאמפריס, מתיאס דה ליכט, וירג'יל ואן דייק, דיילי בלינד, ג'ורג'יניו וינאלדום, פרנקי דה יונג (קווין סטרומן, 114), מרטן דה רון (דוני ואן דה ביק, 68), ראיין באבל (קווינסי פרומס, 68), סטיבן ברגוויין, ממפיס דפאי.


אנגליה: ג'ורדן פיקפורד, קייל ווקר, מייקל קין, הארי מגווייר, בן צ'ילוול, רוס בארקלי, פביאן דלף (ג'ורדן הנדרסון, 77), דקן רייס, ראחים סטרלינג, מרקוס ראשפורד (הארי קיין, 46), ג'יידון סאנצ'ו (ג'סי לינגארד, 61).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי